CIH öljypumppu??
-
Joonass1985
- 'Kadett'

CIH öljypumppu??
minkämallisista ja minkäkokoisista moottoreista käy 1.9 ja 1.97 CIH moottoriin öljypumppu? itsellä kun manta ja ascona, joista molemmissa öljypumppu vetää viimeisiään ja pitäis uusia, mutta meinaavat olla kiven alla!!
Re: CIH öljypumppu??
ei tarvi kääntää kuin yksi kivi saksastaJoonass1985 kirjoitti:minkämallisista ja minkäkokoisista moottoreista käy 1.9 ja 1.97 CIH moottoriin öljypumppu? itsellä kun manta ja ascona, joista molemmissa öljypumppu vetää viimeisiään ja pitäis uusia, mutta meinaavat olla kiven alla!!
http://www.risse-motorsport.de/shop_mot ... ndex.shtml
eriasia on että kestääkö perse
ookko varma että vetääkö pumppu viimeisiä ettei vai olisi vain pohja lopussa tarkemmin jousit kuolut ja "hauli" kulunut loppuun
multa saa uusia GM-pohjia jos tarvii semmoisen.... en ole tavannut yhtäkää pumppua joka olis hajonnut alta 400tkm toki voi olla et vääriä öljyä ja liian vähällä ajettu.. mut sitten on jo vaurioita muuallakin, mut suositten koittamaan tuota uutta pohjaa
mitenkä se ilmenee että vetää viimeisiä? ei painetta?
multa saa uusia GM-pohjia jos tarvii semmoisen.... en ole tavannut yhtäkää pumppua joka olis hajonnut alta 400tkm toki voi olla et vääriä öljyä ja liian vähällä ajettu.. mut sitten on jo vaurioita muuallakin, mut suositten koittamaan tuota uutta pohjaa
mitenkä se ilmenee että vetää viimeisiä? ei painetta?
Öljypumppuun kuuluu mun käsitykseni mukaan muutakin kuin pelkkä hauliVille kirjoitti:Tai sitten ostaa suomesta ihan tuliterät alkuperäiset, hintaan 2€/kpl niinkuin mä![]()
![]()
eli koko homma uutena jakopäänkoppa 449€ pumpun rattaat 89€ pohja 17-119€ ja jos ottta suurtehopumpun niin 189-199€
ei vanhasta paskasta jakopäänkopasta tule uutta öljypumppua 2€ haulella
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Mullakin on noita "miljoonan ajettuja" jakopäänkoppia ja niistäkö tulee ns. uusi öljypumppu jos vaan vaihtaa uudet 2€ rattaat
sillä tavallako kysyjäkin saa uuden hyvän pumpun 
laitoin linkin vaan kaverin kysymykseen kun ei muka mistään CIHhin pumpun osia saa
hinta vaan alkaa todellakin monilla CIHhin vakio-osilla olla sillä tasolla että kohta ei ole järkeä niillä rakentaa
ja tällä foorumillako toiset muokkaa mun lähettämiä viestejä, eli kukahan tässä pätee perkele
ilmoititko tuolla 2€ saaneesi koko pumpun etkä pelkät rattaat
laitoin linkin vaan kaverin kysymykseen kun ei muka mistään CIHhin pumpun osia saa
hinta vaan alkaa todellakin monilla CIHhin vakio-osilla olla sillä tasolla että kohta ei ole järkeä niillä rakentaa
ja tällä foorumillako toiset muokkaa mun lähettämiä viestejä, eli kukahan tässä pätee perkele
ilmoititko tuolla 2€ saaneesi koko pumpun etkä pelkät rattaat
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Sehän se. Pitäisi varmaan jotain XE -konetta ruveta ropaamaan. Ja kutoskoneiden osalta tilanne on ihan onneton, jo 24V matkalaukkumalleihin ei löydy järkevänhintaista palikkaa. Opelin vinkkelikutoskoneet on taas jonkun perverssin moottorisuunnittelijan tekemiä, mihin ei kannata koskea edes vakiona. Ehkä se Chevy SB on vaan ainoa järkevä harrastemoottori.LUMI kirjoitti: hinta vaan alkaa todellakin monilla CIHhin vakio-osilla olla sillä tasolla että kohta ei ole järkeä niillä rakentaa
Sori vaan LUMI, jostain syystä mun viestiä ei tullutkaan, vaan se oli heittänyt sen sun viestin kans samaan
Poistin sen kyllä sieltä.
Ja itseasiassa kyllä, kokonaiskustannukset täysin uuteen pumppuunkin oli tuo 2€, mutta kaikilla ei tietty löydy valmiiks tallilta sopivaa korvausosaa
Ja Beeasconalle, ite oot tuuninkipoika
Ja itseasiassa kyllä, kokonaiskustannukset täysin uuteen pumppuunkin oli tuo 2€, mutta kaikilla ei tietty löydy valmiiks tallilta sopivaa korvausosaa
Ja Beeasconalle, ite oot tuuninkipoika
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
-
wannabetuner
- 'Admiral'

Ainut ero on sitten ilmeisesti se,että minä en ole tämän tuuninki puolen jäsen laisinkaan...Ville kirjoitti:Jeah, ihan ite kuten säkin
Jos vaparia teet niin tehon puolesta on melkeempä se ja sama kunhan pumppu on kaikin puolin ehjä,jos taas turboa niin tilaa risseltä se +30% öljypumppu kitti...wannabetuner kirjoitti:tehoa olisi tarkoitus saada rutkasti lisää
Oli siihen öljypumppuunkin olemassa jonninmoiset mitat,välykset ja toleranssit,hmm,tutkitaan niin eiköhän se linkki vielä löydy...