Eberistä ja webastosta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

No olipa kallis :o
Onneks otin tuon vanhan eberin talteen on näköjään rahanarvosia osia.
Skoda Octavia -08
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

3.2 kw eberiin makso lämpötila anturit 120 euroa, 2 mokkomaa nutikkaa jossa johot
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo mulla oli toinen anturi,tulppa ja ohjainyksikkö pimiänä tuli halvemmaks laittaa uus koko eberi.
Skoda Octavia -08
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

mulla on mennyt 2 vuoden aikana: 2 hehkua (25 € kpl), lämpötila anturit (120 €), ja 2 vikakoodin lukua (20 € kpl) yhteensä 210 € plus omaa aikaa on mennyt rassatessa ja hermot on mennyt useammin kuin kerran.
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

veikka81 kirjoitti:mulla on mennyt 2 vuoden aikana: 2 hehkua (25 € kpl), lämpötila anturit (120 €), ja 2 vikakoodin lukua (20 € kpl) yhteensä 210 € plus omaa aikaa on mennyt rassatessa ja hermot on mennyt useammin kuin kerran.
Osaatko antaa tarkat ohjeet miten saan selville onko minun autossa eberi vai ei? Auto on 20.7.2000 otettu käyttöön eli vm-00 mutta ei tietoa onko tuola koko eberiä kun ovat väittäneet että se olis vakio varuste suomi 2.0 DTI vectroissakin,onko näin? ei ainakaan aikoinaan myynti ilmoituksessa ollut mitään mainintaa koko eberistä.Ilmastointia ei ainakaan ole miknun autossa niin onkohan tuota eberiäkään...??
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

jamata kirjoitti:Joo mulla oli toinen anturi,tulppa ja ohjainyksikkö pimiänä tuli halvemmaks laittaa uus koko eberi.
Ylihuomenna lähtee tuo kakkoskulkine huoltoon, kun ei eberi toimi. Uusittu on jo ohjainyksikkö, hehku, ja puhallin.
Vielä pitäisi käydä tuo lämpötila-anturi vaihdattamassa, kun siihen on sellainen jo tilattu. Jos ei tämänkään jälkeen ala toimimaan, niin sama nakata koko paska mäkeen, ja laittaa uusi lämmitin tilalle. :evil:

Ja edelliseen viestiin:

Vilkaisepas turbon taakse. Rintapellissä pitäisi olla kiinni musta laatikko, johon tulee vesiletkuja. Tämä on juuri se eberi, joka on vakiovarusteena kaikissa suomimalleissa, riippumatta siitä onko autossa ilmastointia vai ei.
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

ascona_c kirjoitti:
jamata kirjoitti:Joo mulla oli toinen anturi,tulppa ja ohjainyksikkö pimiänä tuli halvemmaks laittaa uus koko eberi.
Ylihuomenna lähtee tuo kakkoskulkine huoltoon, kun ei eberi toimi. Uusittu on jo ohjainyksikkö, hehku, ja puhallin.
Vielä pitäisi käydä tuo lämpötila-anturi vaihdattamassa, kun siihen on sellainen jo tilattu. Jos ei tämänkään jälkeen ala toimimaan, niin sama nakata koko paska mäkeen, ja laittaa uusi lämmitin tilalle. :evil:

Ja edelliseen viestiin:

Vilkaisepas turbon taakse. Rintapellissä pitäisi olla kiinni musta laatikko, johon tulee vesiletkuja. Tämä on juuri se eberi, joka on vakiovarusteena kaikissa suomimalleissa, riippumatta siitä onko autossa ilmastointia vai ei.
olikohan se tuollainen mustaloota joka oli kuitenki aika kookas ja siihen tuli tosiaan jotain vesiletkuja ja näytti olevan joku logokin siinä kannessa(olisko ollut jotain 3 viivaa??)No nyt sitten miten sen tulpan vaihto onnistui kerta tuossa autossa on tuollainen eberi niin täytyyhän se saada toimimaankin.Ei ole koko 3.v aikana toiminu ja en ole edes tiennyt että tuossa on sellainen jos se nyt oli se mitä katsoin...
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

jamata kirjoitti:Käyppäs opelilla lukeen vikakoodit.
Osat maksaa senverran paljo ettei niitä kannata huvikseen vaihella.
Kato kummiski ensin sulakkeet et on ehyet :wink:
Minun autossa sama vika ettei lähe eberi käyntiin,ei ole ikinä lähtenytkään minun aikanani kun tuo auto ollut 3.v mutta sekin syynä etten ole osannut ruveta sitä katsomaan missä vika kun vasta tänään sain tietää että kaikissa diesel vectroissa löytyy tuo ks.laite. ja meninkin katsomaan kone huoneeseen niin sielähän oli sellainen. Eli mistä lähteä liikenteeseen vian haussa? Sisätilan sulaketaulussa oli sulake nro 28 kunnossa,mitä seuraavaksi?olisko tuosta tulpan vaihdosta suomi ohjeita miten se vaihdetaan ja onko se vaikea toimenpide?? Pystyiskö sen tulpan mittaaman ihan nuin paikallaan(ohjeita siihen)?? Niin ja autohan oli 2.0 DTI vectra vm.-00
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Vectrassa se eberi on aika pahassa paikassa suosittelen vikakoodien lukua opelilla.
Älä sit osta tulppaa sieltä sen sai halvemmalla varaosaliikkeestä siitä oli juttua jossaki topicissa haulla löytyy varmasti.
Skoda Octavia -08
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Nii ja jos pääset siihen tulppaan käsiksi ni voit mitata sen onko se ok.Mitä sul sanoo se eberi?sanooko mitään ku sen käynnistää?Mä just korjasin yhen eberin mikä vaan vähän pihahti ku yritti käynnistää.Otin vikakoodin ylös ja näytti tulppaa,mitasin tulpan varuiks ja sököhän se oli.Uusi tulppa paikalleen ja laite rupesi toimimaan,tosin paloilmanpuhallin huusi nii kovaa ettei asiakkaan laitetta kovin kauaa kehannut käyttää.
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

korbimotors kirjoitti:
veikka81 kirjoitti:mulla on mennyt 2 vuoden aikana: 2 hehkua (25 € kpl), lämpötila anturit (120 €), ja 2 vikakoodin lukua (20 € kpl) yhteensä 210 € plus omaa aikaa on mennyt rassatessa ja hermot on mennyt useammin kuin kerran.
Osaatko antaa tarkat ohjeet miten saan selville onko minun autossa eberi vai ei? Auto on 20.7.2000 otettu käyttöön eli vm-00 mutta ei tietoa onko tuola koko eberiä kun ovat väittäneet että se olis vakio varuste suomi 2.0 DTI vectroissakin,onko näin? ei ainakaan aikoinaan myynti ilmoituksessa ollut mitään mainintaa koko eberistä.Ilmastointia ei ainakaan ole miknun autossa niin onkohan tuota eberiäkään...??
eipä mullekaan kukaan sanonut että mun omegassa olis joku eberi ku ostin sen, eipä tainnut edellinen omistajakaan tietää kun ei kerta siitä mitään maininnut vaikka olikin rikki. Ekan kerran kun käytin katastuksessa niin rupes ihmettelemään että mikäs siellä apukuskin puolen eturenkaan luona oli, niin katastusmies tuli sanomaan että sinä on eberin äänenvaimenin/pakoputki
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

korbimotors kirjoitti:olisko tuosta tulpan vaihdosta suomi ohjeita miten se vaihdetaan ja onko se vaikea toimenpide?? Pystyiskö sen tulpan mittaaman ihan nuin paikallaan(ohjeita siihen)?? Niin ja autohan oli 2.0 DTI vectra vm.-00
Kirjoitin tämän joskus, nyt en haulla löytänyt parempaa, on tätä meinaan puljattu joskus...
Sitten toiseen mieliaiheeseeni toimimattomaan Eberiin...hehkutulpan saa pois ottamalla E:n kuskinpuoleinen pääty ensin irti ja sitten hehkun sähköpiuha ja kolmantena itse hehkutulppa. Tuo on törkeästi yksinkertaistettuna noin. Vesiletkuja ei tarvitse irrottaa...toisaalta, jos laittaa vesiletkuihin pienet puristimet, vaikkapa lukkopihdit niin nestettä ei olikeastaan tule ulos kuin muutama tippa, kun koko E:n ottaa pois. Nuo kumpikaan ei Vectran tapauksessa ole kovin mukavia vaihtoehtoja, varsinkin jos Eberi sattuisi olemaan kunnossa Se helppo patentti on, että menet ystävälliselle ja käsket lukea vikakoodit, parhaassa tapauksessa saattaa olla, että Eberi on ohjelmallisesti lukossa.
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

timppa1 kirjoitti:Nii ja jos pääset siihen tulppaan käsiksi ni voit mitata sen onko se ok.Mitä sul sanoo se eberi?sanooko mitään ku sen käynnistää?Mä just korjasin yhen eberin mikä vaan vähän pihahti ku yritti käynnistää.Otin vikakoodin ylös ja näytti tulppaa,mitasin tulpan varuiks ja sököhän se oli.Uusi tulppa paikalleen ja laite rupesi toimimaan,tosin paloilmanpuhallin huusi nii kovaa ettei asiakkaan laitetta kovin kauaa kehannut käyttää.
ei se sano mitään,tänään kuulin kun yks DTI vectra oli käynnissä parkissa ja sillä kuulosti eberi pöhisevän kun kuulu ulkona sellainen pöhinä ääni.Niin ja kun sanoit että sanooko se eberi mitään kun sitä yrittää käynnistää niin kysymys kuuluukin että miten tuota eberiä pystyy ns. käynnistämään? Eikö sen pitäisi ihan vaan kun auton starttaa niin lähteä pöhisemään? Tuosta ei ole ikinä kuulunut minkäänlaista ääntä.missähän ne tekee nuita eberin vikakoodin lukemisia?Lähin täälä lapissa,missä?Olishan se kiva jos tuon sais pöhisemään...Onko se tulpan vaihto sit itse tehtävissä jos se siitä on kiini toimivuus vai voiko jopa pelkällä vikakoodien lukemisella saada kuntoon jos se ikäänkuin nollaa sen eberin muistin??
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuo opelin eberihän on tosiaan siitä kiva et jos ei syty hyvin tai jotai muuta pikkuvikaa olike se ny 10x, nii koko laite menee jumiin ja saa vain techillä auki :evil:
Tulpan saa tosiaan ihan perustyökaluilla itekki vaihettua asento on vaan hankala jos ei oo nosturia/monttua.
Sen pitäis tosiaan lähteä alle +5 asteen käyntiin itestään kun auton starttaa.
Skoda Octavia -08
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

jamata kirjoitti:Tuo opelin eberihän on tosiaan siitä kiva et jos ei syty hyvin tai jotai muuta pikkuvikaa olike se ny 10x, nii koko laite menee jumiin ja saa vain techillä auki :evil:
Tulpan saa tosiaan ihan perustyökaluilla itekki vaihettua asento on vaan hankala jos ei oo nosturia/monttua.
Sen pitäis tosiaan lähteä alle +5 asteen käyntiin itestään kun auton starttaa.
mikä toi teckki on?
Vastaa Viestiin