Eberistä ja webastosta
"Vika" löytyi. Oli jäänyt asentajalta edellisen korjauksen yhteydessä liitin irti.ascona_c kirjoitti:
Ylihuomenna lähtee tuo kakkoskulkine huoltoon, kun ei eberi toimi. Uusittu on jo ohjainyksikkö, hehku, ja puhallin.
Vielä pitäisi käydä tuo lämpötila-anturi vaihdattamassa, kun siihen on sellainen jo tilattu. Jos ei tämänkään jälkeen ala toimimaan, niin sama nakata koko paska mäkeen, ja laittaa uusi lämmitin tilalle.![]()
heh, kuten sanottu joskus se on hyvin pienestä kiinni, mut onneks tuli kuntoon, mulla taas oma eberi sippas taas kertaalleenascona_c kirjoitti:"Vika" löytyi. Oli jäänyt asentajalta edellisen korjauksen yhteydessä liitin irti.ascona_c kirjoitti:
Ylihuomenna lähtee tuo kakkoskulkine huoltoon, kun ei eberi toimi. Uusittu on jo ohjainyksikkö, hehku, ja puhallin.
Vielä pitäisi käydä tuo lämpötila-anturi vaihdattamassa, kun siihen on sellainen jo tilattu. Jos ei tämänkään jälkeen ala toimimaan, niin sama nakata koko paska mäkeen, ja laittaa uusi lämmitin tilalle.![]()
![]()
Mistä noita hehkuja saa noin halvalla? Laitoin itse viimeviikolla vectraan uuden D4Ws:nveikka81 kirjoitti:mulla on mennyt 2 vuoden aikana: 2 hehkua (25 € kpl), lämpötila anturit (120 €), ja 2 vikakoodin lukua (20 € kpl) yhteensä 210 € plus omaa aikaa on mennyt rassatessa ja hermot on mennyt useammin kuin kerran.
kaukosäätökellolla ja aattelin seuraavaksi laittaa sen vanhan D3Wz:n rattoriin,
oli vaan hehku pimeänä ja tuntuu olevan 55egeä hehkut. Että jos sais jostain halvemmalla
niin vois ostaa toisen varallekkin
Opel Omega MV6 -97
muistaakseni ne oli 25, euroa kpl , mut voi olla että muistan väärin mutta ei ne ainaskaan 55 euroa ollut, täältähän minä ne olen ostanut http://www.jas.fi/ , mutta ne ei ole ollut niitä keraamisia jotka kestävät kuulemma paremmin
Nostetaanpas tämä topic ylös kun talvi on selvästi tulossa. Ei ole enää tolppa paikkaa ja auto pitäis lämmittää jollain tapaa, eli webasto pitäis laittaa. Melko hinnakkaita vaan uutena, ja käytettynä löytyy miten sattuu. Onkos noissa uusissa webastoissa sisäänrakennettu kiertovesi pumppu? Mitä eroja bensa webastossa on dieseliin verrattuna rakenteellisesti noin asennuksen kannalta?
Jarzki kirjoitti:Nostetaanpas tämä topic ylös kun talvi on selvästi tulossa. Ei ole enää tolppa paikkaa ja auto pitäis lämmittää jollain tapaa, eli webasto pitäis laittaa. Melko hinnakkaita vaan uutena, ja käytettynä löytyy miten sattuu. Onkos noissa uusissa webastoissa sisäänrakennettu kiertovesi pumppu? Mitä eroja bensa webastossa on dieseliin verrattuna rakenteellisesti noin asennuksen kannalta?
Jos on kanavia suoraan maahantuojalle, niin sieltä lähtee perus satseja karvan päälle 600€. Saksasta tilailemalla saa kuulemma samoihin hintoihin.. Asennuksen kannalta ei käyttövoimalla ole mitään merkitystä.. ulkoisesti samoja laitteita, eikä sisuksissakaan pahemmin eroja ole..
Perusmalleissa on kaikki samassa paketissa nykyään, Eberillä on jo PA-pumppukin integroituna laitteeseen(tosin se on sama pumppu kuin ulkoinenkin ja helposti asennettavaksi vaikka tankin lähelle, mikäli tarvis).. Webastosta en tiedä nykyään, T-mallissa oli oma sisäinen säiliö, mutta se on tainnut jo jäädä pois ohjelmasta??
Molemmilta saa myös enemmän ja vähemmän hajautettua mallia, joissa on sitten pumput asennettavissa erilleen, mikäli tilaa ei normivehkeelle löydy..
Omasta kokemuksesta suosittelen ehdottomasti Eberiä.. Niitä ei ole tarvinnut pahemmin rassata ja jos joskus tarvitsee, niin korjauskustannukset ovat edullisemmat, koska niihin saa pienempiä osakokonaisuuksia ja hinnoittelu on muutenkin edullisempaa, kuin webastolla..