Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
telwin kirjoitti:Tavallinen yleismittari ei välttämättä näytä mitään suuttinien johdoista mitattuna koska niihin ei tule jatkuvaa virtaa vaan moottorin ohjaus pätkii jännitettä. Mittari ei ehdi reakoida niin nopeisiin muutoksiin.
Just näin, digitaalinen yleismittari ei huomaa minkäänlaista pulssia noissa suuttimissa, viisarinäyttöinen, laadukas, saattaa hieman värähtää. Itse olen katsellut nuo oskilloskoopilla, joka on hyvä, siitä näkee samalla pulssin muodon, että se on oikea.
Yleinen vika vanhemmissa ruisku opeleissa on ruiskun aivoboxin maadotusvika. Joko johto kokonaan poikki (harvinaisempaa) tai maadotuspiuhan korin puoleinen pää hapettunut (erittäin yleistä), jolloin ruisku menee liki kokonaan mykäksi. Kannattaa ehkä tuokin tarkistaa.
moro.. voiko bensapumppu pyöriä vaikka sen rele on rikki??? nimittäin mulla pyörii mut ei vaan tuu bensaa... se ei saa varmaan tarpeeks virtaa... vai mitä? mulla ei kuulu siitä naksahdusta kun laitan virran päälle.. onko se sillon rikki??? help!!!
mikä on ku bensaa tulee tosi hyvin ja kipinä on täysin nörmaali mut ruiskun suuttimet ei vaan aukea???
suuttimet on mitattu jane on kunnossa.. ne ei vaan aukea.. oon menny koko auton nyt läpi.. olisko mitenkään mahdollista että kammen tunnistin on rikki?? sehän ei sillo lähetä signaalia ruiskulle ollenkaan.. muuta vikaa en enää kyl keksi!!! auttakaa..!!!!
keku79 kirjoitti:mikä on ku bensaa tulee tosi hyvin ja kipinä on täysin nörmaali mut ruiskun suuttimet ei vaan aukea???
suuttimet on mitattu jane on kunnossa.. ne ei vaan aukea.. oon menny koko auton nyt läpi.. olisko mitenkään mahdollista että kammen tunnistin on rikki?? sehän ei sillo lähetä signaalia ruiskulle ollenkaan.. muuta vikaa en enää kyl keksi!!! auttakaa..!!!!
Ei tule kipinää, jos kampuran tunnistin rikki, eli ei voi olla se.
tere.. vaikuttaako bensapumpun rele ruiskun suuttimiin??? voisko olla että rele on rikki kun suuttimet ei aukea?? bensaa kyl tulee siihen asti mut suuttimet ei vaan aukea...
voiko bensapumpun rele olla rikki kun ruiskun suuttimet ei aukea ollenkaan??? vaikuttaako se rele niihin?? bensaa kyl tulee suuttimille asti mut ne ei vaan aukea!!!
tere.. vaikuttaako bensapumpun rele ruiskun suuttimiin??? voisko olla että rele on rikki kun suuttimet ei aukea?? bensaa kyl tulee siihen asti mut suuttimet ei vaan aukea...
Koita yleismittarilla suuttimen johdosta tuleeko jännitettä startatessa.
Ohjainlaitehan pätkii kyllä maita,mutta pitäisi ihan digitaalisellakin yleismittarilla nähdä tuleeko suuttimille jännitettä.
Jossei mittari näytä mitään,niin kokeile vielä suoraan maita vasten mitata,sillä suuttimille tulee jatkuva +12v(tai siis ainakin startatessa/moottorin käydessä) PA-pumpun releen nastasta 87.
Jos suuttimille tulee jännite,niin vika on sitten joko boksissa,tai johtosarjassa.
Suuttimien maa menee kahdessa lohkossa boksille,eli 1 ja 2 samassa ja 3 ja 4 samassa boksin pinnissä.
E: tuosta releen 87 navasta menee myös boksin nastaan 37 ja tyhjäkäyntisäätimelle piuhat,kuin myös pa-tankin tuuletusventtiilille.