Vectra B V6 (x25xe)/x25xei käy huonosti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Vectra B V6 (x25xe)/x25xei käy huonosti

Viesti Kirjoittaja JJ »

Mitähän kävi, ylämäkeen kiihdyttäessä nelosella nytkähti ja veto katosi puolittain ja käy niinkuin olisi pudonnut pytty jos toinenkin pois pelistä. Vikakoodit ei pala eikä mitään ihmeempää...

Moottori siis tuo Irmscherin näpelöimä x25xei.

Autoon vaihdettu hengittävämpi putkisto ja imupuoltakin muokattu. Eli ottiko vakio tulpat mahdollisesti itseensä tuosta. Kone käy siis mutta niinkuin pytty tai kaks ois pois pelistä. En sen kummemmin viel tutkinut. Tulpat, sytytysjohdot, puola? Worst case scenariossa lähden tietenkin vakavempaa hakemaan eli männässä reikä, kannen tiiviste tosin ei ainakaan pakoputkesta osoittanut mitään merkkejä.

Saa nyt nähdä jaksaako edes ruveta tutkimaan, huomenna Opel-tohtorille aika jo varattu, perseensuti vaan ku ei tälle päivää enää saanu.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Vois sanoo melkein 130% varmuudella, puolan ostoksi meni.

*omassa V6 - vecussa hajos aikanaan just identtisesti. Ja jakopäänrempan jälkeen kohta pian...oli muuten jommonen kylmähiki silloin perseen ympärillä, että menikö jakopäästä hilppeet*
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

jazari75 kirjoitti:Vois sanoo melkein 130% varmuudella, puolan ostoksi meni.

*omassa V6 - vecussa hajos aikanaan just identtisesti. Ja jakopäänrempan jälkeen kohta pian...oli muuten jommonen kylmähiki silloin perseen ympärillä, että menikö jakopäästä hilppeet*
jep, näin tässä vähän itsekkin rupeaa tuntuun että puola on finito...mut jos tässä iltasella vielä ennen Opel-huoltoa yrittäis jotain eli kokeilis toista puolaa.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Löytyikö syyllinen?
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Huollossa totes että puola on rikki. 5:n pytty ei sano mitään ja 1:n käy huonosti. No sinneppä jätin auton ku huomiseksi tulee Kokkolasta uus puola.

edit: Puola tulikin suoraan Boschilta ja maksoi 160e ja sillä rupesi auto taas pelittään.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Mulla oli kanssa omassa omegassa sama vika että puola oli rikki,olikohan se nyt kakkonen mikä ei saanut kunnon kipinää.Yksi autosähkömies sanoi mulle että nuo suorasytytyspuolat missä kiinnitys tapahtuu puolan läpi pulteilla/ruuveilla on todella herkkiä hajoamaan/menemään rikki kun se muovi suoja siinä ympärillä on niin ohut että se ajan mittaan alkaa lyömään kipinän siitä muovin läpi siihen kiinnitys pulttiin/ruuviin ja sitä kauttaa maihin,en tiedä sitten kuinka pitää paikkansa tuo asia.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mulla on se muovi pikkasen halki mutta toimii ongelmitta (kop kop) :)
Vastaa Viestiin