Säksätys moottorista

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
GSI Astra Caravan
'Kadett'
'Kadett'

Säksätys moottorista

Viesti Kirjoittaja GSI Astra Caravan »

Mistä johtuu kun moottori säkättää kylmänä, heti kun lämpenee niin säkätys loppuu. 200000km ajettu kone eli ei vielä mikään ikä loppu. Öljyä ei vie. Voisiko ääni kuuua ruiskun suuttimista, kun olen semmoistakin kuullut, mut eikös se sit kuuluisi myös lämpimänä...? :bonk:
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

taitaa venttiilit laulaa aarioita
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jepjep,venttiilinpainimethan siellä rallattelee.
GSI Astra Caravan
'Kadett'
'Kadett'

Säksätys

Pitää vielä testata forse aineella jos se auttaisi asiaa, seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä. Jos ei auta niin paljonkohan maksaa kansi ja ventiili remontti, koneena on x20xev??
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

ei tartte ku säätää venttiilit, mitäpä tuota suotta kansi/venttiilejä isommin remppaamaan. Pajalle, jos ei säätö ei itellä onnistu.
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

Mulla säksätti myös kylmänä -97 astra 1.8 16v ecotec. Oli mennyt pakosarjasta pultti poikki, lämpimänä ei mitään ääntä.
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Artsi2 kirjoitti:Mulla säksätti myös kylmänä -97 astra 1.8 16v ecotec. Oli mennyt pakosarjasta pultti poikki, lämpimänä ei mitään ääntä.
Mulla säksättää Vectra X18XE -97 hetken kylmänä myös. Olen paikallistanut äänen pakosarjaan. Ilmeisesti myös meikäläisellä on pakosarjan pultti poikki. :roll:
Bena
'Admiral'
'Admiral'

Re: Säksätys

Viesti Kirjoittaja Bena »

GSI Astra Caravan kirjoitti:Pitää vielä testata forse aineella jos se auttaisi asiaa, seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä. Jos ei auta niin paljonkohan maksaa kansi ja ventiili remontti, koneena on x20xev??
Jos venttiilit vain pitää eikä ole mitään muuta akuuttia tarvetta purkaa kantta niin eiköhän siitä selviä 16xladukkaalla hyd.painimella + nokkien stefoilla + kopantiivisteellä. Tietty jos jakopää remppa rupeaa olemaan ajankohtainen niin ne sitten siinä samalla.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

J.Toivanen kirjoitti:ei tartte ku säätää venttiilit, mitäpä tuota suotta kansi/venttiilejä isommin remppaamaan. Pajalle, jos ei säätö ei itellä onnistu.
Ei paljoa säädetä,kun on hydrauliset painimet...
GSI Astra Caravan
'Kadett'
'Kadett'

säkätys

Kiitoksia vinkeistä, pitää paikantaa äänen lähtöpaikka niin eiköhän asiat selviä.
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

TJT kirjoitti:
J.Toivanen kirjoitti:ei tartte ku säätää venttiilit, mitäpä tuota suotta kansi/venttiilejä isommin remppaamaan. Pajalle, jos ei säätö ei itellä onnistu.
Ei paljoa säädetä,kun on hydrauliset painimet...
Joo, eipä muuten polla säteilly, kävi mielessä ku kirjoitin (hydr.painimet) mutta mutta eipä tullut suollettua tekstiä ruudulle.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

painimien pesu esim. diiselillä vois auttaa mut iso homma ottaa ne pois sieltä.

toki uusiahan saa kaupasta.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

Pakosarja halki tai pakosarjan pultti/pultteja poikki. Pakosarja irti ja oikastavaksi jos ei halki ole. Katkenneet pinnapultit aika paskamainen paikoillaan ottaa irti jos ihan tyvestä katkenneet. Saattaa olla että otattaa kannen irti...
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

pakosarjan pultteja epäilen minäkin sillä yleensä jos nostajat säkättää niin ne lopettaa säkätyksen lähes heti tai sitten ei ollenkaan :roll:

sierrassa mulla kanssa oli yksi pulttipoikki niin juurikin kylmänä kun antoi happea kuului sellainen "läpätys" ja lämpimällä koneella ei kuulunut mitään :S
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Mulla ainakin säksättää venttiilinnostimet kylmänä melkein ensimmäiset viis kilometriä ja sitte kyllä hiljenee. Koneena x16xel.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Vastaa Viestiin