Tuli ostettua b-vectra ja nyt tarvis apua että miten saisi orkkis soittimen pois ja uuden pioneerin tilalle. Ajattelin kysyä ensin täältä ohjeet niin säästyy paljolta vaivalta itse pähkimisen sijaan eli semmonen ytimekäs paketti miten soitin lähtee irti ja niin poispäin
Ja oletuksena on, että sulla ei niitä työkaluja ole, joten pitää soveltaa. Kaikilla on oma tyylinsä, mutta itse huomasin hyväksi suoraksi taivutetut lankasokat. Tai mitkä pinnisokat ne nyt on?
Muillakin pärjää. Ja noi työnnetään yhtäaikaa kaikkiin reikiin ja nypätään soittimen kauluksesta niin pitäis irrota. Sen tuntee kyllä kun ne lukitusklipsit aukeaa.
löytyy kaks sellasta u:n muotosta rautalanka lekkiä niitä vissiin tarkotetaan
onkohan siellä mikälaiset liittimet auton puolessa? ISO-liittin?
entä se suojakoodi onko hyötyä poistaa toiminnasta kun ei tunnu huolivan koodia?
Kampea niitä rautoja reilusti sivulle ennen kuin vedät. Kannattaa myös tuupata soitin ihan pohjaan ennenkuin yrittää irroittaa, niin ei jää ainakaan ne lukitushampaat kanttaamaan mihinkään.
Mulla lähti vanha phillipsi kampeamalla kiilojen kanssa.. Ensin ne lukitukset auki puikoilla tai jollain..
kun lukitukset on napsahtanu pois päältä laitta jotkut kiilat soittimen molemmille kyljille ja kampea ulospäin. Tähän kiiloiksi sopii vaikka ruokaveitset.
Mulla lähti näin tosi helposti, jota ennen oli pari kolme tuntia venkslattu muiden ehdottamilla keinoilla.
Ne on luokka 50-70mm millä lukitus aukeaa, eli Blaukkarin koukut esim. ovat oikea työkalu. Jos olet katkaissut piikit sinne reikiin, niin saattaa olla aika työ saaha soiten vake. Mutta lykkyä pyttyyn!
Noni nyt alko homma toimii ja soitin lähti irti tuntien uurastamisen jälkeen. Uuus soitin on paikallaan muttta radio kanavat ei pysy muistissa eli herätevirta puuttuu. Huomenna jatketaan ja yritetään laittaa kuntoon se puoli
Kanavat saat pysymään muistissa kun vaihdat siitä pioneerin johtosarjasta punaisen ja keltaisen johdon keskenään. Toiseen tulee jatkuva sähkö ja toiseen virtalukolta. Sitten toimii varmasti. Itellä oli sama juttu b-vecussa
artcev kirjoitti:Kanavat saat pysymään muistissa kun vaihdat siitä pioneerin johtosarjasta punaisen ja keltaisen johdon keskenään. Toiseen tulee jatkuva sähkö ja toiseen virtalukolta. Sitten toimii varmasti. Itellä oli sama juttu b-vecussa
Ton hokasin ihan ite tossa kun tutkin vielä ohjekirjaa. Radion kuuluvuudessa on on vielä pientä sanomista mutta tarkastetaan liittimet ja johdot.