omega 2.0 dti käynnistysongelma
omega 2.0 dti käynnistysongelma
Piti sitten tämäki päivä nähdä elämäni ensimmäistä kertaa ettei opel lähde käyntiin
No mutta itse asiaan, elikkä hyvin levätyn yön jälkeen ajoin omegan pihalle lämpimästä tallista, tässä vaiheessa ei ollut minkäänlaisia käynnistysongelmia. Auton seisottua pihalla muutaman tunnin(pihalla lämpötila n.-10) ei lähtenykkää enää käyntiin
sai sahata ja sahata niin kauan kuin sielu sietää ja akus riittää virtaa... no annettiin auton olla pari tuntia rauhas ja uus yritys: ei toivoakaa. lohkolämppärillä lämmittettiin noin tunnin verran ja akkua latailtiin, ei puhettakaa että lupaiskaa mitään käyntiin lähtemistä. Sitten lykättiin takaisin lämpimään talliin ja huomenna uus yritys, saa nähdä kuinka käydään..
Ja tämä ei ollu eka kerta ku käynnistyksen kans ongelmia, aikaisemmin tällä viikolla oli hieman vastaavanlainen tilanne. sillon auto laitettiin pihalta käyntiin ja ajettiin talliin ja repattiin valoja, auto oli vartin verran tallis ja käynnistys.... sahata sai kolme neljä kertaa ja sitte lähti käyntiin. elikkä nyt kaivattais neuvoja asiasta enemmän tietäviltä! Auto ei oo ollu mulla ku n. 1,5 kuukautta, ei oo menny ihan putkeen tämä dieseliin siirtyminen, ennemmin ollut vain bensa opeleita... ja niin opelin huollos sjoella meinas että vielä ei viitti maalata piruja seinälle mutta pahin ja kallein vika on syöttöpumppu, mitä täs ny foorumia selailles tullu mulle selväksi että kalliiksi tulee jos siinä vika (ja pahasti alkaa tuntua että sieltä löytyy syypää tähän). Mutta mistä vikaa lähtisi etsimään noin koti konstein? Ja jos korjaamolle vienti tulee pakolliseksi niin hyviä ehdotuksia mihinkä kannattais viedä auto korjattavaksi etelä-pohjanmaan alueella? Palataan huomenna asiaan, jos vaikka sais opelin käyntiin 
- DieselDaddy
- 'Admiral'

Milläs koneella tuo on? Sen verran kaljoissa ettei silmäö nähny?
öö, tuliko suodattimen vaihdon jälkeen? Tiivisteet ok yms?
Eli olisiko voinut pa-suodattimelle käydä huollossa jotain että höräsee ilmaa meinaan ilma ei diisseleissä ole kauhean hyvä pa-osastolla.
Kun starttailet, älä kauhean pitkiä vetoja tee ettei paikat kuumene
öö, tuliko suodattimen vaihdon jälkeen? Tiivisteet ok yms?
Eli olisiko voinut pa-suodattimelle käydä huollossa jotain että höräsee ilmaa meinaan ilma ei diisseleissä ole kauhean hyvä pa-osastolla.
Kun starttailet, älä kauhean pitkiä vetoja tee ettei paikat kuumene
Omega -96 X20SE
-
astramaani
- 'Diplomat'

Mulla kans ongelmia 2.0 DTI koneen kylmäkäynnistymisen kanssa. Kylmällä kelillä saa sahata kolme neljä kertaa ennen kun lähtee käyntiin. Lisäksi myös startatessa mittarit laskee aivan nolla tilaan, mut heräävät henkiin parin sekunnin päästä käyntin lähdöstä. Nafta valo jää palamaan vielä hetkeksi. Akku on vaihdettu viimeviikolla. Samoin polttoaineen suodatin. Mistä näkee jos paluu letku tai suodattimen kansi vuotaa. Itse en ainakaan havainnut polttoainevalumia missään.
Ota koneen päältä pois se ECOTEC muovikansi. Sitten näkyy imukotelon ja sylinterinkannen välissä kangas- tai kumipäällysteinen letkustosysteemi, jotka menevät kiinni ruiskusuuttimiin (näihin menee myös teräksiset ruiskutusputket 4 kpl molempia löytyy). Jos noiden kangas-tai kumiputkien pinnat on märät edes yhdessä liitoksessa siellä on vuoto. Huomattavia polttoainemääriä ei tule ulos, mutta ilmaa menee sisään. Jos tiedät, että ylivuotoletkujen vaihdosta on yli vuosi, niin vaihda uudet ja jos et tiedä milloin ne on vaihdettu niin vaihda silloinkinJuza kirjoitti:Mulla kans ongelmia 2.0 DTI koneen kylmäkäynnistymisen kanssa.
Mistä näkee jos paluu letku tai suodattimen kansi vuotaa.