Öljyvalo palaa...
Öljyvalo palaa...
Missä vika.? käynnistin aamulla auton.(Omega 2.0 16v -96)ja öljyvalo jäi palamaan.Öljyä riitävästi tikun mukaan.Auto oli koko yön piuhassa,eli moottori oli lämmin .Onkohan öljypumppu tai öljyvalo anturi sökönä.? osaako joku viisaampi auttaa. Mittarilukema 315000km.
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Yksi hyvä syy ajaa, varsinkin näillä keleillä, auto oikeasti niin lämpimäksi, että kondenssivesi ja mahdolliset polttoainejäämät ehtii poistua öljystä...jace69 kirjoitti:öljyn sekaan oli kondensoitunut vettä mikä tietysti on pohjalla ja näilla pakkasilla oli jäätynyt ja tukkinut "imusiivilän". öljypohjasta.

Ei varmaan mitään vahinkoa pääse tapahtumaan~jos öljy pääsee kiertämään koneessa.
ja sen näkee kun avaa öljykorkin auton ollessa tyhjäkäynnillä.mulla oli ihan kuivan näköinen yläkerta kun öljyvalo palo.(Normaalisti sieltä roiskii öjyä).
Mutta suosittelen kyllä pikaisesti öljynvaihtoa,kunhan saat sen sulatettua.
Muuten seuraavana aamuna on edessä sama juttu.
Itse kävin ostamassa pienen keittolevyn (motonet) , ja sen panin öljypohjaa vasten puolex tunniksi.
ps, kerro miten kävi..!!
ja sen näkee kun avaa öljykorkin auton ollessa tyhjäkäynnillä.mulla oli ihan kuivan näköinen yläkerta kun öljyvalo palo.(Normaalisti sieltä roiskii öjyä).
Mutta suosittelen kyllä pikaisesti öljynvaihtoa,kunhan saat sen sulatettua.
Muuten seuraavana aamuna on edessä sama juttu.
Itse kävin ostamassa pienen keittolevyn (motonet) , ja sen panin öljypohjaa vasten puolex tunniksi.
ps, kerro miten kävi..!!
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
eilen roplotti 40min tyhjäkäynti duunipaikan pihassa autojeppe jääkarhu kirjoitti:Yksi hyvä syy ajaa, varsinkin näillä keleillä, auto oikeasti niin lämpimäksi, että kondenssivesi ja mahdolliset polttoainejäämät ehtii poistua öljystä...jace69 kirjoitti:öljyn sekaan oli kondensoitunut vettä mikä tietysti on pohjalla ja näilla pakkasilla oli jäätynyt ja tukkinut "imusiivilän". öljypohjasta.
hoituuhaa se noinkii
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Öljyvalo palaa...
Ois tähän aiheeseen kysyttävää. Omassa ompussa aamuisin valo palaa jonkinaikaa, ku lähtee ajelemaan, mut sammuu sit kyl. Juuri vaihoin uudet öljyt ja suodattimen ja tein sitä ennen STP Motor Flushilla huuhtelun, joka toisen öljynvaihdon yhteydessä tehty aina ja auttanu hyvin muunmuuassa venttiilien naputukseen. Ja öljyinä käytetty GM:n omaa 5W30,lientä, ku se on tuntunu olevan paras vaihtoehto tähänmennessä kaikista. Koneena 2.5 V6, rullattu 271 tkm. Mutta siis, tuo öljyvalo pienen offtopicin jälkeen... Johtuuko ihan vain öljynpaineanturista ? Kone ei kylmänä kolahda eikä pidä mitn ylimääräisiä ääniä, eli laakereita en epäile. Pumppu jos on risa, ni se kaiketi kuumanakin palais sit se varoitusvalo ? Eli anturia pitäisi alkaa tutkimaan ?