Tankkausasiaa.
Tankkausasiaa.
Terveppä terve.
Sellasta ongelmaa on tossa mun 93 2.0i 8v vectrassa että ei mene menovesi tankkiin muutakun liruttamalla.
Tänään otin letkut irti tankista ja siitä korkin juuresta.Toinen niistä korkin juuressa olevista letkuista oli tukossa,puhalsin paineella auki ja tein varuiks kaikille muillekin letkuille,tarkistin myös sen paksun putken mistä bensa menee tankkiin päällisin puolin ei mitään ihmeellistä.
Mitäs seuraavaksi????Alkaa suoraan sanottuna vituttaa ku talvikin on tulossa ja bensaa pitää liruttaa ku kipiästä mulkusta.
Sellasta ongelmaa on tossa mun 93 2.0i 8v vectrassa että ei mene menovesi tankkiin muutakun liruttamalla.
Tänään otin letkut irti tankista ja siitä korkin juuresta.Toinen niistä korkin juuressa olevista letkuista oli tukossa,puhalsin paineella auki ja tein varuiks kaikille muillekin letkuille,tarkistin myös sen paksun putken mistä bensa menee tankkiin päällisin puolin ei mitään ihmeellistä.
Mitäs seuraavaksi????Alkaa suoraan sanottuna vituttaa ku talvikin on tulossa ja bensaa pitää liruttaa ku kipiästä mulkusta.
Itse olen huomannu tankatessa omaa 94 vectraa, että kun laittaa pistoolin ikäänkuin vinoon nojaamaan sitä tankinkorkissa olevan lipan koloa vasten ni ei naksu. Tietty pitää löytää myös oikea etäisyys syvyydessä 
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
Joo noi asennot on kokeiltu 100 eri kertaan.Olen myös nähnyt ku kaveri tankkaa veccunsa,se työntää vaa pistoolin reikään ja liipasin pohjaan ei mitään ongelmia.Ymmärrän et tarjotaan noit pistoolin asento kokeiluja jos olisin vasta kortin saanut ja harjottelisin tankkaamaan.Mut kiitti kummiski avunannosta,jäädään odottelemaan josko jollain oisi ollut samanmoisia ongelmia ja selvittänyt ne.
Eihän vaan ole päässyt täyttöputkessa oleva vihreä "läppä" murtumaan, ja nyt siellä tankin päässä tukkeena? Näin ainakin itsellä ollut tuossa vekussa, että omegassa. Samoin kummassakin on sellainen ristin mallinen "suodatin"osuus, tai mikä lie virtauksen parannin aivan täyttöputken loppuosassa, joka rikkinäisenä aiheuttaa varmasti mainittuja ongelmia.timppa1 kirjoitti:Joo noi asennot on kokeiltu 100 eri kertaan.Olen myös nähnyt ku kaveri tankkaa veccunsa,se työntää vaa pistoolin reikään ja liipasin pohjaan ei mitään ongelmia.Ymmärrän et tarjotaan noit pistoolin asento kokeiluja jos olisin vasta kortin saanut ja harjottelisin tankkaamaan.Mut kiitti kummiski avunannosta,jäädään odottelemaan josko jollain oisi ollut samanmoisia ongelmia ja selvittänyt ne.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Oraakkeli kirjoitti: Eihän vaan ole päässyt täyttöputkessa oleva vihreä "läppä" murtumaan, ja nyt siellä tankin päässä tukkeena?
Jollain tietoa missähän kohtaa tuo läppä mahdollisesti on ollut ja onko kaikissa malleissa, vuosimallia jne.
Onko -97 F Astrassa?
Lirutellut nelisen vuotta ja tosiaan joskus se hieman ottaa pattiin
Huohotuspuolen olen tutkinut ja siellä ei tukoksia ja se kuula ei ollut jumissa.
Kokeilin sörkkiä letkulla, ensin paksummalla ja sitten 8mm:n paineilma letkulla mutta ei mennyt kovin syvälle...ehkä 20-30cm ja sitten oli jokin vastassa.
Opel E-Corsa Cosmo Premium B10XFT 12/2015
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
Kokeile tätä.... http://video.google.com/videoplay?docid ... 8523021&q=
Kyllä, tiedän että on vanha mutta sopii hyvin tähän.
Kyllä, tiedän että on vanha mutta sopii hyvin tähän.
-
keltanokka
- 'Diplomat'