Astra F ei tahdo valaista tietä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Sähköttäjä
'Agila'

Astra F ei tahdo valaista tietä

Viesti Kirjoittaja Sähköttäjä »

Eli koiruus meni mutustamaan takakontissa pari piuhaa vasemman takavalon vieressä olevasta luukun takaisesta kolosta poikki. Tämä johti siihen, että vasen takalyhty hävitti kaikki valonsa, kello, sisävalot, summeri ja ajovalot(!) pimenivät. Parkit pitkät ja sumarit toimivat kyllä.
Fiksasin piuhat ja vaihdoin sulakkeet ja sain sillä takavalot, kellon ja sisävalot ja summerin toimimaan.

Ne hemmetin ajovalot vaan eivät tahdo toimia.

Ideooita??

Niin, kyseessä siis '91 Astra Caravan 2.0i 8V

Kiitoksia joka tapauksessa jo etukäteen.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mittaa tuleeko jännitettä, vai menikö esim. rikki kun johdot katkes...
Sähköttäjä
'Agila'

Tuota, jos en väärin ymmärrä, niin koska parkit ja pitkät toimivat, niin virtaa tulee ja polttimot ovat kunnossa? Mulla ei kyllä ole mittariakaan, vielä.
Olen tosin timpuri, joka vasta viime kesänä päätti, että yleissivistykseen kuuluu ainakin jonkinlainen autonsa fiksailu. Olen siis todella tumpelo, enkä ollenkaan pahastu, jos mulle vääntelee rautalangasta näitä asioita.
Tai siis minkä epäilet menneen rikki?
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Eli tuleeko lyhyitten langoille jännitettä, sitä tässä varmaan ajettiin takaa. Tai ota toinen polttimo irti ja katso onko molemmat langat ehjät. Eikös siinä oo H4 polttimot?
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
Sähköttäjä
'Agila'

Kiiiiitos!

Kylläkyllä, molemmista polttimoista oli palanut toinen lanka ja toisesta pamahti ilmeisesti irti runkatessani myös toinen. Aika kärynneen oloinen oli sekin, jonka pitkä vielä toimi, joten vaihdoin molemmat ja tarkistin vielä kerran sulakkeet.

Hitto, miten mainiota on, että joku jaksaa vastailla urpoille typeriin kysymyksiin.

:worship:

Kiitos

On muuten elukkakin saattanut saada ihan ok tällin. Enää ei ole availlut kummankaan auton takapoksista luukkuja, vaan pysyttelee kerällä keskellä lattiaa :-?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Ei muutaku laitat jotain hyvää sinne konttiin, niin tuntee paikan taas kotoisaksi. Itse saattasin vielä suihkuttaa BitterBiteä kaikkiin kontin sähköjuttuihin koteloiden sisällä, jotta jos avaa kotelon, niin ei ala tehdä mieli. Kotelon päälle ei kannata laittaa, koska se tuoksu voi häiritä...
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Laitappa ite 12v sähköjohdot suuhun.. :bonk:
kurttu
Vastaa Viestiin