Astra F kattovalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Petri R.
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra F kattovalot

Viesti Kirjoittaja Petri R. »

Irroittelin astrasta takapenkkiä ku meinaan sen pakettiautoksi katsastaa, ja mietin että vähän heikot on nuo sisävalot. Sitäpaitsi tuossa on takaovien kohdalla jotku muovilärpäkkeet kattoverhoilun reunoilla? Mallihan on GL eli Gran Luxus, vapaasti Suomennettuna MAHTAVA LUKSUS, eikä siinä siis ole kierroslukumittaria tai muita hiluja.

Onko siis F-Astroissa katossa valoja muuallakin kuin siinä taustapeilin lähellä ja farmareissa takaluukun lähellä? Jos on, niin meneekö mullakin valmiit piuhat niille valoille? Romikselta vois etsiä moiset valot jos semmosia on olemassa...
Volvo S40 T4 '98
Chevrolet Nova '70
disu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja disu »

gls farkussa on kauhukahvoissa takana valot
Vectra B CD vm97 x20xev
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Sekä GLS sedanissa takana kauhu kahvojen luona valot.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Kauhukahvan juureen saa tosiaan taakse valot. Jos autossa ei ole niitä ollut tehtaalta, niin tuskin on puihaakaan.

Itse tein johtosarjan itse, koska uusi valmis piuha olisi maksanut MetroAutossa joku 50-60 euroa. Takalukuvalojen johto tulee B-pilarille asti kynnyskotelossa. Kun purkaa B-pilarin verhoukset pois ja irrottaa kuskin turvavyön, niin sieltä kynnyskotelosta pitäisi löytyä pieni musta liitin. Yleismittarilla mittaamalla saa sitten johtojärjestyksen selville. Johto vedetään kuskin puolen kynnyskotelosta B-pilaria pitkin ylös kuskin puoleiselle lukuvalolle ja siitä johto jatketaan hantin puolelle kattoverhouksen alla. Kattoverhous pitää varmaankin irroittaa tätä varten. Itse en kamalan tappelunkaan jälkeen saanut piuhaa toiselle puolelle kattoa.

Helpoimmalla pääsee, kun käy romarilta hakemassa tarvittavat osat, eli lukuvalot, kauhukahvan pohjat, joissa reikä lukuvalolle ja itse johtosarja. Itse ostin kaikki roippeet uusina MetroAutosta. Ei kyllä ollut halpaa.
Kuva
HuHu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja HuHu »

disu kirjoitti:gls farkussa on kauhukahvoissa takana valot
Mun autosta vissiin unohtunut tehtaalla. -95 GLS farkku ja ei sisävaloja kuin edessä.
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

HuHu kirjoitti:
disu kirjoitti:gls farkussa on kauhukahvoissa takana valot
Mun autosta vissiin unohtunut tehtaalla. -95 GLS farkku ja ei sisävaloja kuin edessä.
Ja multa nuo lukuvalot löytyy -94 gls farkusta 8)
caravan16v
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

ite laitoin farkku astraan ledi valot kauhukahvoihin.piuhat vedin etusisä valoilta taakse ja hyvin toimii ja valaisee!!!!!!
Petri R.
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Petri R. »

Toinen källihän näissä on se, että jos auton jättää vaikka talliin sulamaan ovet auki niin sisävaloja ei saa pois päältä kuin irroittamalla sulake. Kai paremmin varustelluissa on joku kytkin tuolle?
Volvo S40 T4 '98
Chevrolet Nova '70
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Petri R. kirjoitti:
Toinen källihän näissä on se, että jos auton jättää vaikka talliin sulamaan ovet auki niin sisävaloja ei saa pois päältä kuin irroittamalla sulake. Kai paremmin varustelluissa on joku kytkin tuolle?
Ainakaan GLS:ssä ei ole kytkintä tohon, että sais kattovalon pois päältä oven ollessa auki, eipä taida olla muissakaan malleissa. Ne takana pelkääjän kahvojen luona olevat valot saa kyllä pois päältä mutta, edessä olevaa ei saa sammumaan.

Niinpä tein itse kytkimen, mistä saa katovalon tarvittaessa pois päältä.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Vastaa Viestiin