Mistä heräte?

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Jii84
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jii84 »

ongelma on ratkaistu ja otin sen virran tuhkakupin valosta kun siinä oli liittimelle yks ylimääränen paikka :D
Astra F -94
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Tarkastitko että siihen ei tule jatkuvaa virtaa? Meinaan aika hyvin haukkaa vahvarit virtaa ollessaan päällä "tyhjäkäynnillä".
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Jii84
'Senator'
'Senator'

ei toi vahvari ny niin iso oo että se veis hirveesti virtaa ja on hyvin toiminu sen jälkeen :D
Astra F -94
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Ei sen iso tarvii ollakkaan, mut "valmiustilassa" kuitenkin nappaa virtaa... Itellä jäi kerran yöks päälle kaks pientä vahvaria, ja aamusella akku död..
Opel Monza 2.2E -86
Jii84
'Senator'
'Senator'

juu kyllä sieltä virrat sammuu kun sammuttaa auton. mä oon kyllä ny vähän hukassa näitten hifien kanssa :lollis:
Astra F -94
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Jii84 kirjoitti:juu kyllä sieltä virrat sammuu kun sammuttaa auton. mä oon kyllä ny vähän hukassa näitten hifien kanssa :lollis:
Mikäs se niissä niin eksyttää? :)
Opel Monza 2.2E -86
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Eihän ne nyt herätteen kautta paljoa haukkaa. :D Vai meinaatko ottaa koko vahvistimen virrat tuhkakupin valon kautta? :lollis:

Eikö sitä sähköantennin herätettä voi käyttää? :-? Samahan se on onko siinä antenni vai vahvistin. Sama 12v volttia sinne tulee. Vai onko se niin että kytkeytyy vasta kun radio päällä?
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

ooskari kirjoitti:Eihän ne nyt herätteen kautta paljoa haukkaa. :D Vai meinaatko ottaa koko vahvistimen virrat tuhkakupin valon kautta? :lollis:

Eikö sitä sähköantennin herätettä voi käyttää? :-? Samahan se on onko siinä antenni vai vahvistin. Sama 12v volttia sinne tulee. Vai onko se niin että kytkeytyy vasta kun radio päällä?
Juu ei haukkaakkaan, soittimen heräte lähtö yleensä max. 300 mA... Mut siis vahvareiden päälläolo, ilman että niillä edes vahvistettaan sisääntulevaa signaalia, kuluttaa energiaa..

Ja sit toi antennihommeli, ainakin aataminaikusessa kasettimankassa tuli jännite koko aika tuohon antennin ohjaukseen ku soitin oli päällä...
Opel Monza 2.2E -86
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

ChiEf kirjoitti: Juu ei haukkaakkaan, soittimen heräte lähtö yleensä max. 300 mA... Mut siis vahvareiden päälläolo, ilman että niillä edes vahvistettaan sisääntulevaa signaalia, kuluttaa energiaa..

Ja sit toi antennihommeli, ainakin aataminaikusessa kasettimankassa tuli jännite koko aika tuohon antennin ohjaukseen ku soitin oli päällä...
Juu haukkaahan se aina vähän. Siksi ne saisi päällä ollakkaan jos ei autolla ajeta. Kannattaisi kokeilla sitä antenniheräte johtoa.
Kale
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Kale »

Tyhmä kysymys herätevirtapiuhasta: Rca-kaapelin välissä kulkee ohut johdin eli voiko tätä piuhaa
käyttää herätteenä ? Piuha on meinaan aika narua.
rxw
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Kale kirjoitti:Tyhmä kysymys herätevirtapiuhasta: Rca-kaapelin välissä kulkee ohut johdin eli voiko tätä piuhaa
Siihen se juuri on tarkoitettukin.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Jii84
'Senator'
'Senator'

rxw kirjoitti:
Kale kirjoitti:Tyhmä kysymys herätevirtapiuhasta: Rca-kaapelin välissä kulkee ohut johdin eli voiko tätä piuhaa
ai kulkee vai en oo edes huomannu :lol: no joo ei toi hifi puoli oo oikeen mun parhaita puolia :roll:
Astra F -94
GeneralO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Jii84 kirjoitti:
rxw kirjoitti:
ai kulkee vai en oo edes huomannu :lol: no joo ei toi hifi puoli oo oikeen mun parhaita puolia :roll:
Ei ole kaikissa rca-johdoissa tuota herätevirtapiuhaa :wink:
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

rxw kirjoitti:
Ei muutes taida olla... Tietääkseni on tarkoitettu maadoitukseen. En nyt muista enää mihissä tapauksissa mutta herätteenä itse olen joskus käyttänyt ja varmaan monet muutkin.
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Ooskari kirjoitti:
Ei muutes taida olla... Tietääkseni on tarkoitettu maadoitukseen. En nyt muista enää mihissä tapauksissa mutta herätteenä itse olen joskus käyttänyt ja varmaan monet muutkin.
Kyllä munkin mielestä se rca-johdossa kulkeva ohut johto on lähinnä maadoitukseen tarkoitettu. Eli jos rca-johto ottaa jostain häiriötä voidaan johto maadoittaa ja häiriön pitäisi kadota. Mutta miksipäs sitä ei voi herätteenäkin käyttää.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Vastaa Viestiin