"Ralliratti" airbagilliseen autoon?
"Ralliratti" airbagilliseen autoon?
Elikkäs autona on Opel Vectra GT 16V vuosimallia -94, jossa on kuskinratissa vain airbag joten kysymys kuuluukin, että saanko vaihtaa laillisesti autooni tilalle airbagittömän ratin? Eikös tuossa ollut jonninsortin lakipykäliä? (voin muistaa väärinkin)
--Koitin searchia, muttei löytynyt vastausta.
--Koitin searchia, muttei löytynyt vastausta.
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Niin, eikun minnuu vaan askerrutti kyseinen asia, niin vielä sitä että tarkoittaako tuo sitä että Vectraa ilman bagia, vai onko millään tavalla mallikohtainen tms...?jiivee666 kirjoitti:Eikös tuota saa jos samaa autoa on valmistettu myös ilman bägiä? Muut vahvistakoon.
e; mutta miks sitä ottaa pois jos siinä sellanen on, saattaa pelastaa henkes kolarissa
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Vois olettaa (kun en enää muista
) et myös anturit tulee poistaa. Mut tärkea juttu ku ruvetaan touhuaan bagien kans on ottaa akun kaapelit irti ja odottaa ihan reilusti vaikka tuntikin ettei räjähä naamalle. Toi aika johtuu siitä et monesti järjestelmä sisältää kondensaattorin että airbag toimii vaikka esim akku rikkoutuu kolaritilanteessa.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
luokkaa 30min lupailevat jotkut saksalaiset autontekijät bägien toiminta-ajaksi virtojen poistamisesta.
ja tosiaan pitäisi poistaa se bägi ja ohjausboksi.
antureille nyt on se ja sama jos niitä edes on siellä.
boksissa se tärkein anturi on sillä se laukeaa.
nii ja onhan sulla siellä myös turvavöiden esikiristimet toki.
nekin pitäs poistaa varmaan.
ovat kaasutoimiset ja niihin löytyy semmoinen työkalu millä lukitaan laukeaminen.
ja tosiaan pitäisi poistaa se bägi ja ohjausboksi.
antureille nyt on se ja sama jos niitä edes on siellä.
boksissa se tärkein anturi on sillä se laukeaa.
nii ja onhan sulla siellä myös turvavöiden esikiristimet toki.
ovat kaasutoimiset ja niihin löytyy semmoinen työkalu millä lukitaan laukeaminen.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Ei tarvi poistaa, ainakaan A-Vectrasta.veksu kirjoitti: nii ja onhan sulla siellä myös turvavöiden esikiristimet toki.
Itseltäni ne ainakin löytyy vaikkei airbageja olekkaan.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Rattiakselin vaihtopakkoon saattaapi olla syynä se, että tavallisessa ja bagillisessa akselin kokoonpainumisominaisuudet saattaa olla erilaiset. Ettei tule keihästettyä itseänsä bagin poiston jälkeen.
Itse noita bageja olen jokusen purkanut. Piuha irti ja se on siinä, urbaanilegendaa tuollainen puolen tunnin räjähdysvaara sanon minä
Itse noita bageja olen jokusen purkanut. Piuha irti ja se on siinä, urbaanilegendaa tuollainen puolen tunnin räjähdysvaara sanon minä
merkkikohtaisia ovat nämä ajat jonka pitää konkilla bägit toimintakuntoisina.
ja sitä paitti ei sen piuhan irroituksesta pitäisikään laueta.
eli tuskin oot tietoinen olisiko ne voineet toimia vielä irrottaessasi.
bemarin kehutaan pitävän toi 30min. mutta suurella osin autovalmistajia aika on noin 30sek.
tiiä sit mitä hyötyä on pitkästä toiminta ajasta. mitä ovat hakeneet niin ei tietoo.
ja sitä paitti ei sen piuhan irroituksesta pitäisikään laueta.
eli tuskin oot tietoinen olisiko ne voineet toimia vielä irrottaessasi.
bemarin kehutaan pitävän toi 30min. mutta suurella osin autovalmistajia aika on noin 30sek.
tiiä sit mitä hyötyä on pitkästä toiminta ajasta. mitä ovat hakeneet niin ei tietoo.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...