2.0 ohc ja kampuran asentotunnistimet

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
vetukka
'Senator'
'Senator'

2.0 ohc ja kampuran asentotunnistimet

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Tossa 2-litrasen kampuralla kun on kaks vaihtoehtoo lukee toi asentotieto, toi hammaspyörä(60-2) ja sit noista 3 nastasta(4-1). Missä koneissa/autoissa on käytetty noita nastoja sen lukemisee? se anturipaikka on siellä ihan lohkon alareunassa.

Kuva
Omega A 2.0i
Manta B
Vinski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Siis noita nastojahan on vain kaksi ja taitaa löytyä jokaisesta ooppelin OHC-kampiakselista. Itse ainakin törmännyt noihin jopa vuoden -83 16SH koneen kampiakselissa.
Noita on joku muukin joskus ihmetellyt ja silloin tultiin muistaakseni semmoiseen tulokseen että ovat jotain korjaamon testerien nastoja, mutta tästä ei kukaan osannut muistaakseni varmaksi sanoa mitään. Mutta missään moottorissa eivät ole normaalisti käytössä.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

itse olen kuullut sellaista että nuo nastat liittyvät sytytysennakon mittaukseen ja se ennakko luetaan sen kampurantunnistimen vieressä olevan messinki???holkin sisälle työnnettävän mittauslaitteen tunnistimen/anturin/jonkun muun kautta.faktaa vai ei,sitä en tiedä enkä kyllä sitäkään millainen mittalaite mahtaa olla kyseessä.
Todennäköisesti väärässä.
vetukka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Joo, siellä tosiaan on sellane tyhjä holkki. Voi olla et niit on vaan kaksi, oli vaan semmone kuva jääny et niit ois kolme. Toi testerihomma varmaanki pitää paikkansa, jäin vaan miettimään että voiko noikin olla sille asentotiedolle.
Omega A 2.0i
Manta B
Vastaa Viestiin