2.0 ohc ja kampuran asentotunnistimet
2.0 ohc ja kampuran asentotunnistimet
Tossa 2-litrasen kampuralla kun on kaks vaihtoehtoo lukee toi asentotieto, toi hammaspyörä(60-2) ja sit noista 3 nastasta(4-1). Missä koneissa/autoissa on käytetty noita nastoja sen lukemisee? se anturipaikka on siellä ihan lohkon alareunassa.

Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Siis noita nastojahan on vain kaksi ja taitaa löytyä jokaisesta ooppelin OHC-kampiakselista. Itse ainakin törmännyt noihin jopa vuoden -83 16SH koneen kampiakselissa.
Noita on joku muukin joskus ihmetellyt ja silloin tultiin muistaakseni semmoiseen tulokseen että ovat jotain korjaamon testerien nastoja, mutta tästä ei kukaan osannut muistaakseni varmaksi sanoa mitään. Mutta missään moottorissa eivät ole normaalisti käytössä.
Noita on joku muukin joskus ihmetellyt ja silloin tultiin muistaakseni semmoiseen tulokseen että ovat jotain korjaamon testerien nastoja, mutta tästä ei kukaan osannut muistaakseni varmaksi sanoa mitään. Mutta missään moottorissa eivät ole normaalisti käytössä.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
itse olen kuullut sellaista että nuo nastat liittyvät sytytysennakon mittaukseen ja se ennakko luetaan sen kampurantunnistimen vieressä olevan messinki???holkin sisälle työnnettävän mittauslaitteen tunnistimen/anturin/jonkun muun kautta.faktaa vai ei,sitä en tiedä enkä kyllä sitäkään millainen mittalaite mahtaa olla kyseessä.
Todennäköisesti väärässä.