Pitäisikö B-vectran valot syttyä automatic?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

1st Opel kirjoitti: Valitettavasti releen paikkaa/johtoja ei löydy joka vectrasta 96-98. Tämä on ihan tuurista kiinni missä auto valmistettu. Tutun autossa(-97 vaikka on CD-malli) näin pääsi juuri käymään, ettei ollut liitintä.
missäs se sit oli tehty?

omani on 1 eli russelheim ja liitin löytyi kuten löytyi vakionopeudensäätimellekkin kaikki piuhat.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
1st Opel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

veksu kirjoitti:missäs se sit oli tehty?

omani on 1 eli russelheim ja liitin löytyi kuten löytyi vakionopeudensäätimellekkin kaikki piuhat.
Enhä minä sitä tähän hätään muista(euroopassa kumminkin)...Kokeilin kaverillekin kilauttaa mutten saanut kiinni. Minä selvitän ja laitan viestiä. Muistelen et 5 Antwerpen, tehdas II, Belgia tai
6 Antwerpen, tehdas I, Belgia olis ollut. Varmistetaan....

Nyt on varmistus saatuu...Belgiahan se oli.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Itse etsiskelin eilen tuota valojen automatiikaan releen paikkaa -97 B Vecusta, CD varusteilla. Sulakerasian takaa ei löytynyt, mutta ratin alamuovin takaa paljastui musta noin 10 napainen liitin. Onkohan se nyt tuo vai voiko yuo olla jokin muu? Jos kaikissa ei välttämättä ole tuota valmiuttaa niin, pitäisi saada varmuus että omasta löytyy ennen ku releen hommaan.
GTSA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja GTSA »

1st Opel kirjoitti:
GTSA kirjoitti:Minulla myös B-Vectrassa syttyi vain parkit, korjaantui kun rele vaihdettiin.
Rele kannattaa tarkastaa, koska vika on yleensä huono juotos ja sen takia ei toimi. Toivottavasti et ole heittänänyt roskiin sitä entistä...sille ois forumilla ainakin ostajia, jos kuntoon saa.

Valitettavasti releen paikkaa/johtoja ei löydy joka vectrasta 96-98. Tämä on ihan tuurista kiinni missä auto valmistettu. Tutun autossa(-97 vaikka on CD-malli) näin pääsi juuri käymään, ettei ollut liitintä.
Rele vaihdettiin merkkikorjaamolla takuuseen eli en saanut sitä itselle.
1st Opel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

Boah kirjoitti:Itse etsiskelin eilen tuota valojen automatiikaan releen paikkaa -97 B Vecusta, CD varusteilla. Sulakerasian takaa ei löytynyt, mutta ratin alamuovin takaa paljastui musta noin 10 napainen liitin. Onkohan se nyt tuo vai voiko yuo olla jokin muu? Jos kaikissa ei välttämättä ole tuota valmiuttaa niin, pitäisi saada varmuus että omasta löytyy ennen ku releen hommaan.
Äkkisältään kuullostaa oikealta. Ota siitä kuva laita tänne tai sitten käy kuvan kanssa opelilla he varmasti osaavat kertoa myös. Tai jos löydät netistä kuvan osalle niin voidaan se todentaa et oikea liitin on.
CableGuy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja CableGuy »

veku kirjoitti:Valoautomatiikka taisi tulla vasta 98 malleihin.

Ei pidä paikkaansa, ainakaan itselläni ei ole vuoden -98 CD varustellussa automatiikkaa... Voipi olla että se löytyy vasta b2-mallista joka tuli kesken vuotta -98 markkinoille.

edit: siis kyllä releen paikka löytyy ja johdot mutta itse relettä (toimivaa automatiikkaa) ei vissiinkään vakiona ole ollut...
kipponen
'Kapitän'
'Kapitän'

Valoautomatiikka

Viesti Kirjoittaja kipponen »

Mulla oli releelle paikka -90 vectrassakin GL malli vielä ettei mikään huippuvarustelu muuten. Ostin relee ja naps valoautomatiikka toimii taas. Mut -91 GLS ei ollukaan :lollis:
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

No kävin taas tutkiskelemassa, sitä automatiikan valoreleen paikkaa ja se luulemani liitin olikin virtalukon lukkosylinterissä. Eli ei varmaan olekaan oikea liitin.

Muuten koitin tutkia uudestaan sulaketaulun takaa ja ratin muoviverhoilujen alta muttei oikeen löytynyt mitään sopivan näköistä liitintä.

Jos autossa ei tuota piuhaa ole niin kuinka vaikeaksi se automatiikan pistäminen sitten menee?
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Olen nyt koittanut tuota liitintä, etsiä monen monta kertaa muttei halua sellaista löytyä mistään. Siis kytkinpolkimen yläpuolella pitäisi olla? Mitään irtonaista liitintä ei vain yksikertaisesti löydy kuin yksi hanskalokeron takaa...

Jos noita piuhoja ei ole valmiiksi niin kuinka vaikea niitä on jälkeenpäin vetää? Montako piuhaa siihen releeseen menee? Tuleekö se öljynpaineen tunnistus öljyvalolta ja siihen on liitetty vielä pieni viive?
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

oliko 8 nastaa.

väittäisin että on työtä vetää piuhat. toki jos auto osina tai ainakin kojelauta pois ni helpompaa.
Kuva
relexi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja relexi »

mulla GL+ 05/-98 vectra ja valot syttyvät automatic, viivellä, mutta ei minkään öljynpaineen perusteella. Kun laitat katkasijasta valot päälle ja sitte "sammutat" niin syttyy silloinkin viivellä vaikka ajaisit autolla... mutta näissä tuntuu olevan aikapaljon eroja, voisiko olla ettei joka tehtaalla jaksettu kaikkia palikoita kiinnittää :lollis:
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

ei vaan juuri noin pitääkin pelata.

viive on aina sama ja jos ei ole öljynpainetta niin ei syty valotkaan.
releessä on siis viive joka näkyy aina käytettäessä sitä.

hyvä mm. että kun talvella sammutat valot niin ehdin vielä sammuttaa auton ettei valot ehdi syttyä uudestaan.
Kuva
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Pitääpä katsoa montako piuhaa siinä hansikaslokeron takana olevassa liittimessä oli. Onko tietoa, että mihin pinneihin pitäisi tulla milloinki virtaa jos tuota mittailisi? Ei oikeen uskalla suoraan tuollaista valorelettä siihen lyödä vaikka olisikin oikea pinnimäärä.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

nii joo.

se päivävaloreleen liitin on semmoinen päistä levennetty malli.

ja se ei ole hansikaslokeron lähellä.
löytyy sieltä sulaketaulun takaa ja löytyy samoilta suunnilta löytyy myös valkoinen kaksi nastainen liitin kytkinpolkimen anturille vakionopeudensäädintä varten.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=116900
tuolla siittä on jotakin kuviakin millaista pitäisi löytyä.

jossakin mullakin olisi nastajärjestys ja värit. mutta ei siellä muita liittimiä ole mihin se passaisi.
Kuva
papanaluukku 4ever
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja papanaluukku 4ever »

Mulla olis sellane rele mutta en ite tarvii sitä voisin myyrä sen 20€ eteen päin.
Vastaa Viestiin