katsastus ja moottorinvikavalo
katsastus ja moottorinvikavalo
Terve.
Pitäis ooppeli viedä uusintakatsastukseen ihan näinä päivinä.
Egr:n piuha on vetästy irti ja vikavalo loistaa melkein jatkuvasti. Ei ole nyt oikein aikaa ryhtyä sitä tukkimaan kun kone on x16xel (Astra-95), jossa joutuu purkamaan niin pirusti.
Niin siis... Rupeeko se konttorin ukko kitisemään moottorinvikavalosta?
Tai jos joku tietäis mitä egr: tukkiminen surinpiirtein maksaisi pajalla?
Pitäis ooppeli viedä uusintakatsastukseen ihan näinä päivinä.
Egr:n piuha on vetästy irti ja vikavalo loistaa melkein jatkuvasti. Ei ole nyt oikein aikaa ryhtyä sitä tukkimaan kun kone on x16xel (Astra-95), jossa joutuu purkamaan niin pirusti.
Niin siis... Rupeeko se konttorin ukko kitisemään moottorinvikavalosta?
Tai jos joku tietäis mitä egr: tukkiminen surinpiirtein maksaisi pajalla?
tuskin se vikavalo on huvikseen siihen laitettu..timppa1 kirjoitti:ja millähän helvetin perusteella????callu kirjoitti:kyllä suikkalakki heittää siitä valon palamisesta hylkyleiman...
Se ei kuulu sille pätkääkään onko moottorin ohjauksessa jotain vikaa jos päästöt yms ok.
Useampi auto leimattu vikavalo loistaen ja koskaan ei oo tullut sanomista.
tuhmasta päästä nauttii koko ruumis
ÄÄh, välillä tuntuu että se vikavalo on kytketty johonkin satunnaisgeneraattoriin, heittelee valoa päälle/pois ihan sumean logiikan mukaan.
Välillä luulen että ko. valo on yhteydessä suoraan pankkiin, kun tilillä on mahdollisimman vähän rahaa, sillon valo syttyy.
Ja leimasta...
Riippuu katsurista ja siitä että onko päästöt ym. kunnossa...
Pistä vaikka musta teipinpala siihen valon eteen ja jos kysyy, mittaristossa jotain hätää, kun ihan itse vaihdoit sinne polttimoita tms...
Välillä luulen että ko. valo on yhteydessä suoraan pankkiin, kun tilillä on mahdollisimman vähän rahaa, sillon valo syttyy.
Ja leimasta...
Riippuu katsurista ja siitä että onko päästöt ym. kunnossa...
Pistä vaikka musta teipinpala siihen valon eteen ja jos kysyy, mittaristossa jotain hätää, kun ihan itse vaihdoit sinne polttimoita tms...
Korkeintaan kommentti, jos päästöt ollut ja on kunnossa. Vikavalon toiminta katsastuksen kannalta oleellinen 2001 ja tuoreimissa, missä pakollinen OBD mittaus - niissä heti hylkytuomio, jos määräaikaskatsastuksessa huomioitu. Jos vasta jälkitarkastuksessa, niin 0-vika - eli huomautus, koska ei aiheuta ajokieltoon asettamista.
Kyllähän se jo vähäpäästöisessä autossa pitää toimia oikein. Sillä jos se palaa, kone ei pelaa niinkuin pitää, eli päästöarvot voi olla pielessä, ja en puhu nyt niistä, mitkä siellä konttorilla mitataan, vaan niillä, mitkä VTT tai vastaava on joskus aikanaan ko. mallille hyväksynyt. -91 frisco raketti ei mennyt leimasta läpi vikavalon takia
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Tuo varmaan riippuu konttoristakin..
Mulle tuli joskus vuosia sitten Calibraan hylkytuomio kun jarrupalojen kuluneisuus merkkivalo paloi..
( autossa oli siis lähes uudet jarrupalat ja jarrudynossa kaikki oli ok, eli kosketushäikkää vain siinä merkkivalon anturissa )
Katsastaja totesi että jarrut toimii niinkuin pitääkin, mutta yhtään vikavaloa EI saa palaa mittaristossa... Tämä tapahtui siis suomen turussa joskus vuosituhannen alussa...
Mulle tuli joskus vuosia sitten Calibraan hylkytuomio kun jarrupalojen kuluneisuus merkkivalo paloi..
( autossa oli siis lähes uudet jarrupalat ja jarrudynossa kaikki oli ok, eli kosketushäikkää vain siinä merkkivalon anturissa )
Katsastaja totesi että jarrut toimii niinkuin pitääkin, mutta yhtään vikavaloa EI saa palaa mittaristossa... Tämä tapahtui siis suomen turussa joskus vuosituhannen alussa...