A Vectran (-90) lämmöt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jazzo72
'Kadett'
'Kadett'

A Vectran (-90) lämmöt

Viesti Kirjoittaja Jazzo72 »

Enpä taaskaan onnistunut haulla (kun en näköjään osaa käyttää) joten kysyn täällä.

Mun Vecussa lämmöt nousee mittarin mukaan siihen viiva väliä 90 astetta, eli liekö 70? Totta sen enemmän pitäs olla, vai pitäskö?

Talvella (en käyttänyt pahvia kun sisällä lämmintä riitti) se mittari ei noussut monestikkaan yhtään tai sitten senverran että sen huomasi.

Kysymys siis, että onko Opelin lämmöt noin alhaset, vai valehteleeko joko mittari tahi antura?!
Peuhu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Peuhu »

Kyllä ne normaalisti nousee viisarin leveyden verran yli 90 astetta ja välillä lähelle sataa, ennen kuin alkaa flekti pyöriä.
Luultavasti termostaatti on juminut auki tai sitten mittari valehtelee.
Jazzo72
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jazzo72 »

Itse veikkaisin tuota mittaria tai anturaa tms, flekti kumminkin pyörähtelee ja talvellakin jopa kovilla pakkasilla riitti sisälle lämpöä. Tota mittaria ei voine yksistään vaihtaa??
Peuhu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Peuhu »

Vois vielä testailla toisella anturilla sitä lämpömittaria. Johdot ja liitokset kannattaa myös tarkistaa.
Anturi on 1.6 ja 1.8 imusarjassa ja 2.0 termostaattikotelossa. Nesteen lämpötilan vois myös mitata, en vain keksi yhtäkkiä fiksua paikkaa, mihin mittarin anturin työntäs.

Varmaan se termostaatti pelaa, jos lämpö riittää hyvin talvella, minun Vectrassa ei tahdo pakkasilla oikein matka-ajossa lämpö riittää, vaikka kennokin on uusittu. Tosin moottorin lämmötkään ei nouse tarpeeksi ylös, kuin vähän aikaa termarin vaihdon jälkeen. Termostaatteja saa vaihtaa aika usein.

Minulla rikkoutui kerran flektin anturi ja se oireili aluksi niin, että pyörähteli milloin sattuu, vaikkei moottorin lämmöt olleet vielä nousseetkaan.
Vastaa Viestiin