X20DTL:n Garret GT15 -> GT18V??
X20DTL:n Garret GT15 -> GT18V??
Kaveri tyrkytti mulle tuohon X20DTL Astraan tuollaista Garrtein GT18V ahdinta. Passaisiko se tuohon GT15 tilalle ja saavutettaisiinkohan sillä joku hyöty, kun autossa on lastu sekä välijäähdytin?
Onkos tuota ahdinta ollut jossain Opelin dieselissä?
Onkos tuota ahdinta ollut jossain Opelin dieselissä?
Joo tuolta omegastaki löytyy toistaiseksi gt18vnt ja on ns "juuttuvasiipinen" joka ei kyllä pidä paikkaansa jos ajaa vakioautolla ku sillä ei saa nokea niin paljo aikaseks et ne siivt pääsis jumittuun.
Mulla ainaki on ahdot jo 1300/rpm melkeen 1bar ja sitte se sahaa 0.8-1,3 750-2500 ja sitte on tasane 1-1,1 riippuu säästä.
Ohjaus ei mun mielestä oo ongelma ku sehän on sama ku hukkaportillisella eli jos paineet katoaa on siive auki=ei paineita ja ahtoja rajotetaan alipainetta vähentämällä.
Mulla ainaki on ahdot jo 1300/rpm melkeen 1bar ja sitte se sahaa 0.8-1,3 750-2500 ja sitte on tasane 1-1,1 riippuu säästä.
Ohjaus ei mun mielestä oo ongelma ku sehän on sama ku hukkaportillisella eli jos paineet katoaa on siive auki=ei paineita ja ahtoja rajotetaan alipainetta vähentämällä.
Skoda Octavia -08
-
Opel Astra
- 'Senator'

Paljonko sillä sun vaihtoahtimella on ajettu?Janne M kirjoitti:Kai sitä on joku viikonloppu otettava projektiksi tuon ahtimen asennus. Tosiaan pakosarjaan tuleva kiinnitys on se mikä saattaa ongelmaksi muuttua, mutta eiköhän se siitä.
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Riippuu vähän käytettävissä olevista työkaluista
Ei kovin paha, ahtimen tukiraudan irroitus helpottuu paljon kun löysää siitä vierestä menevän johdinkanavan mutterit(2-3).
Torxejahan tuossa tarvii.
Pakosarjan mutterit oli muistaakseni normi 10 tai 12millisiä
Sopivuuteen liittyen, sitä en muista onko downpipen liitokset kuin paljon erilaisia.
Hukkaportillista turboa en ole vaihtanut, mutta useamman säätyväsiipisen joten siltä pohjalta apuja.
Pitää koittaa muistaa vilkaista onko minkälaisia eroja noissa ahtimissa kun molempia pyörii nurkissa.
Ei kovin paha, ahtimen tukiraudan irroitus helpottuu paljon kun löysää siitä vierestä menevän johdinkanavan mutterit(2-3).
Torxejahan tuossa tarvii.
Pakosarjan mutterit oli muistaakseni normi 10 tai 12millisiä
Sopivuuteen liittyen, sitä en muista onko downpipen liitokset kuin paljon erilaisia.
Hukkaportillista turboa en ole vaihtanut, mutta useamman säätyväsiipisen joten siltä pohjalta apuja.
Pitää koittaa muistaa vilkaista onko minkälaisia eroja noissa ahtimissa kun molempia pyörii nurkissa.