Takalevyjarru ongelma Kadett E
pääsylinterithän eroaa toisistaan halkaisijalta eli 17mm, 19mm, 21mm, 22mm ja niin eespäin.
eli tuottao kasvaa isommissa. jarrut on kytketty kahteen piiriin ton ikäsissä autoissa eli oikea etu ja vasen taka ja vasen etu ja oikea taka.
eli etusatulat tarvii jonkun x määrä tavaraa ja samoin takasatulat mutta määrät on samat molemmin puolin.
periaatteessa millä vaan sylinterillä johon saa letkut/putket kiinni pitää saada poljin kovaksi.
minä tekisin sinuna nii että otat jonkun kaverin mukaan ja se polkemaan poljinta ja itse menet ylimääräisen letkun ja astian kanssa availemaan satuloiden ilmausroppuja, ennen pitkään sieltä jostakin tulee ilmaa ja reilusti.
ja kas kummaa jarrut alkavat pelaamaan kunnolla.
tai sit on se toinen vaihtoehto että kun saat ilmattua niin joku letku/putki alkaa tiputtamaan allensa ja löytyy syy miksi homma ei ole onnistunut kerralla.
eli tuottao kasvaa isommissa. jarrut on kytketty kahteen piiriin ton ikäsissä autoissa eli oikea etu ja vasen taka ja vasen etu ja oikea taka.
eli etusatulat tarvii jonkun x määrä tavaraa ja samoin takasatulat mutta määrät on samat molemmin puolin.
periaatteessa millä vaan sylinterillä johon saa letkut/putket kiinni pitää saada poljin kovaksi.
minä tekisin sinuna nii että otat jonkun kaverin mukaan ja se polkemaan poljinta ja itse menet ylimääräisen letkun ja astian kanssa availemaan satuloiden ilmausroppuja, ennen pitkään sieltä jostakin tulee ilmaa ja reilusti.
ja kas kummaa jarrut alkavat pelaamaan kunnolla.
tai sit on se toinen vaihtoehto että kun saat ilmattua niin joku letku/putki alkaa tiputtamaan allensa ja löytyy syy miksi homma ei ole onnistunut kerralla.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
-
OpelDriver
- 'Kadett'

On ne helppo ilmata kun ovat volvossa=satula jaettu kahteen piiriin.veksu kirjoitti:ja niistä volvon satuloista kyllä nekin ilmaantuu kun osaa vaan
oikea järjestys on A ja O siinä ja ALKO:n avulla menee tuurilla.
Mutta kun ne laittaa yhteen piiriin niin ei ole ihan helppo homma.
Kerro toki oikea järjestys millä ne saa ilmattua yksipiirisenä. Ei toimi ainakaan volvon järjestys. Vai onko salaista tietoa?
vois kyllä vaikutta aika ratkaisevasti jarrutehoon mutta pitäs kait niitten ilmaantua silti kuitenkin. ellei sit akselin rajoitin ole ihan nollissa.omega16T kirjoitti:tätä juuri mietinkadett85 kirjoitti:eihän siellä vaan ole säätimen lisäksi vielä rajoittimet pääsylinterillä.![]()

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
-
OpelDriver
- 'Kadett'

-
OpelDriver
- 'Kadett'

Jarrut on nyt saatu toimimaan.
Kiitos kaikille auttaneille...
Tehtiin juuri noin ja sen jälkeen poljin tuli kovaksi.Janne75 kirjoitti:Ota palat pois --> Tilalle joku 4-6mm pelti ettei männät tule ulos --> Pumppaa jarrua --> Avaa ilmaruuvi --> Paina mäntä sisälle
Kiitos kaikille auttaneille...
Opel Kadett E 2.0i ´87
Opel Vectra A 1.8i ´92
Opel Vectra A 1.8i ´92