osaako joku lukea vikakoodit jyväskylän lähistöllä..?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jager77
'Kadett'
'Kadett'

osaako joku lukea vikakoodit jyväskylän lähistöllä..?

Viesti Kirjoittaja jager77 »

eli osaisko joka tässä jkl:n lähistöllä lukea astran x16xel -97:n vikakoodit...pientä korvausta vastaan?
mieluiten maksaisin jollekkin klubilaiselle hieman , kun kantaisin opel huoltoon..
en viitsis ostaa sitä mittaria ja piuhoja en tällä amma taidolla viitsi yhdistellä :roll: :roll:

tai jos jollain olis hyvä suomenkielinen ohje siihen niin ehkäpä sitten vois itekin yrittää..
vikakoodit tulostettuna on jo , se luku lähinnä askarruttaa...

oireenahan astrassa on: tyhjäkäynnin vaimea rykiminen , kiihtyy hieman ns. aaltomaisesti(nykien)
nykii moottori jarrutuksessa(hitaasti kun vähentää kaasua ajossa)
tulpat+johdot ja suodattimet jo vaihdettu...

ehdotuksia????
Astra97
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra97 »

http://www.fastcarskotka.com/tekniikka/ ... iikka1.htm

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm

En tiedä onko tuossa sulakeboksissa samanlainen liitin kun tuossa figure8:ssa. Nappasin tuon kuvan oman auton rasiasta :wink:
Opel E-Corsa Cosmo Premium B10XFT 12/2015
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
caravan16v
'Senator'
'Senator'

koodin luku!!

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

Moro! luin itseltäni nuo koodit ihan vain rautalangan pätkällä, jonka väänsin U-muotoon. itse luku onnistuu kun aukaiset sulake rasian ja siinä vieressä on tuo 16 pinninen liitin, siitä yhdistät nuo 5 ja 6 pinnit, tossa edellisessä linkissä tuo alempi niin siinä on hyvä kuva tuosta liittimestä(figure 8) pinnit yhteen ja virta päälle ja lukemaan vilkkuja joita se vika valo vilkutta....
jager77
'Kadett'
'Kadett'

Re: koodin luku!!

caravan16v kirjoitti:Moro! luin itseltäni nuo koodit ihan vain rautalangan pätkällä, jonka väänsin U-muotoon. itse luku onnistuu kun aukaiset sulake rasian ja siinä vieressä on tuo 16 pinninen liitin, siitä yhdistät nuo 5 ja 6 pinnit, tossa edellisessä linkissä tuo alempi niin siinä on hyvä kuva tuosta liittimestä(figure 8) pinnit yhteen ja virta päälle ja lukemaan vilkkuja joita se vika valo vilkutta....

OK ... KIITTI !
SAATTAS JOPA ONNISTUA MULTA... :lol:
OOTKO PURKANU TUOSTA 16XEL :STÄ KAASULÄPPÄ KOTELOA , KAUHIAKO HOMMA PURKAA??
MIKÄHÄN NOITA MUN NYKIMISIÄ AIHEUTTAA , PALJON ON TOSIN TÄÄLLÄ TEXTIÄ NOISTA NYKIMISISTÄ , TAITAA KUULUA OPELIN OMINAISUUKSIIN ENEMPI KUN VIKOIHIN :roll: :roll:
caravan16v
'Senator'
'Senator'

olen purkanut vain siihen kumi letkuun asti kun se piti vaihtaa, ja samalla vaihdoin venttiilikoppaan uuden tiivisteen, saa purkaa ihan riittävästi siihenkin.......... mitkä tulpat / johdot sulla on kun niillä on suuri merkitys tohon nykimiseen, mulla noi kaksi kärki tulpat ja toiminut niillä hyvin ( varaosa nro:1214000 autobest)........... tossa edellisessä viestissä tohon figuren jälkeen pitää tulla 8 en tiedä mistä toi naama tohon putkahti!!!
jager77
'Kadett'
'Kadett'

caravan16v kirjoitti:olen purkanut vain siihen kumi letkuun asti kun se piti vaihtaa, ja samalla vaihdoin venttiilikoppaan uuden tiivisteen, saa purkaa ihan riittävästi siihenkin.......... mitkä tulpat / johdot sulla on kun niillä on suuri merkitys tohon nykimiseen, mulla noi kaksi kärki tulpat ja toiminut niillä hyvin ( varaosa nro:1214000 autobest)........... tossa edellisessä viestissä tohon figuren jälkeen pitää tulla 8 en tiedä mistä toi naama tohon putkahti!!!

ostin tulpat varaosa maailmasta , boschin nelikärki tulpat.. tulpanjohdot tilasin motonetiltä , hotwiresin halppis johdot... moni on kyllä varotellu noista motonetin johdoista , on vaan niin vitun kalliit nuo alkuperäset johdot.. autobestillä 260e varaosamaailmassa 150e .. aikasemmissa alkup. johdoissa oli vastukset n 6-10 kohmia , eli varmaankin olis ollu vielä ihan kunnossa...?
onko ehdotuksia mistä tuo tyhjäkäynnin rykiminen ja nykien kiihdytys ja moottori jarrutus nytkyttäen johtus ? en ole vielä kahtonu noita vika koodeja , tosin en usko että mitään näyttää kun ei ole ikinä minun aikaan palanu vikavalo , tosin auto ollu mulla vasta 2kk .. mulla oli sama auto aikasemmin hb versiona ja vähän enemmän ajettuna. ja siinä ei kyllä ollu mitään tämmösiä vikoja ja ajoin sillä kuiteskin yli 20tkm ilman mitään ongelmia..
tämä nykynen astra on -97 1.6i 16V comfort caravan , 153tkm ajettu , eli just sama mikä sulla ilmeisesti on?
sulla ei mitään ihmeellistä ollu siinä...?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Siitä venttiilikopasta lähtee kaksi letkua kaasuläpälle. Vaihat ne ja katsot, että ne reijät on auki kopan ja läpän rei'issä.
palehti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja palehti »

Velipoijjaan anopin 1.6 astran suurin syy nykimiselle löytyi EGR-venttiilistä, joka sitten tulpattiin.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
caravan16v
'Senator'
'Senator'

jager77 kirjoitti:
caravan16v kirjoitti:olen purkanut vain siihen kumi letkuun asti kun se piti vaihtaa, ja samalla vaihdoin venttiilikoppaan uuden tiivisteen, saa purkaa ihan riittävästi siihenkin.......... mitkä tulpat / johdot sulla on kun niillä on suuri merkitys tohon nykimiseen, mulla noi kaksi kärki tulpat ja toiminut niillä hyvin ( varaosa nro:1214000 autobest)........... tossa edellisessä viestissä tohon figuren jälkeen pitää tulla 8 en tiedä mistä toi naama tohon putkahti!!!

ostin tulpat varaosa maailmasta , boschin nelikärki tulpat.. tulpanjohdot tilasin motonetiltä , hotwiresin halppis johdot... moni on kyllä varotellu noista motonetin johdoista , on vaan niin vitun kalliit nuo alkuperäset johdot.. autobestillä 260e varaosamaailmassa 150e .. aikasemmissa alkup. johdoissa oli vastukset n 6-10 kohmia , eli varmaankin olis ollu vielä ihan kunnossa...?
onko ehdotuksia mistä tuo tyhjäkäynnin rykiminen ja nykien kiihdytys ja moottori jarrutus nytkyttäen johtus ? en ole vielä kahtonu noita vika koodeja , tosin en usko että mitään näyttää kun ei ole ikinä minun aikaan palanu vikavalo , tosin auto ollu mulla vasta 2kk .. mulla oli sama auto aikasemmin hb versiona ja vähän enemmän ajettuna. ja siinä ei kyllä ollu mitään tämmösiä vikoja ja ajoin sillä kuiteskin yli 20tkm ilman mitään ongelmia..
tämä nykynen astra on -97 1.6i 16V comfort caravan , 153tkm ajettu , eli just sama mikä sulla ilmeisesti on?
sulla ei mitään ihmeellistä ollu siinä...?
mulla oli tuota nykimistä kiihdytyksessä, yksi tulpan johto pimeenä, vaihdoin kans noi motonetin johdot ja ihan hyvin on pelannut, tuo EGR-venttiili voi olla yksi syy nykimiseen, vaihto ei ole ihan helpoimpia joten jos irti ottaa niin kannattaa vaihtaa uusi tai tulpata, mulla on toiminut ihan hyvin.....
Vastaa Viestiin