Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs -92 vuosimallin 2.0i Astra teki tenän motarilla.
Pidemmän aikaa nykiny ja nyt sitten eilen moottoritiellä rupesi nykimään oikein kunnolla, moottorivalo syttyi palamaan ja vauhti hiipui vaikka kuinka kaasua painoi. Sammuin tien laidalle.
Starttaa muttei käynnisty.
Mikä voisi olla vikana ?
Tänään vaihdoin bensapumpun releen, mut ei vaikutusta asiaan, samalla tavalla vaan starttaa mut ei vaan käynnisty millään.
Putikka kirjoitti:Ei vaan ois EGR tukossa? Oireet ainakin täsmää.
Tukossa oleva EGR ei kyllä tuommoista aiheuta. Itse olen sen tukkinut ihan tarkoituksella peltitölkistä leikkaamallani läpällä.
No mulla oli Vectrassa havaittavissa nykimistä, kunnes se sitten kerran otti ja sammui kesken ajon, eikä käynnistyny enää ollenkaan. EGR:n putsaus ja ekasta käyntiin.
Putikka kirjoitti:Ei vaan ois EGR tukossa? Oireet ainakin täsmää.
-92 2.0i F-Astrassa ei EGR:ää edes ole. Moottori lienee C20NE
Hyppylanka (oli se sitten vaikka paperiklemmari tai yks johdon pätkä) alla olevan kuvan mukaisesti diagnostiikka pistokkeen A ja B nastoihin ja sitten käännät avaimesta virrat päälle. Sitten laskeskelet vikavalon vilkahduksia.
Esim. *______*** olisi vikakoodi nro. 13 = Oxygen sensor - No change in voltage/open circuit.
Esim. ****_____******** olisi vikakoodi nro. 48 = Battery voltage - Low voltage