Ascona 20SEH öljynsuodatin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
makedeus
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja makedeus »

Motonetissä:

Ascona 1,6/1,8/2,0 (2,0-NE: 85kW/115hv). . . . . . . . . . 15-1093 2.69 €

Ascona 2,0-SEH vm '88 (teho 95kW, M20-kierre, harvinainen) 15-2072 8.07 €

Tuo hintakii vähä hyppää korkeeks tuolla sehin suodattimella...

8) :roll:
Opel TT
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opel TT »

Kannattaa vertailla jos mahdollista niitä eri kierreosia, saattaa ollla ettö 20XE tai 18E koneestakin kävisi se kierreosa niissä ainakin on ryösölaippa jäähdyttimelle ja passaa normaali suodatin.

Lisätään nytten se vielä ettei se suodatin suoraa käy vaan jos vaihtaa sen kierreosan niin sitten on mahdollista käyttää tuota yleismallinsuodatinta. 18E konetta on ollut öljynjäähdyttimellä GSI kadetissa.
makedeus
'Senator'
'Senator'

eipä taija 18E:ssä olla öljyn lauhutinta.. ja xe:n suodatin ei käy :roll: mutta pitänee huomenna varaosa myyjän kanssa töissä soitella pitkin suomee ja ehtiä niitä suodattimia, jos jossain olis hyllyssä pölyttymässä... :wink:
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

deeku kirjoitti:eipä taija 18E:ssä olla öljyn lauhutinta.. ja xe:n suodatin ei käy :roll: mutta pitänee huomenna varaosa myyjän kanssa töissä soitella pitkin suomee ja ehtiä niitä suodattimia, jos jossain olis hyllyssä pölyttymässä... :wink:
Ei ole laudutinta mutta öljyn jäähdytin on vanhoissa 1.8 GSi kadeteissa.
makedeus
'Senator'
'Senator'

Aijaa.. Niiiiin mut asconissa ei oo 18E moottoreissa lauhdutinta. Mutta huomenna on etittävä niitä suodattimia ja kaikki mitä löytyy niin jemmattava itelleni :lol: :wink: Mut jos ei löydy, niin on ruettava varatoimiin sitten siinä vaiheessa... :roll:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

deeku kirjoitti:Aijaa.. Niiiiin mut asconissa ei oo 18E moottoreissa lauhdutinta. Mutta huomenna on etittävä niitä suodattimia ja kaikki mitä löytyy niin jemmattava itelleni :lol: :wink: Mut jos ei löydy, niin on ruettava varatoimiin sitten siinä vaiheessa... :roll:
Kannattaa käydä -(z)-:lta kysymässä toisen mallista kierre holkkia, saattaa homma hankaloitua vielä enemmän jatkossa...
makedeus
'Senator'
'Senator'

GSi+to4 kirjoitti:
deeku kirjoitti:Aijaa.. Niiiiin mut asconissa ei oo 18E moottoreissa lauhdutinta. Mutta huomenna on etittävä niitä suodattimia ja kaikki mitä löytyy niin jemmattava itelleni :lol: :wink: Mut jos ei löydy, niin on ruettava varatoimiin sitten siinä vaiheessa... :roll:
Kannattaa käydä -(z)-:lta kysymässä toisen mallista kierre holkkia, saattaa homma hankaloitua vielä enemmän jatkossa...
Niin oon töissä -(z)- :lla :wink: varaosissa oli muutama vuos sitten niitä suodattimia parilaatikollista ja ne hävis kun tuhka tuuleen... ja nyt kun niitä tarviis, niin ei perkele löyvy mistään.. :cry: mutta kyllä niitä jossain liikkeellä vielä on pölyttymässä :D toivottavasti :roll: :lol:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
makedeus
'Senator'
'Senator'

henkka.k kirjoitti:mulla on seh kone ja siihen ainaski passas ihan ne:n suodatin... :roll:
ootko sitten ihan 100 varma että se on SEH kone, kun niitä ei äkkistään erota toisistaan millään :wink:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Bikermouse
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bikermouse »

deeku kirjoitti:
henkka.k kirjoitti:mulla on seh kone ja siihen ainaski passas ihan ne:n suodatin... :roll:
ootko sitten ihan 100 varma että se on SEH kone, kun niitä ei äkkistään erota toisistaan millään :wink:

Täältäkin löytyy aito seh, jossa sama suodatin kuin ne:ssä.
makedeus
'Senator'
'Senator'

liekkö sitten eri vuos mallissa eri suodatin nuissa sehheissä.. :roll: tai jotain :oops: loppuu ymmärrys tässä asiassa pikku hiljaa... :-? :banghead:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

deeku kirjoitti:

Pakkoko tästä on tehä niin vaikeeta. Sulla on nyt se harvinainen maantaina 17.5.1988 klo 14.37-15.13 välillä tehty mosa, jossa on tuo M20 kierteinen öljynJÄÄHDYTTIMEN ryöstölaipan jenkaosa.

Väittäsinpä että siihen voit vaihtaa sen kierreholkin(jolla ryöstölaippa on kiinni ja johon suodatin tulee).. Esim XE koneen holkki passaa aika varmasti, ellei jakopäässä ole myös M20 jenka(jota kyllä epäilen).

Niin ja ei sen suodattimen tartte olla just saman kokonen mitä alunperin. Suodatinvalmistajien luetteloa selaamalla löytyy muitakin M20 jengalla olevia purkkeja... :whack:

deeku kirjoitti: Niin oon töissä -(z)- :lla :wink:

Alkaa pikkuhiljaa valottua syy GM-huollon titämättömyyteen. :oops:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
makedeus
'Senator'
'Senator'

Juho M-P kirjoitti:
deeku kirjoitti:

Pakkoko tästä on tehä niin vaikeeta. Sulla on nyt se harvinainen maantaina 17.5.1988 klo 14.37-15.13 välillä tehty mosa, jossa on tuo M20 kierteinen öljynJÄÄHDYTTIMEN ryöstölaipan jenkaosa.

Väittäsinpä että siihen voit vaihtaa sen kierreholkin(jolla ryöstölaippa on kiinni ja johon suodatin tulee).. Esim XE koneen holkki passaa aika varmasti, ellei jakopäässä ole myös M20 jenka(jota kyllä epäilen).

Niin ja ei sen suodattimen tartte olla just saman kokonen mitä alunperin. Suodatinvalmistajien luetteloa selaamalla löytyy muitakin M20 jengalla olevia purkkeja... :whack:

deeku kirjoitti: Niin oon töissä -(z)- :lla :wink:

Alkaa pikkuhiljaa valottua syy GM-huollon titämättömyyteen. :oops:
No onko se käännettävä joka asia perseelleen. Kysyin että mistäköhän saa sehin suodattimia sillä isommalla kierteellä. :whack: Eipä kyllä oo ollu nuita GT asconia töissä liiemmin :thumbsup:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
henkka.k
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja henkka.k »

deeku kirjoitti:
melekosen varma oon ku oon sen ite sinne laittanu :roll:
*Ascona -84*
*Ascona -77*
makedeus
'Senator'
'Senator'

henkka.k kirjoitti:
deeku kirjoitti:
melekosen varma oon ku oon sen ite sinne laittanu :roll:
niin, no sitten tietenkii :peukku:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Vinski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Kadetin SEH-moottorissa on sama kierre mikä on NE ja kaikissa muissakin isolohko moottoreissa. Jostain syystä vain tuohon Asconan SEH-moottoriin on tullut tuo harvinaisempi kierre ja nimenomaan vain Asconan alkuperäiseen SEH-moottoriin
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
Vastaa Viestiin