bensamittari vai ajotietokone
bensamittari vai ajotietokone
eli kumpaan luottaa ku bensavalo vilkuttaa ja range näyttää 80km.
-
kuulantyontaja
- 'Admiral'

- Viesti:
-
calibrasta oon oppinu ainaki että sillon kannattaa 50km sisällä tankata ku bensavalo syttyy 
Vectrassa alkaa valo vilkkua kun range näyttää n 100km.
Aika tarkka tuo range mittari ainakin minun Vectrassa, näytti 4km ja alkoi pätkimään eikä käynyt tyhjäkäyntiä eli bensa oli aika vähänä...
Aika tarkka tuo range mittari ainakin minun Vectrassa, näytti 4km ja alkoi pätkimään eikä käynyt tyhjäkäyntiä eli bensa oli aika vähänä...
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Itse kyllä luotan tuohon ajotietokoneen "Range" -mittariin.
Bensamittari kun on ajanoloon hieman väsynyt, ja näyttää noin 2-4L liian vähän.
Muutaman kerran tullut ajettua tuo "Range" näyttämään 0km, ja suoraan tankille ajettaessa tankkiin on mennyt n.57L, ja tankin koko 60L
Tosin, erojakin tuntuu ajotietokoneen kalibroinnissa olevan. Toisilla loppuu bensa kokonaan, vaikka mittari näyttää matkaksi vielä 30km.
Joten parempi kuitenkin käydä tankkaamassa hyvissä ajoin.
Bensamittari kun on ajanoloon hieman väsynyt, ja näyttää noin 2-4L liian vähän.
Muutaman kerran tullut ajettua tuo "Range" näyttämään 0km, ja suoraan tankille ajettaessa tankkiin on mennyt n.57L, ja tankin koko 60L
Tosin, erojakin tuntuu ajotietokoneen kalibroinnissa olevan. Toisilla loppuu bensa kokonaan, vaikka mittari näyttää matkaksi vielä 30km.
Joten parempi kuitenkin käydä tankkaamassa hyvissä ajoin.
Jotkut tuntuu lukevan tuota range lukua kun raamattua...Kyllä se mittari on ainut oikea mistä näkee koska menovesi loppuu. Range on vaan ajotavan mukaan muuttuva lukema, joka on suuntaa-antava jäljellä oleva kilometrimäärä. Itse en siihen ihan täysillä luottaisi.
Eikä mitään herneitä. Tämä vaan mun mielipide.
Eikä mitään herneitä. Tämä vaan mun mielipide.
Ja miks se tankki pitää ajaa nii tyhjäks?Työkaveriki kokeili t4 volvolla ajella tankki aina tyhjänä ja pääsi melkeen vuojen ja sit veti isot herneet tankista ja suuttimia myöten joutu vaihtaan kaikki
nykyään tankkaa ennenku valo palaa.
Ite en oo ajanu alle puolen tankin ku hyvin harvoin.
Ite en oo ajanu alle puolen tankin ku hyvin harvoin.
Skoda Octavia -08
Mutta eikös tuo ajotietokone ota signaalin ihan samalta johdolta kuin bensamittarikin? Yhdistää siihen vain lähihetkien keskikulutuksen ja laskee matkan sen mukaan. Saako Opelin ajotietokoneesta tai jopa mittaristosta näkymään jollain koodilla jäljellä olevan polttoaineen määrän? BMW:ssä ainakin sai litralukeman suoraan mittaristoon, kun osasi näpytellä trippimittarin nappia oikein tarpeeksi monta kertaa...
Ei ole range valoja ja tankattu on aina viimeistään valon palaessa. Alkaakohan se Astrassakin vilkkumaan vai onko se jotain uusien autojen hienouksia
Kai sillä vielä valon palaessa tovin ajelis, kun tankin koko on 52 mutta koskaan ei 45 enempää ole mahtunut.
Enemmän kyllä henkilökohtaisesti mietityttää tuo bensamittarin viisari. Se kun tuppaa tankin ollessa täysi aluksi liikkumaan hitaasti, sitten kun se näyttää kolme neljäs osaa, humahtaa se suhteellisen nopeasti puoleen väliin. Sitten vauhti taas hidastuu ja ihan nollilla se pysyy jonkin aikaa kunnes alkaa valoa polttamaan
Enemmän kyllä henkilökohtaisesti mietityttää tuo bensamittarin viisari. Se kun tuppaa tankin ollessa täysi aluksi liikkumaan hitaasti, sitten kun se näyttää kolme neljäs osaa, humahtaa se suhteellisen nopeasti puoleen väliin. Sitten vauhti taas hidastuu ja ihan nollilla se pysyy jonkin aikaa kunnes alkaa valoa polttamaan
Skoda Octavia TDI