bensamittari vai ajotietokone

Keskustelua Opeleista
joni04
'Admiral'
'Admiral'

bensamittari vai ajotietokone

Viesti Kirjoittaja joni04 »

eli kumpaan luottaa ku bensavalo vilkuttaa ja range näyttää 80km.
kuulantyontaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

-

Viesti Kirjoittaja kuulantyontaja »

calibrasta oon oppinu ainaki että sillon kannattaa 50km sisällä tankata ku bensavalo syttyy :D
E Raketti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja E Raketti »

Vectrassa alkaa valo vilkkua kun range näyttää n 100km.
Aika tarkka tuo range mittari ainakin minun Vectrassa, näytti 4km ja alkoi pätkimään eikä käynyt tyhjäkäyntiä eli bensa oli aika vähänä...
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

omassa c-vectrassa rupeaa valo palamaan vasta kun range näyttää 50km :) ja vilkuttamaan valo alkaa kun range on 15km. tyhjemmäksi en oo uskaltanu koittaa :D
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Itse kyllä luotan tuohon ajotietokoneen "Range" -mittariin.

Bensamittari kun on ajanoloon hieman väsynyt, ja näyttää noin 2-4L liian vähän.
Muutaman kerran tullut ajettua tuo "Range" näyttämään 0km, ja suoraan tankille ajettaessa tankkiin on mennyt n.57L, ja tankin koko 60L

Tosin, erojakin tuntuu ajotietokoneen kalibroinnissa olevan. Toisilla loppuu bensa kokonaan, vaikka mittari näyttää matkaksi vielä 30km.

Joten parempi kuitenkin käydä tankkaamassa hyvissä ajoin. :)
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

Jotkut tuntuu lukevan tuota range lukua kun raamattua...Kyllä se mittari on ainut oikea mistä näkee koska menovesi loppuu. Range on vaan ajotavan mukaan muuttuva lukema, joka on suuntaa-antava jäljellä oleva kilometrimäärä. Itse en siihen ihan täysillä luottaisi.

Eikä mitään herneitä. Tämä vaan mun mielipide. :D
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Ja miks se tankki pitää ajaa nii tyhjäks?Työkaveriki kokeili t4 volvolla ajella tankki aina tyhjänä ja pääsi melkeen vuojen ja sit veti isot herneet tankista ja suuttimia myöten joutu vaihtaan kaikki :lol: nykyään tankkaa ennenku valo palaa.
Ite en oo ajanu alle puolen tankin ku hyvin harvoin.
Skoda Octavia -08
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

[quote="jamata"]Ja miks se tankki pitää ajaa nii tyhjäksi?

Samaa mäkin oon aina miettiny...
joni04
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja joni04 »

joo mutta eihän tankki ole tyhjä ehkä jos range näyttää 80km ja bensavalo vilkkuu kyse siitä että kumpi on näyttää lähemmäs totuuden.
Vechuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vechuli »

Mä en luota kumpaankaan :D Heti ku bensavalo alkaa palamaan tai range näyttää alle 100 km niin mulla ainaki tulee kauhee kiire tankille. :lollis:
Opel Astra Caravan 2.0

Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Jaa-a, kyllä se tulee tankattua useimmiten ennenkun valo palaa, ja Kadetissa ei paljoa mitään ajotietokoneita ja range-lukemia ole :lollis:
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
MD
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MD »

Mutta eikös tuo ajotietokone ota signaalin ihan samalta johdolta kuin bensamittarikin? Yhdistää siihen vain lähihetkien keskikulutuksen ja laskee matkan sen mukaan. Saako Opelin ajotietokoneesta tai jopa mittaristosta näkymään jollain koodilla jäljellä olevan polttoaineen määrän? BMW:ssä ainakin sai litralukeman suoraan mittaristoon, kun osasi näpytellä trippimittarin nappia oikein tarpeeksi monta kertaa...
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ap85 »

Ei ole range valoja ja tankattu on aina viimeistään valon palaessa. Alkaakohan se Astrassakin vilkkumaan vai onko se jotain uusien autojen hienouksia 8) Kai sillä vielä valon palaessa tovin ajelis, kun tankin koko on 52 mutta koskaan ei 45 enempää ole mahtunut.

Enemmän kyllä henkilökohtaisesti mietityttää tuo bensamittarin viisari. Se kun tuppaa tankin ollessa täysi aluksi liikkumaan hitaasti, sitten kun se näyttää kolme neljäs osaa, humahtaa se suhteellisen nopeasti puoleen väliin. Sitten vauhti taas hidastuu ja ihan nollilla se pysyy jonkin aikaa kunnes alkaa valoa polttamaan :-?
Skoda Octavia TDI
E Raketti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja E Raketti »

jamata kirjoitti:Ja miks se tankki pitää ajaa nii tyhjäks?
Piti kokeilla kuin tarkka tuo on.... :lollis:
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
MD
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MD »

ap85 kirjoitti:Alkaakohan se Astrassakin vilkkumaan vai onko se jotain uusien autojen hienouksia 8)
Ei taida G-astrassa olla vielä vilkkuvaa mallia vaan enemmän mekaanisesti mittarin asennosta riippuva. Uskoisin, että H:ssa on vilkkuvaa mallia.
Vastaa Viestiin