Kierroslukumittari a-vectraan-89

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
kattokassinen
'Agila'

Kierroslukumittari a-vectraan-89

Viesti Kirjoittaja kattokassinen »

Löytyykö kierroslukumittarille valmista johdotusta mittariston takaa vai pitäälö vetää johdot itse.
Jos pitää johdottaa niin saiskos ohjeita.
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

ite laitoin suoraa miettimättä tuollaisia ja toimi. välillä vaan syttyi vika valo ja koodi paljasti viaksi, NO SPEED SIGNAL! auto oli muistaakseni -93 gl, en kyllä ymmärrä että miks siinä ei ollu ostaessa rpm mittaria ku tossa mun nykyisessä rojektissa kyl on...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Keino
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keino »

powerofopel kirjoitti:ite laitoin suoraa miettimättä tuollaisia ja toimi. välillä vaan syttyi vika valo ja koodi paljasti viaksi, NO SPEED SIGNAL! auto oli muistaakseni -93 gl, en kyllä ymmärrä että miks siinä ei ollu ostaessa rpm mittaria ku tossa mun nykyisessä rojektissa kyl on...
Oliskohan siihen vaihdettu mittaristo joskus, koska eikös vuoden -92 lopussa vaihtunu A2:seksi ja itselläni on ainakin siinä kierroslukumittari. Oon käsittänyt et noissa vanhemmissa ei ole sitä mittaria.
Kuva
Hartikainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hartikainen »

Mulla toi sigun -92 vectra ja on vielä a1-mallia. siinä tulee suoraan mittariston taakse vihreä piuha, joka on kiinni mittariston virta (tjsp)liittimessä.
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
lapatch
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lapatch »

http://www.ajovalo.net/Mallit/Opel_Vectra_88.htm
tuossa sivu mistä löytyy tietoa a-vectrasta ja varustelista on myös.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Kyllä noissa a1 malleissaki on ollu kierroslukumittarillinen mittaristo.. Ainaki omassa vm91 vectrassa oli.. Niin ja kyllä sinne mittariston taakse tulee kierroslukumitttarille valmiina johto... johto on vihree
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
lapatch
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lapatch »

joo mut sen pitää olla 2.0 tai gls-> parempi varustelu
nani__
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nani__ »

uppia tääle..

njoo kaikki puhuu tosta vihreestä piuhasta mikä on kiekkarille..
mut kertokaapa mihin se menee..?

luin täältä jostain että jos ei ole valmiina kiekkamittaria,tosta vihreestä piuhasta on konehuoneessa liitin auki..elikkäs vastakappale on kumminkin siellä olemassa..

kokeilin 1.6 ykspiste ruisku gl 90 vectraan 89 1.6 kaasari gls mittaria niin ei kiekkari toiminu tossa gl:ssä..??

ja gls tuli mitarin taakse kaks johto nippua,mutta gl:ään vaan yks nippu vaikka mittarissa paikka kahelle??yks nippu tuli kiekkamittarin puolelle ja kaikki muu toimi paitsi se kiekkari...
auttakaa joku jos tästä nyt mitään selvää saa..ajattelin vkloppuna vielä kokeilla jos sen sais toimii..tympiä vaan eestakas purkaa kun on käyttö auto kyseessä,mutta olis hyvä saada toi matkamittarikin toimii :D

helvetin -(z)- xD
enemy
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja enemy »

Eli se piuha tulee sinne mittariston taakse menevään liittimeen valmiiksi.. se on se yksi ja ainoa iso liitin mihin tulee monta muutakin piuhaa.

Itselläni on vm.92 A-Vectra mallia GL johon ostin kierroslukumittarillisen mittariston ja mainiosti pelailee tuo kiekkamittari. Ei tarvinnut kun iskee mittaristo kiinni.

eli luultavasti kaikki mallit missä on nopeusmittari vaijeri ns. "pikaliittimellä" niin kiekkamittarit toimivat ilman mitään erityisvirittelyä.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Konehuoneen puolella johtosarjassa sen vihreän johdon pitäisi mennä puolalle. En nyt muista oliko se omassa ´90 1.6 GLssä valmiiksi kytketty vai kytkinkö sen itse. Jokatapauksessa GT 16V:n mittariston kun tyrkkäsin paikoilleen niin kierroslukumittarikin toimii ongelmitta.
nani__
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nani__ »

juups...pitää lähtä tutkiin ja vielä kerran kokeilla paikoilleen :D
Vastaa Viestiin