Vectra 2.0 16v -95 jäähdytys "ongelma"

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Asconisti
'Admiral'
'Admiral'

Vectra 2.0 16v -95 jäähdytys "ongelma"

Viesti Kirjoittaja Asconisti »

Elikkäs veli poijalla on tollainen -95vm. 2.0 16v ecotec vectra, kone ilmeisestikkin x20xev. Ja asiahan koskee lämpöjä, eli ajossa lämmöt on 92-95 välillä paikallaan tyhjäkäyntiä lämmöt nouseevat 100, jolloin myös flektikin pyörii, kuulostaa kyllä normaalilta mutta.
Sitten itse minulle omituisuuksiin... Kylmänä nesteen ollessa oikealla tasolla, se katoaa heti kun koneen pistää käyntiin. Ja kun sammuttaa lämpimänä niin pukkaa kaikki nesteet paisuntasäiliöön, ja aivan täyteen. Jos avaa korkkia niin nesteet tahtovat tulla ulos ja samalla kuuluu hillitön pulpatus sekä ylävesiletkusta, että paisuntasäiliöön menevästä letkusta.

Jotenka, jos vaan mahdollista niin kertokee onko kyseinen käyttäytyminen normaalia?

Ps.termostaatin vaihdoin ja sama käyttäytyminen... ja searchilla on löytänyt oikein kunnolla asiasta
lapatch
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lapatch »

onko paisuntasäiliön korkkia kokeiltu toista oisko siinä vika.
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Eikö tuo ole normaalia? Mulla ainakin kun aukaisee korkin niin paine pääsee pois ja pinta nousee vähän.
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rautasydän »

En oo tuota paisuntasäiliötä kytänny mutta muuten nuo lämpöjen käyttäytymiset aivan samanlaiset mun omegassa, joka samalla koneella. Omaan makuun flekti tulee peliin liian myöhään (liki 100 astetta) mutta toisaalta onkohan nuo mittaritkaan aivan niin tarkkoja? Kaveri on autokorjaaja ja sen mielestä tuo on aivan normaalia ja ok niin kai se on uskottava vaikka joskus ruuhkissa kyllä hirvittää.. tuohon paisariasiaan en osaa kommentoida mitään paitti, että oudolta kuulostaa. Voisko järjestelmässä olla ilmaa?? Tahi kansivikaa..mutta silloin kai nestettäkin häviäisi.
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

No mulla kyllä vuotaa järjestelmä mutta ei siinä pitäisi enää pahvi vikaa olla kun pahvi vaihdettu.
Mutta kyllähän sinne painetta tulee. Eikös se korkki pidä huolen ettei tule liikaa?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Itellä on 98 (ei facelift) X20XEV vectra ja ajossa 80c, flekti käynnistyy 90c. Eli kovin suhteellisia ovat. Vaiha se paisuntasäiliön korkki, niin eiköhän se siitä...
Vastaa Viestiin