omega 2.5v6 vm-98 jakohihnan vaihtoväli
-
peppesopel
- 'Admiral'

omega 2.5v6 vm-98 jakohihnan vaihtoväli
Eli huoltokirja sanoo 120tkm/8vuotta,ja hihna vaihdettu 120tkm kohdalla ekan kerran!Nyt ajettu 175tkm ja mun mielestä näissä on 60tkm vaihtoväli,joten vaihdanko hihnan,vai uskonko h-kirjaan ja köröttelen vielä 60tkm?
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
Re: omega 2.5v6 vm-98 jakohihnan vaihtoväli
60tkm on se vaihtoväli. Ei kannata ottaa riskiä tuon kanssa. Menee kuitenkin sitten poikki ja ei ole halpa homma se.peppesopel kirjoitti:Eli huoltokirja sanoo 120tkm/8vuotta,ja hihna vaihdettu 120tkm kohdalla ekan kerran!Nyt ajettu 175tkm ja mun mielestä näissä on 60tkm vaihtoväli,joten vaihdanko hihnan,vai uskonko h-kirjaan ja köröttelen vielä 60tkm?
mad max kirjoitti:Jaa-a,mut kai toivottavasti jotain,tiedän meinaan kolme vm.94 2.5 v6 omegaa joista on katkennut hihnajariz kirjoitti:Autodata kertoo että 97 eteenpäin vaihtoväli 120tkm/8v. Mitähän niissä on parannettu?![]()
Tai siis kaksi eri omegaa mut toisesta katkennu kaksi kertaa...
-
peppesopel
- 'Admiral'

Re: omega 2.5v6 vm-98 jakohihnan vaihtoväli
Huoltokirjaan vain ei ole liimattu asiasta kertovaa Opelin lähettämään korjaussivua (60 tkm/4 v).peppesopel kirjoitti:Eli huoltokirja sanoo 120tkm/8vuotta,ja hihna vaihdettu 120tkm kohdalla ekan kerran!Nyt ajettu 175tkm ja mun mielestä näissä on 60tkm vaihtoväli,joten vaihdanko hihnan,vai uskonko h-kirjaan ja köröttelen vielä 60tkm?
Mikä on ollut katkemisen syy?mad max kirjoitti:Jaa-a,mut kai toivottavasti jotain,tiedän meinaan kolme vm.94 2.5 v6 omegaa joista on katkennut hihnajariz kirjoitti:Autodata kertoo että 97 eteenpäin vaihtoväli 120tkm/8v. Mitähän niissä on parannettu?![]()
Minä en tiedä yhtään katkeamista, mutta ainakin 3 tapausta tiedän missä hihna on imaissut sen suojakotelon tiiviste kumin mukaansa ja sen myötä venttiilejä solmuunjariz kirjoitti:Mikä on ollut katkemisen syy?mad max kirjoitti:Jaa-a,mut kai toivottavasti jotain,tiedän meinaan kolme vm.94 2.5 v6 omegaa joista on katkennut hihnajariz kirjoitti:Autodata kertoo että 97 eteenpäin vaihtoväli 120tkm/8v. Mitähän niissä on parannettu?![]()
Sitä nokkapyörien välissä oleva ohjain- ja säätörullasysteemiä on noissa uudemmissa hieman paranneltu. En tiedä mitä on eroa, mutta tuo uudempi hihnapaketti on n. 40€ halvempi! Haynesin korjausopas myös väittää, että vuosimallista -97 eteenpäin pitäis olla tuo parannettu versio, mut omaan Omegaani tuli kuitenkin moottorinumeron perusteella nuo vanhemmat osat, vaikka on rekisteröity 7/98. Hihna oli 60tkm//4v. jälkeen vielä täydessä iskussa...olis varmaan kestänyt vielä saman verran lisää kilometrejä. Yhdessä ohjainrullassa kuitenkin oli jo vähän klappia, joten se olisi varmaan pettänyt ensimmäisenäjariz kirjoitti:Autodata kertoo että 97 eteenpäin vaihtoväli 120tkm/8v. Mitähän niissä on parannettu?
No yhdessä on ollut tuo ,sama mikä tuossa ylempänäkin mainittiin eli se imassut sen kotelon "tiivisteen" sinne väliin ja sitä kautta katkennut.jariz kirjoitti:Mikä on ollut katkemisen syy?mad max kirjoitti:Jaa-a,mut kai toivottavasti jotain,tiedän meinaan kolme vm.94 2.5 v6 omegaa joista on katkennut hihnajariz kirjoitti:Autodata kertoo että 97 eteenpäin vaihtoväli 120tkm/8v. Mitähän niissä on parannettu?![]()
Muista en oo varma,mikä on ollut syy..
Heh,mut tuota jakopäätä omegassa pidetään yleisenä vitsinä,mut minua se ei haittaa,olen jo yhden omegan omistanut ja kohta kaksi ,kunnes sopiva löytyy!
-
peppesopel
- 'Admiral'

Niin mutta jos huoltokirjassa lukee,että vaihtoväli on 120tkm/8vuotta,ja huoltohistoriasta käy ilmi,että hihna on vaihdettu ekan kerran todellakin 120tkm:ssä,niin tavallinen ihminen tuskin alkaa hihnaa vaihtamaan 60tkm kohdalla!Oletetaan,että jätän vaihtamatta ja hihna katkeaa!Eikö tällöin opel ole korvausvelvollinen ,koska auto on uudesta asti merkkiliikkeessä huollettu kolaroimaton suomi-auto?
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz