Silloin siihen vaihdettiin Venttiilivarrenkumit (ohjureihin kierteet), tosin ilman kannenavaamista, heillä oli hommaan erikoistyökalu. Muutama O-rengas vaihdettii ja tottakai uusi venttiilikopan tiiviste ja pahiten kärsinyt sytytys tulppa. Olen myös katsastanut autoni viimeisen kuukauden sisällä, jolloin autoni oli autokorjaamolla, joka samalla teki autoon täydellisen jakopäänrempan rempan, eli hihna, kiristäjät ja vesipumppu ja sit samalla termostaatti vaihdettiin ja kampiaksilan stefa ja kävi näyttämässä katsastusasemalla. Katsastus meni ihan ok, (eli leima tuli) joka viittaa siihen että eipä ole venttiileissäkään mitää vikaa, jos päästöt on ok.
Nyt olen ajossa huomannut sen, että tuppaa tulee sisään öljynhaju ja auto syö öljyä samaan tahtiin edelleen, onko mitään enää tehtävissä, meinaa en kylläkään enää alkaa autoon sijoottaa yhtikäs mitää, reippaasti jo toistatuhatta euroo autoo palanu kuukauden sisällä ja mistää mitää hyötyä vaa päinvastoin, olisiko mahdollisesti joku tiiviste pettäny? Jotain positiivista sentää tuossa autossa on, eipä näytä syövän jäähdytysnesteitä, mitä muut aiemmat opelit minulla on tehneet, tosin niissä ollut sitten syyläri viimeisillään. Kellään mitää ideoita mitä tässä enää voi tehdä, muutaku vaihtaa automerkkiä
Eli omistan Opel Astra 1.6 16v GL Caravan (X16XEL). Matkamittarissa noin 231 000 ja auto omaa täyden huoltohistorian. Se vaa, et meikän tuurilla alko auto vittuilemaan