Simons putkisto Vectraan...
-
Vectra-Sport Tuning
- 'Kadett'

Hei,
Olen ostamassa simonsin valmistamaa putkistoa katista taaksepäin Vectra B 2.0-16v autoon. Nyt minua alkoi askarruttamaan että pitääkö kyseinen putki moottoritie ajossa kamalan kovaa ääntä? Ääni toki saa olla matala mutta onko se liian häiritsevä?
Lisäksi onko kenelläkään kokemuksia paljonko kyseinen putkisto lisää tehoa kartio vapaavirtaussuodattimen kanssa? Ja onko kenelläkään kokemuksia lisääkö katin pois jättö vectrassa paljonkin tehoja?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen ja hyvää ja "vähä lumista" kevättä kaikille!
Olen ostamassa simonsin valmistamaa putkistoa katista taaksepäin Vectra B 2.0-16v autoon. Nyt minua alkoi askarruttamaan että pitääkö kyseinen putki moottoritie ajossa kamalan kovaa ääntä? Ääni toki saa olla matala mutta onko se liian häiritsevä?
Lisäksi onko kenelläkään kokemuksia paljonko kyseinen putkisto lisää tehoa kartio vapaavirtaussuodattimen kanssa? Ja onko kenelläkään kokemuksia lisääkö katin pois jättö vectrassa paljonkin tehoja?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen ja hyvää ja "vähä lumista" kevättä kaikille!
Edellisessä B-vekussa (samalla koneella), oli Simonssin putki. Asennuksen jälkeen todella hiljainen, kuukauden parin käytön jälkeen äänet olivat hieman kovemmat, mutta silti ihan siedettävät.
Moottoritiellä rengasmelu ym. kovempi.
Teholisästä ei sen kummempaa tietoa.
Moottoritiellä rengasmelu ym. kovempi.
Teholisästä ei sen kummempaa tietoa.
Remember to listen Black Sabbath.
Mulla on A-vectrassa Simonsin putki, ehkä elämäni huonoimpia hankintoja.
A) Isompi takapönttö ei mahdu alle, ottaa kiinni vetokoukun kiinnitysrautaan ja kolisee joka s**tanan mutkassa oikeaan kääntyessä.
B) Auto madallettu n.35-45mm, putken klemmari tasan matalin kohta eli ensimmäinen mikä ottaa pohjassa kiinni jos ottaa.
Pörinä ei haittaa, oikein mukavat äänet. Samat ongelmat varmaan olis ihan millä tahansa muullakin alkuperäistä isommalla putkistolla. Alavääntöä saattoi tulla hitunen lisää, ilmanputsari vakio ja kone 1.8nz. Ennen tuota (auton ostaessani) siinä ei tosin ollut takapönttöä olleskaan eli en tiedä väännön vertailukelpoisuutta...
edit: kijotusviheet.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Timotee on 2003-04-08 12:21 ]</font>
A) Isompi takapönttö ei mahdu alle, ottaa kiinni vetokoukun kiinnitysrautaan ja kolisee joka s**tanan mutkassa oikeaan kääntyessä.
B) Auto madallettu n.35-45mm, putken klemmari tasan matalin kohta eli ensimmäinen mikä ottaa pohjassa kiinni jos ottaa.
Pörinä ei haittaa, oikein mukavat äänet. Samat ongelmat varmaan olis ihan millä tahansa muullakin alkuperäistä isommalla putkistolla. Alavääntöä saattoi tulla hitunen lisää, ilmanputsari vakio ja kone 1.8nz. Ennen tuota (auton ostaessani) siinä ei tosin ollut takapönttöä olleskaan eli en tiedä väännön vertailukelpoisuutta...
edit: kijotusviheet.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Timotee on 2003-04-08 12:21 ]</font>
-
Vectra-Sport Tuning
- 'Kadett'

Jep. Simons on tainnut huomata tuon ongelman vetokoukun kanssa ja nyt ilmoittaakin putken tiedoissa että ei vetokoukullisiin malleihin...
Minua kiinnostaisi vielä hieman jos jollakulla olisi hieman tarkempia speksejä teho puolesta... Minulla on moottorina X20XEV ja muita virityksiä ei ole kuin kartio suodatin...
Minua kiinnostaisi vielä hieman jos jollakulla olisi hieman tarkempia speksejä teho puolesta... Minulla on moottorina X20XEV ja muita virityksiä ei ole kuin kartio suodatin...
Itsellä on Astra X20XEV-koneella ja mulla on Simonsin putki, JR-vapaavirtaussuodatin vakiolaatikossa ja Superchipsin lastu. Koneteho ennen lastutusta oli muistaakseni ~148hv, lastutuksen jälkeen ~156hv. Ja putkesta ei oo valittamista!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Evotec on 2003-04-08 19:07 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Evotec on 2003-04-08 19:07 ]</font>
-
Vectra-Sport Tuning
- 'Kadett'

Ainakin täällä on vara-osa liikkeessä niitä pönttöjä sen miljoonaa eri kokoa, joten luulisi niistä jonkun käyvän. Marteliuksen pöntöt olivat aavistuksen verran pienempiä kuin mitä vakio pöntöt(vectra a) ja hintaa koko matkalle 2:lla pöntöllä ja suoralla putkella tuli n.100eskoo elikkäs koko matka halvemmaksi kuin normaalisti pelkkä takapönttö. Hintaa nosti vielä 40eskon vaimentava ulostulo. Kallis oli, mutta onhan se ihan kivan näkönen =)