Simons putkisto Vectraan...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vectra-Sport Tuning
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Vectra-Sport Tuning »

Hei,

Olen ostamassa simonsin valmistamaa putkistoa katista taaksepäin Vectra B 2.0-16v autoon. Nyt minua alkoi askarruttamaan että pitääkö kyseinen putki moottoritie ajossa kamalan kovaa ääntä? Ääni toki saa olla matala mutta onko se liian häiritsevä?

Lisäksi onko kenelläkään kokemuksia paljonko kyseinen putkisto lisää tehoa kartio vapaavirtaussuodattimen kanssa? Ja onko kenelläkään kokemuksia lisääkö katin pois jättö vectrassa paljonkin tehoja?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen ja hyvää ja "vähä lumista" kevättä kaikille!
korppi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korppi »

itelläni on marteliuksen 2" putkisto vaimentavalla päällä. Aattelin vaan ilmottaa että eipä siitä ainakaan sisälle kovin meteliä irtoo. ulkopuolelle kyllä sitäkin enemmän :smile:
Kashmir
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kashmir »

Edellisessä B-vekussa (samalla koneella), oli Simonssin putki. Asennuksen jälkeen todella hiljainen, kuukauden parin käytön jälkeen äänet olivat hieman kovemmat, mutta silti ihan siedettävät.
Moottoritiellä rengasmelu ym. kovempi.
Teholisästä ei sen kummempaa tietoa.
Remember to listen Black Sabbath.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Mulla on A-vectrassa Simonsin putki, ehkä elämäni huonoimpia hankintoja.
A) Isompi takapönttö ei mahdu alle, ottaa kiinni vetokoukun kiinnitysrautaan ja kolisee joka s**tanan mutkassa oikeaan kääntyessä.
B) Auto madallettu n.35-45mm, putken klemmari tasan matalin kohta eli ensimmäinen mikä ottaa pohjassa kiinni jos ottaa.

Pörinä ei haittaa, oikein mukavat äänet. Samat ongelmat varmaan olis ihan millä tahansa muullakin alkuperäistä isommalla putkistolla. Alavääntöä saattoi tulla hitunen lisää, ilmanputsari vakio ja kone 1.8nz. Ennen tuota (auton ostaessani) siinä ei tosin ollut takapönttöä olleskaan eli en tiedä väännön vertailukelpoisuutta...
edit: kijotusviheet.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Timotee on 2003-04-08 12:21 ]</font>
Vectra-Sport Tuning
'Kadett'
'Kadett'

Jep. Simons on tainnut huomata tuon ongelman vetokoukun kanssa ja nyt ilmoittaakin putken tiedoissa että ei vetokoukullisiin malleihin...

Minua kiinnostaisi vielä hieman jos jollakulla olisi hieman tarkempia speksejä teho puolesta... Minulla on moottorina X20XEV ja muita virityksiä ei ole kuin kartio suodatin...
Evotec
OCF Member 2020
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Evotec »

Itsellä on Astra X20XEV-koneella ja mulla on Simonsin putki, JR-vapaavirtaussuodatin vakiolaatikossa ja Superchipsin lastu. Koneteho ennen lastutusta oli muistaakseni ~148hv, lastutuksen jälkeen ~156hv. Ja putkesta ei oo valittamista!

<font size=-1>[ This Message was edited by: Evotec on 2003-04-08 19:07 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Vectra B Martelius putkisto kat-taakse
h 450e
suurimmaksi osaksi rosteria, mustaksi maalattu, kiillotettu ulostulo
OCF-jäsenelle edullisemmin
Vectra-Sport Tuning
'Kadett'
'Kadett'

Mitäs eroa tuossa Marteliuksen putkessa on Simonsin putkeen? Ääni, tehon kasvu, asennus?
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Suosittelen itse ennemmin Marteliusta. En nyt viitsi alkaa sen kummemmin Simonssia haukkumaan mutta se on kyllä viimeinen putkisto minkä ottaisin...
JLP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JLP »

Mutta kumpi sopii sitten vetokoukulliseen malliin, vai sopiiko kumpikaan?
Ite suunnittelen myös "kat->jälkeen" putken hankkimista, joten ois kiva tietää, ettei mee rahat ihan hukkaan.
Olen huomannut että monesti löytyy putkia B-Vectraan mutta ei välttämättä farmariin ja vetokoukulliseen...
korppi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korppi »

Ainakin täällä on vara-osa liikkeessä niitä pönttöjä sen miljoonaa eri kokoa, joten luulisi niistä jonkun käyvän. Marteliuksen pöntöt olivat aavistuksen verran pienempiä kuin mitä vakio pöntöt(vectra a) ja hintaa koko matkalle 2:lla pöntöllä ja suoralla putkella tuli n.100eskoo elikkäs koko matka halvemmaksi kuin normaalisti pelkkä takapönttö. Hintaa nosti vielä 40eskon vaimentava ulostulo. Kallis oli, mutta onhan se ihan kivan näkönen =)
maza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja maza »

no morjes!ittelläni on marteliuksen putki b vecus ja tyytyväinen!ei oo henkilökohtaista kokemusta simonssistä mut oon kuullu useelta taholta et ruostuu herkästi ja polttaa villat!kuulo puheet on aina kuulo puheita...mut suosittelen marteliusta!hillityt ja matalat pörinät...:wink:
JLP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JLP »

Joo, mutta löytyykö farkkuun, vetokoukulliseen ja kahden litran bensa koneeseen sopivaa? Siis ilman sen ihmeempiä rakentelemisia?
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Yks tuttu sanoi silloin kun ostin mun Simonsin että sillä oli Simons kestänyt VW:ssä SEITSEMÄN vuotta - ja oli ostanut koska se oli halvempi kuin volkkarin alkuperäinen.
rasmus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rasmus »

itellää kadetissa 2,5" simons on kyllä sitten sellainen rähinä ettei mitään järkeä!!! joten en suosittele autoon jolla ajetaan pitkiä matkoja!!! keskustassa ihan kiva kun ihmiset pitelee käsiä korvillaan ja kattoo huuli pyöreänä et mikä helvetti sieltä oikein tulee...
Vectra B2 caravan
Vastaa Viestiin