1.8i Kulutus?
Mitä kannatais ruveta tarkistamaan/vaihtamaan kun vectra a kuluttaa aika paljon bensaa. Pääsee säkällä 400km täydellä tankilla! Öljyt, jakopäänhihna, katti ja viimenin vaimennin vaihdettu. Jarrut on aika loppu et tuskin on päällä koko ajan. Mootori käy toki melko kylmänä, nousee ekalle viivalle suurinpiirtein! pliis help!
Minulla siis putosi matka-ajon kulutus 7,3 litrasta noin 5,2 litraan kun tukin EGR:n alipaineletkun Kadett 1,8 i Kat -91 autosta, 1-pisteruisku. Kulku parani myös ja kiihdyttäessä miettiminen ja tasakaasulla nykiminen loppuivat.On 2003-04-10 15:44, TheMan wrote:
Mun entinen vectra 1.8i -91 vei keskimäärin 6,5 litraa sataselle, et kyllä tossa jotain outoa on. Itellä oli kulutus lähellä kymppiä silloin kun katti poksahti ja tukki pakoputken.
Eli kokeilepas sitä, helppo testata!
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
Voi olla myös et joku alipaineletkuista vuotaa eli tällöin kone luulee et se käy laihalla ja rikastaa seosta, vaikka ei tarvitsis.
Tollanen ongelma mulla oli aikoinaan LE-Jetronicin kanssa, alko lopulta viemään yli 40 ltr/100km ja viaksi paljastu halkeama imusarjalta jarrutehostimeen kulkevassa letkussa.
Tollanen ongelma mulla oli aikoinaan LE-Jetronicin kanssa, alko lopulta viemään yli 40 ltr/100km ja viaksi paljastu halkeama imusarjalta jarrutehostimeen kulkevassa letkussa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Milläs perusteella tuo LE-jetronic rikastaa sitä seosta. ei tule itellä ainakaan mieleen. jos olis lambda niin sitte ehkä rikastaski mutta eihän näissä ole.On 2003-04-11 08:46, Timonen wrote:
Voi olla myös et joku alipaineletkuista vuotaa eli tällöin kone luulee et se käy laihalla ja rikastaa seosta, vaikka ei tarvitsis.
Savuttava omega ja kadett
On 2003-04-11 08:55, Janil wrote:
Ei pitäis vuotaa ainakaan kun se seisoo paikalla koska tallin lattias ei ole mitän jälkiä. Päästöt voisi käydä tarkistamas ja koittaa tukkia se alipaineletku...
Ei alipaineletku vuoda mitään tallin lattialle. Se vaan voi vuotaa lisää ilmaa moottoriin.
Savuttava omega ja kadett