"Vaseliinikuppi"
"Vaseliinikuppi"
Moi. Ostin tuossa kakkosautoksi astran kaveriksi kadetin vm87. Etupyörissä ei ole vaseliinikuppia renkaiden keskiöissä. Eli siinä mästä pääsee kiristämään laakereita. Yritin hommata siihen sellaiset romuttamolta. Mutta sielä meinattiin, että noissa ei kuulukkaan niitä olla? Minulla on aikaisemminkin ollut parivuotta nuorempi kadetti. Mutta en kuolemaksi muista oliko siinä kyseiset suojakupit. Eli jos joku tietää olisin kiitollinen vastauksesta.
Kadetti käy kylmänä huonosti ja vasta lämmetessä lyö "automaattiryypyn" päälle. Ajattelin, että bensan saannissa voisi olla ongelmaa. Hainkin bensansuodattimen. Aloin sitä vaihtamaan niin menikin sormi suuhun kun siinä oli paikallaan ilmeisesti suodatin johon yhtyy 3 kpl letkuja. Olisiko jokin ylivuoto letku tämä ylimääräinen? Eli jos tästäkin joku tietää niin tyhmä ottaisi mielellään valaistusta vastaan.
HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE! Ja kiitos mahd. vastauksista.
Kadetti käy kylmänä huonosti ja vasta lämmetessä lyö "automaattiryypyn" päälle. Ajattelin, että bensan saannissa voisi olla ongelmaa. Hainkin bensansuodattimen. Aloin sitä vaihtamaan niin menikin sormi suuhun kun siinä oli paikallaan ilmeisesti suodatin johon yhtyy 3 kpl letkuja. Olisiko jokin ylivuoto letku tämä ylimääräinen? Eli jos tästäkin joku tietää niin tyhmä ottaisi mielellään valaistusta vastaan.
HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE! Ja kiitos mahd. vastauksista.
oletan että kyse pierburgin kaasarista, jossa vaalea (aikaa myöten kellastunut) suodatinta muistuttava purkki kaasarin kylkiäisenä. Joskus ollut itsellä halki moinen ja aiheuttanut bensantuoksua hytissä, muuta ongelmaa ei ollut. Kaikenlaiset ryyppyongelmat vesikiertotermostaatin / sähkövastuslämmityshässäkän kanssa täysin mahdollisia. Weber korvauskaasutin / irmscher ruiskupaketti auttanee jos innostut askartelemaan tekniikan päivityksen kanssa.
Pierburg
Jep juuri sellainen kellastumaan päin oleva möltti siinä on. Antaapa sen sitten olla rauhassa kun ehjältä vaikuttaa. Täytyy miettiä mitä alkaa tekemään käynti ongelman kanssa.
Kiitoksia, myös Vaseliikikuppi vastauksesta.
Kiitoksia, myös Vaseliikikuppi vastauksesta.
Re: "Vaseliinikuppi"
Luitko käyttöohjeensinaappi kirjoitti:Kadetti käy kylmänä huonosti ja vasta lämmetessä lyö "automaattiryypyn" päälle.
Elikkä tuo automaattiryyppyhän vaatii sen,että kaasu käytetään kerran pohjassa ennen starttaamista.
Suomalainenhan ei lue mitään ohjeita.TJT kirjoitti:Luitko käyttöohjeen
Lukeepas...heti savun hälvettyäBeeascona kirjoitti:Suomalainenhan ei lue mitään ohjeita.TJT kirjoitti:Luitko käyttöohjeen
Jahas, no mulla siellä edessä ei kyllä napakuppia ole, mutta siellä on isot mutterit lukitussokalla paikoilleen jumitettuna. Kerran katsastusmies kirjoitti oikein rekisteriotteeseen, että oikean etupyörän laakeri kiristettävä tai vaihdettava, aikaa 2 kk, ei kun kiristämään. Onhan ne vähän rumannäköiset ja oon miettiny, josko siihen jotkut suojakupit ja LEPO-napatarrat liimaisi.E Raketti kirjoitti:Eturattaissa ei tuota kuppia kuulu ollakkaan. Eikä niitä etulaakereita pysty kiristämään.
Siellä on jo yksi pieni bensansuodatin siellä kaasarin sisäänmenoaukossa, puhdistusta...
(Haku: Pierburg 2E) ja sen toisen mä oon tyrkänny tohon ipan sanomaan paikkaan.
Näin juuri, juuri näin, osa numero 2 http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... t=pierburg
(Haku: automaattiryyppy) kertoo myös aika paljon sen kunnostamisesta.
Mutterin on joo mutta niillä kiristetään vetari napaan. Kyllähän se laakerikin siinä samalla vähän kiristyy mutta jos etulaakeri on väljä niin se on vaihtokunnossa.tursas kirjoitti:Jahas, no mulla siellä edessä ei kyllä napakuppia ole, mutta siellä on isot mutterit lukitussokalla paikoilleen jumitettuna.E Raketti kirjoitti:Eturattaissa ei tuota kuppia kuulu ollakkaan. Eikä niitä etulaakereita pysty kiristämään.
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Automaatti
Näinhän se on, että kuuluisia viimeisiä sanoja on myös, v...u mä oo ennenkään ohjekirjoja tarvinnut.... Joo kyllä tiedän suurinpiirtein miten ryypyn tulisi toimia. Mutta auto on vähän kuin isäntä, että lämpöisenä tahtoo jäädä ryyppy päälle!