1.8 nokka 2.0:sessa, vaikuttaako päästöihin?
1.8 nokka 2.0:sessa, vaikuttaako päästöihin?
eli käytin tänään vecua leimalla ja hc-arvo oli 750 ja 600 sais maksimissaan olla.. mulla on siis 1.8 nokka, eli voiko edes sillä nokalla saada päästöistä läpi? olisko mitään keinoa millä sen sais alas?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
En usko että 18E:n nokalla olis noin suurta vaikutusta.
Mulla oli omassa 18E/20E-koneessa kerran vastaava ongelma eli HC:t pyöri melkeen tonnissa... Mulla oli CraneCamsin 274-asteinen nokka 11,22mm nostolla, ja tuo nokka on paljon, paljon jyrkempi ja isompi nostoinen kuin 18E:n nokka.
Otin sen pois ja laitoin tilalle 18E:n nokan -> HC putos n. 100:lla.
Sitten mulle syttyi järjenvalo kabiiniin ja muistin, et olin nostanu bensanpaineita.... Niitä kun laskin, niin HC putos alle 250:n.
Eli ensinnä lähtisin säätämään seosta, kuin vaihtamaan sitä nokkaa pois. Kun vaikuttas käyvän "vähän" rikkaalla...
Mitkä oli muitten arvojen lukemat?
Mulla oli omassa 18E/20E-koneessa kerran vastaava ongelma eli HC:t pyöri melkeen tonnissa... Mulla oli CraneCamsin 274-asteinen nokka 11,22mm nostolla, ja tuo nokka on paljon, paljon jyrkempi ja isompi nostoinen kuin 18E:n nokka.
Otin sen pois ja laitoin tilalle 18E:n nokan -> HC putos n. 100:lla.
Sitten mulle syttyi järjenvalo kabiiniin ja muistin, et olin nostanu bensanpaineita.... Niitä kun laskin, niin HC putos alle 250:n.
Eli ensinnä lähtisin säätämään seosta, kuin vaihtamaan sitä nokkaa pois. Kun vaikuttas käyvän "vähän" rikkaalla...
Mitkä oli muitten arvojen lukemat?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
__Joppe__ kirjoitti:eli käytin tänään vecua leimalla (30.5.)
Siis häh? Sä käytit autos leimalla eilen ja sait hylsyn, eikö? Etkö sä muka saanut 1kk korjausaikaa, kun sun muka pitäis jo huomenna mennä jälkinäytölle? Sen käsityksen tuosta nyt sais?__Joppe__ kirjoitti:kiire olisi, auto saatava huomenna leimaan.. (31.5.)
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
melko suurella todennäköisyydellä suuttimet vuotaa ku noin rikkaalla käy.joutuuko lämpösellä koneella starttaamaan piiitkään?__Joppe__ kirjoitti:kone on seh jossa tuo nokka.. kiire olisi, auto saatava huomenna leimaan.. että rupeenko laittaa vakionokaa nyt siihen paikalleen? ja auto on katiton..
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
ei joudu..?! kirjoitti:melko suurella todennäköisyydellä suuttimet vuotaa ku noin rikkaalla käy.joutuuko lämpösellä koneella starttaamaan piiitkään?__Joppe__ kirjoitti:kone on seh jossa tuo nokka.. kiire olisi, auto saatava huomenna leimaan.. että rupeenko laittaa vakionokaa nyt siihen paikalleen? ja auto on katiton..
Ja auto oli rekisteröintikatsastuksessa!
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95