Omega ei kierrä... APUVA!!!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
verticalx
'Kadett'
'Kadett'

Omega ei kierrä... APUVA!!!

Viesti Kirjoittaja verticalx »

joo eli ajelin tossa vantaalle päin ja lähin kehällä ohittelemaan ja kun polkasin pedaalia lattiaan päin niin alko rajotin hakkaamaan vastaan.. kierroksia oli sillä hetkellä 3000... ja tämä vika toistuu kaikilla vaihteilla, mitään häirövaloja ei kuitenkaan syty.. tyhjäkäynti ja muuten toiminta ihan normaali.. vika tuli ihan yllättäen eli matka-ajon aikana.. pari päivää nyt vittuillu.. että mikä mahtaa opelia vaivata.. ja autohan oli omega 2.5 v6 vm.95.. nyt olis vinkit tarpeen!!
lapatch
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lapatch »

ettei olis häiriövalo patentoitu laturi merkki valosta :lol:

suosittelen että viet sen pika huoltoon missä lukevat sen vikamuistin.
tuo kuulostaa ihan joltain elektroniikkavialta.

helpoin ja halvin konsti näin.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Tod.näköisesti anturi mikä mittaa kammenkulmaa... Lue ne vikakoodit nyt eka.
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Toimiiko se häiriövalo?
Calibra 2.0i 16v -91
verticalx
'Kadett'
'Kadett'

joo eli kävin lukasemassa vikakoodit ja vika oli kampiakselin asentotunnistimessa.. kyllä oli eto palikalla hintaa vain 160€ :evil: nyt viel pitäs selvittää että mistä kyseisen palikan koneen kupeesta löydän :lol:
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

se anturi on sielä moottorin vasemmalla puolella, öljyn suodattimen vieressä. Melko vittumainen pujotella sitten se uusi anturin johto samaa reittiä takaisin... :roll: Mutta eikös noita antureita saannut jostain johonkin 100ekun pintaankin?
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

Motonet myy ko. anturia 43,90, eli meni paljon rahaa hukkaan...Kannattaa pujottaa se johto kuskin puolelta konetta, menee aika kivuttomasta.Itse jätin vanhan anturin roikkumaan, koska oli tosi veemäisesti johto pujoteltu.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

-JMV- kirjoitti:Motonet myy ko. anturia 43,90, eli meni paljon rahaa hukkaan...
Tai sitten ei.
Itse erehdyin kertaalleen ostamaan motonetistä kampurantunnistimen ja ko pulikka ei toiminut edes uutena :evil:

Sen jälkeen anturit tullut ostettua joko bosch,hella tai siemens.

Tulihan vikakoodeja luettaessa otettua huomioon,että herjaa tuota kampurantunnistinta aina jos koodit luetaan kone sammuksissa?
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

TJT kirjoitti:
Tai sitten ei.
Itse erehdyin kertaalleen ostamaan motonetistä kampurantunnistimen ja ko pulikka ei toiminut edes uutena :evil:

Huonoa tuuria sanon minä...Itse olen ostanut aikasempiin autoihin jokusen anturin ja ei mitään vikaa ole tuotteissa ollut...Tietysti jos haluaa maksaa orkkis osasta maltaita, niin mikäs siinä... :roll:
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
verticalx
'Kadett'
'Kadett'

TJT kirjoitti:Tulihan vikakoodeja luettaessa otettua huomioon,että herjaa tuota kampurantunnistinta aina jos koodit luetaan kone sammuksissa?
joo eli eipä kyllä sillon ollu kone käynnissä ku liikkeessä käytin... prkl!! eipä tullu sillon mieleen että ei ne merkkiliikkeessä tietäs mitä tekevät.. se on huomenna mentävä ottamaan uusinta otos, enneku rupee repimään vääriä osia irti..
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

-JMV- kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Tai sitten ei.

Huonoa tuuria sanon minä...Itse olen ostanut aikasempiin autoihin jokusen anturin ja ei mitään vikaa ole tuotteissa ollut...Tietysti jos haluaa maksaa orkkis osasta maltaita, niin mikäs siinä... :roll:
Automuovista kampurantunnistin 85€ ja merkkituote,eikä mikään unipointin räpellys.

Itse olen todennut,että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Monesti se orggisosa tulee halvemmaksi,kuin vaihdella niitä tarvikepaskoja alvariinsa.

Huonoa tuuria sitten omalle kohdalle osunut useammankin kerran,kun niinikään unipoint merkkisestä kaasuläppäkytkimestä hävisi täyskaasuasento 2päivän jälkeen...
Vastaa Viestiin