Keskikulutus mulla oli aivan vakio C20LET Vectrassa 95E:llä n. 11,5l/100Km. 98E:llä tippui 10,5l/100km. Nykyään (lue: vuosi sitten) keskikulutus oli 9,5l/100km.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
No hommaa V6 Calibra, tehoa vähän enemmän kuin 16V:ssä ja kuluttaa hiukan vähemmän kuin turbo...
Nelivetoa siinä ei kylläkään ole.
Jos vaihto ehdot olis 16V tai turbo niin kyllähän se turboon kallistuisi(huom.minun mielipide) sillä edellytyksellä että nelivedon huollosta on jotain dokumentteja...
Samoin täällä tuli mietittyä tuota 4x4 vai vapari. No päädyin sitten V6:seen. Taustalla vähän kummitteli noi nelivedon ongelmat, ja opiskelijan budjetti
Aikastalailla tyytyväisiä nelikon käyttäjiä täällä suurin osa taitaa olla? no ata:lla vissiin mennyt nyt vähän enemmän rahaa calikkaan
milloin suomessa autoilu olis halpaa?? Eikä sitä nelikkoa tarvi pelätä,kaikki hajoaa jos ei huolleta... Monessa autossa on paljon kalliinpiakin korjauskohteita kuin tuo opelin jakoboxi.. esim porukoiden TDI Borassa remminvaihtohuolto makso vaan vaivaset 780€, halpaa vai mitä!Käsittääkseni tunexilla korjattu jakoboxi/painetiiviste kestää auton iän , ellei kokeile Jartsu-kikka-kolmosta...
Juu, kyllä se on tullut jo nykyisen Omegan kanssa todettua, että jos joku hajoaa niin aina puhutaan useista sadoista euroista...
Uusimpana esimerkkinä laatikon turbiini. Ovh hinta 2000€ + asennus! Sen kanssa kävi silti hyvä tuuri sain ihan uuden huomattavasti halvemmalla....
On 2004-12-18 21:50, Latuu wrote:
Aikastalailla tyytyväisiä nelikon käyttäjiä täällä suurin osa taitaa olla? no ata:lla vissiin mennyt nyt vähän enemmän rahaa calikkaan
No yleensä tähän asti kun jotain on hajonnut (eikä ole väkisin rikottu), niin laskut on olleet aina tuhansissa euroissa, pikkusen tiukoille on mennyt talouden kanssa muutaman kerran ton auton kanssa. Mutta senttiäkään en ole lainarahaa siihen pistänyt. Ihan varma ei oikein osaa olla... harmittaa vaan että kaikki ne rahat jotka olisi voinut laittaa moneen muuhun autossa on menneet tekniikan korjaukseen. Onhan niitä kaikkia osia korjauksen yhteydessä aina vähän paranneltu myös, eli ei olla aina haettu halvinta mahdollista korjausta. Onhan se nyt jonkun aikaa jo taas nipussa pysynyt. Hienohan se ajaa on kun voimaa riittää ja myös voiman saa tiehen auton liikkeeksi, eikä vain savuksi renkaasta, nuo juuri turbon ja nelivedon ansiosta. Jonkun ikävän paikan hajotessa vain lasku voi olla siis todella suuri ja osien saatavuuskin voi olla joskus heikko ja pitkiä seisonta-aikojakin voi tulla monista eri syistä, siksi en itse ainakaan ainoana autona uskaltaisi välttämättä pitää. Mulla Calibra vie hieman vajaan 10 l/100 km 98:a, Vectra C20XE:llä kulkee n. kahdeksalla litralla kaupungissa raskaalla jalalla. Maantiellä se menee "bensan hajulla", Calibrakin menee maantiellä melkein hajulla jos kaasujalan tilalla on höyhen. Vectra ei vie paljoa bensaa edes radalla (suhteessa), kun Calibrassa radalla imu tankissa on melkoinen. Olen ajanut myös C20XE-koneisella Calibralla jonkun verran ja kyllä sekin kone siihen hienosti sopii.