PO-Metal kimppatilaus kanget (c)20xe/let (c)20ne/se/seh

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ukkeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

"omega16T
LähetäLähetetty: 23 Elo 2005 20:34 Viestin aihe:
eräästä opelin omastakin moottorista löytyy veivit mitkä kestää xe:ssä ja letissä ainakin 550hp...maksaa nykyrahassa muutaman kympin,tosin hyvällä tuurilla saa koko moottorin sillä rahalla mukaan...kukkopilli ne letin veivit särkee noilla tehoilla(350hp)"

Ihan vaan mielenkiinnosta että mistä koneesta nämä veivit nyt sitten ovat???? Kesto testattu???? Vai onko tämä taas sitä nk. inside tietoa, josta ei muille kerrota..paljastetaan hiukan mutta ei koko totuutta. Tähänkö tässä ollaan menty.. Naisilta jo moisen pihtailun ymmärtää mutta että.... :roll:
-Ei selvä kuski sisulta haise!
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

testattu on...pitäähän sitä jotain jättää muillekkin tutkittavaksi,mutta tosiaan tuollaiset veivit löytyy ihan sarjatuotantomoottorista 8)
Todennäköisesti väärässä.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Ettei vaan olisi omegan tai jonkun muun diesel opelin kanget.
SAP
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja SAP »

kai tähän ollaan menty, et kukaan ei "uskalla" kertoa mitään tai sit kukaan ei oikeasti tiedä mitään. Monet ihmiset haluavat päteä monella tavalla...

Hassua sinänsä et mulle on yks tunnettu suomalainen rata-autoilija kertoillut kaikkea ilman mitään pihtailuja, kun ihmettelin sitä et miks se kertoo niin sano vaan et ei se siltä ole pois. No jokainen taplaa tyylillään...
Hezzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

"Jokaiselle tutkittavaksi" "sarjatuotanto moottorista..." hmm, oma mielenkiinto/rahat ei riitä alkaa kokeilemaan mitkä kestää ja mitkä ei.

Ihme pihtailua harrastajien kesken, vaikeutetaan jo valmiiksi vaikeaa toimintaa.

Mutta kuten SAP:ikin totesi, jokainen tyylillään.

Onneksi en tee seuraavaa ooppelia ooppelin moottorilla :lol:
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

omega16T kirjoitti:kukkopilli ne letin veivit särkee noilla tehoilla(350hp)
Ei taida kukkopillillä oikein noin ylös päästä.... eräästä calibrasta taidettiin penkittää 311hv, ja sekin muutetuilla siivillä/kotelolla...
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

kukkopillihän se oli vielä honkapurollakin...muutettuna sekin.siitäkin oli jarrutettu 350 mutta ajoi sillä reilulla kolmellasadalla luultavasti juurikin sen särkymis riskin takia
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

SAP kirjoitti:kai tähän ollaan menty, et kukaan ei "uskalla" kertoa mitään tai sit kukaan ei oikeasti tiedä mitään. Monet ihmiset haluavat päteä monella tavalla...

Hassua sinänsä et mulle on yks tunnettu suomalainen rata-autoilija kertoillut kaikkea ilman mitään pihtailuja, kun ihmettelin sitä et miks se kertoo niin sano vaan et ei se siltä ole pois. No jokainen taplaa tyylillään...
no sanotaanko näin ettei vaan jaksa kuunnella niitä vittuiluja noiden mistään mitään tietämättömien amatöörien taholta(ei herneitä tästä kukaan)mutta jos esim.heitän että kadetin pikkuperä kestää 300 heppaa kempillä niin eiköhän siitä ala taas kauhea väittely tyyliin"itse sain sen perän rikki kuudellakymmenellä hepalla ,paskat se mitään kestä...(se muuten kestää ainakin 150hp).
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Hezzu kirjoitti:"Jokaiselle tutkittavaksi" "sarjatuotanto moottorista..." hmm, oma mielenkiinto/rahat ei riitä alkaa kokeilemaan mitkä kestää ja mitkä ei.

Ihme pihtailua harrastajien kesken, vaikeutetaan jo valmiiksi vaikeaa toimintaa.

Mutta kuten SAP:ikin totesi, jokainen tyylillään.

Onneksi en tee seuraavaa ooppelia ooppelin moottorilla :lol:
ja tuohonkin sanoisin että halvempi se on noita vakiorojuja hajoittaa ja testata niillä mitkä kestää ja mitkä ei.ja kyllä noista osista silmälläkin näkee mitä kannatta sotkea keskenään.jos ei sitten joku vakio osa näytä kestävältä niin ne voi sitten korvata kalliilla jälkituotanto osilla.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

omega16T kirjoitti:noiden mistään mitään tietämättömien amatöörien taholta
Minä en tästä herneitä ota, mutta olen nähnyt sekä sinun autojasi että SAP:in autoja ja ehkä en käyttäisi sinuna noin kärkästä kieltä.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

ata kirjoitti: Minä en tästä herneitä ota, mutta olen nähnyt sekä sinun autojasi että SAP:in autoja ja ehkä en käyttäisi sinuna noin kärkästä kieltä.
no entä mun auto hö :( :P
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

en minä nyt SAPia tuolla tarkoittanutkaan vaan ihan just tätä "ns.dx-porukkaa millä viiksetkin jo melkeen kestää tuulessa paikallaan" :D
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

ja tuohonkin sanoisin että halvempi se on noita vakiorojuja hajoittaa ja testata niillä mitkä kestää ja mitkä ei.ja kyllä noista osista silmälläkin näkee mitä kannatta sotkea keskenään.jos ei sitten joku vakio osa näytä kestävältä niin ne voi sitten korvata kalliilla jälkituotanto osilla.
Ei taida kumminkaan noi kanget olla niitä osia joita kannattaa ruveta kokeilemaan.... Voipi tulla kalliit kokeilut... Ei ihan joka asiassa kannata säästää.. Jos PO-kanget kestää varmuudella 600hp ja jotkut opelin omat kanget ehkä 400hp, ni ei tarvi kahta kertaa miettiä... Ainakaan minun...Ainakaan enää... Joitain asioita EI kannata kokeilla lompakon/kantapään kautta.
ukkeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

Ja puuhis on kokeillu vakiokankien kestävyyden! Tosin ei ollu pojalla kanttia ajaa vehjettä edes kotiin! :o Liikkuuhan 1.0 corsakin kolmen pytyn voimalla!

Kiinnostaisi vaan hirveästi tietää että mitkä noi kestävät ooppelin omat kanget ovat! Mistä koneesta ym!! Jos vaikka risteyttäisi erään toisen merkin 60luvun öljypommin ooppelin koneella :roll:

ASIAAN: Kuinka moni noita kankia jo on tilailemassa?
-Ei selvä kuski sisulta haise!
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

ukkeli kirjoitti:Ja puuhis on kokeillu vakiokankien kestävyyden! Tosin ei ollu pojalla kanttia ajaa vehjettä edes kotiin! :o Liikkuuhan 1.0 corsakin kolmen pytyn voimalla!
Virkistäppä minun muistia, mut eikös autolla,anteeksi opelilla ollut tarkoitus ajaa, eikä vaan seisottaa sitä tallissa ? Toisilla vehkeet liikkuu, joskin huonosti, toisilla ei... Joko muutes sait kiillotettua ne uudet pölykapselit?
Vastaa Viestiin