Voimaa C-Asconaan

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Teme X-2
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Jos se on alunperin 1.3, niin minkalaiset etupalkit siinä on? Siis ne missä on edessä alatukivarret kiinni. Jos ne on semmoset lyhyet, jotka ei ylety keulaan asti. Niin melko vaikee saada 1.6 isompaa konetta. Koska jos ne joutuu vaihtamaan niin alkaa niitä prosentteja kertyä siihen malliin että joutuu kanta-auto tarkistukseen.

Ite olen yhden 1.3s-->2.0NE muuttanu. Kerkesin melkeen kaikki vaihtuu kun tuli se asia ilmi, mutta onneksi siinä oli valmiina oikeenlaiset palkit. Prosentteja tuli 32% muistaakseni kun oli alustasarja ja isommat vanteet. Jos ne palkit joutuu vaihtaa niin menee 40+%:a. Mutta en tiedä miten sitten muilla lie ovatko saaneet katsastettua lyhyillä palkeilla.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

no ei kait ny alustasta tai vanteista oteta rosentteja hyvänänaika sentään..
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Ei saa katsastettua lyhyemmillä apurungoilla. Mulla oli aikoinaan 1.3S Asconassa pitkät palkit. Olin jo siihen vaihtamassa 16V konetta mutta tulin järkiini kun hitsasin pohjaa ja ostin valmiiksi rakennetun asconan.

Ja alustasta menee prosentit yleensä vasta moottorin vaihdon yhteydessä tai kun vaihdetaan paljon muutakin osaa, riippuu tietenkin katsastusmiehestä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2003-12-01 12:26 ]</font>
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

nii mut jos käy vkaio alustalla katsastaan ja sit vaihtaa tuleeko myöhemmin natinaa muka??

vanteethan tosin on pakko olla 14" koska pitää tukkia eteen ne 256x24 levyt ja niillehän ei 13" mee..
Kuva
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

No joka tapauksessa jos moottorin vaihdon yhteydessä joudut vaihtamaan myös alustan vastaamaan vertailumallia eli jouset/iskarit jne... niin pronsentit menee ja alustasarjan vaihto lasketaan myös tähän. Mutta jos käyt muutoskatsastaan alustan pelkästään niin harvemmin sillon sitä merkitään koska pronsentit ovat silloin minimaalisia. Vain isomman muutoksen yhteydessä merkitään pronsentit.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

ai nii juu ku onhan Gt:ssä jo eri alusta ku 1,3sessa juu nii tietenki mitähän mä oon ajatellu oikeen...
Kuva
Vastaa Viestiin