Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli missä menee jäähdytysnesteen yläraja kun olen koittanut pönttöä katsella, eikä siinä näy mitään merkintöjä? Joku sanoi minulle, että nesteen kuuluu olla pöntön keskivaiheilla menevän paksun sauman kohdalla, mutta onko jollain faktatietoa siitä missä se oikea MAX raja kulkee?
Joo ei se ainakaan selkeästi siellä missään lue. Pitänee alkaa opettelee pistekirjoitusta, mutta siis 10mm sauman yli. Kiitoksia pitänee tarkistella asia!
Itse olen pitänyt siinä paksun sauman kohdalla. Ei ole liian vähän vaan juuri sopivasti. Kuulemma ainakin A-omegoissa syylärit poksahtelee jos on liikaa nestettä.. ensin pettää syylärin päädyt ja sitten vasta paisuntasäiliö :p Omassa omegassa kuulemma 2 kertaa syyläri uusittu kunnes opittu..
kurttu kirjoitti:Paisarin korkinhan kuuluu päästää liian suuri paine purkautumaan.
Jos kyyläri repeää, niin sit se on jo hapero. Ellei sit ole tyyppivika.
Asconassa räjähti 2kpl uudehkoita syyläreitä, kun korkki ei päästänyt paineita pois.
Niin siis ainakaan minulla ei kadetissa ole paisuntasäiliössä minkäänlaista jousikorkkia tai huohotusmahdollisuutta. Itsekkin olen miettinyt että mistä ne nesteet sitten ekana tulee pihalle.
nukkumatti kirjoitti:Niin siis ainakaan minulla ei kadetissa ole paisuntasäiliössä minkäänlaista jousikorkkia tai huohotusmahdollisuutta. Itsekkin olen miettinyt että mistä ne nesteet sitten ekana tulee pihalle.
Mielestäni se on suunniteltu siten että se korkki pitäisi hajota ensiksi mutta näin ei aina kuitenkaa ole :p
nukkumatti kirjoitti:Niin siis ainakaan minulla ei kadetissa ole paisuntasäiliössä minkäänlaista jousikorkkia tai huohotusmahdollisuutta. Itsekkin olen miettinyt että mistä ne nesteet sitten ekana tulee pihalle.
Eiks sulla ole sitten itse syylärissä mitään korkkia? Kyllä jommassa kummassa pitäisi olla painekorkki.
Juu ei ole painekorkkia tässä minunkaan auton järjestelmässä. Siksiköhän tuohon paisariin on varattu noin paljon tuota laajenemisvaraa nesteille? Meinaan ku sehän tulee vaan puoleen väliin kylmällä koneella.
nukkumatti kirjoitti:Juu ei ole painekorkkia tässä minunkaan auton järjestelmässä. Siksiköhän tuohon paisariin on varattu noin paljon tuota laajenemisvaraa nesteille? Meinaan ku sehän tulee vaan puoleen väliin kylmällä koneella.