Opel tietäjät. E16NZ tyhjäkäynti
Opel tietäjät. E16NZ tyhjäkäynti
Luin suuren osan opelin tyhjäkäyntiin liittyvät keskustelut tältä palsalta, joten siksi alotan uuden koska itselläni ei vaikkuttanut
. Elikka kone kadetin 1.6i -90. Olen vaihtanut juuri mm. tulpat, ilmaputsarin, virranjakankannen, pyörijän, tiivisteet (kaasuläppä kotelo, sit se ihme pyöree jutska siin edellä EGR?, eli ei niissä vuotoa) Näistä oli aikasemmissa viesteissä jo kyselty mutta minulla nua vaihdot ei vaikuttanu. Olen vaihtanut sytytyksen, ohjausyksikön, Hal anturin (vai mikä induktioanturi?). Eli pikkusen alkaa olemaan eri tavaraa kuin aikaisemmin konees! Homman nimi on tämä, kone toimii välillä ihan älyttömän hyvin käy juuri sen 900rpm ym. Mutta välillä alkaa taas kiertää 1200-1500rpm, jos auto temppuilee niin lämpimänä suoraan startista käy tota 900rpm, mutta kerran kun painaa kaasua ni se jää toho 1200rpm. Olen mitannut antureita ja ne olivat autodatan mukaisia. Olen myöskin huomannu että yleensä kova tärinä vaikuttaa negatiivisesti. Tänää katoin ja liitin paremmit johdot mutta eipä tällä kertaa vaikuttanut! kertokaapaa vielä mikä pitää kattoa uudestaan tai vaihtaa.. Alkaa katsastus lähenemää. Kiitoksia vastauksista, niitä tarvitaan !!!
nii ja vielä
Olen juuri liittynyt tähän forumiin koska tarviin oikeasti apua, ja tämä on vaikuttanut asialliselta. Tervehdys vaan kaikille!
kai siinä kaasupolkimessa tuntuu pieni välys kun sitä painaa kevyesti ettei vaan vaijeri ole liian tiukalla ja jää kantamaan. välystä saa löysäämällä ruuvia polkimen yläpäästä.
tyhjäkäyntimoottorin voi testata kun lähtee liikkeelle tasaisella kasupolkimeen koskematta niin auton ei pitäisi sammua eikä käydä nykimään (loikkimaan).testaa lämpimällä moottorilla.
vika vioisi olla myös ruiskun lämpöanturissa. joka väittää että kone on kylmä ja käy silloin jatkuvasti korotettua joutokäyntiä.
imuvuotojen etsinnässä paras aine on startti pilotti. sitä kun ruiskii koneen käydessä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin minne vaan menee alipaineputkia niin löytyy vuoto jos sellainen on.
tyhjäkäyntimoottorin voi testata kun lähtee liikkeelle tasaisella kasupolkimeen koskematta niin auton ei pitäisi sammua eikä käydä nykimään (loikkimaan).testaa lämpimällä moottorilla.
vika vioisi olla myös ruiskun lämpöanturissa. joka väittää että kone on kylmä ja käy silloin jatkuvasti korotettua joutokäyntiä.
imuvuotojen etsinnässä paras aine on startti pilotti. sitä kun ruiskii koneen käydessä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin minne vaan menee alipaineputkia niin löytyy vuoto jos sellainen on.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tyhjäkäynti
Kaasuvaijeri ei jää jumiin senverra löysää on. Tua tyhjäkäynti juu on semmonen et auto alkaa nykimää, jos lähtee tasasella liikkeelle, pitää ostaa uus.
tuon multec ruiskun ominaisuus muuten on että joutokäynti on 1000 tietämissä kun auto on liikkellä.(siis vapaalla rullatessa)
ja tippuu reiluun 800 kun auto pysähtyy.
tarkasta että joutkäynnin säätimen kara ei tule enempää kun 28mm ulos rungosta. jos ulkonema on suurempi paina karaa varovasti sisään päin.
ja tippuu reiluun 800 kun auto pysähtyy.
tarkasta että joutkäynnin säätimen kara ei tule enempää kun 28mm ulos rungosta. jos ulkonema on suurempi paina karaa varovasti sisään päin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
vika löyty
jep eli tyhjäkäyntimoottori oli likanen. Mittasin sen ja ohmiy oli oikein mutta oli vaan likainen. Nyt käy tasaseen. Ja kone oli C16nz eikä tua otsikossa ollut, kaipa painovirhepaholainen. sori kaikille...