Astra f takaluukun keskuslukko

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
miikka555
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra f takaluukun keskuslukko

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

Kertokaas nyt miten sen saa palautettua keskuslukituksen mukaan, kun erehdyin avaimella avaamaan ja sen jälkeen ei ole toiminut. Olen kyllä jo alkanut epäillä ettei se enää toimi ollenkaan koska olen jo kokeillut vaikka miten päin saada sen toimimaan muiden mukana.

Joku tietävä voisi myöskin jo valmiiksi kertoa mistä se moottori löytyy ja mahdollisia vika veikkauksia, jos nyt niin on ettei se toimikaan lainkaan enää..
Saab
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

Mulla oli -97 farkussa sama ongelma. Ota se muovinen verhoilulevy pois ja näet sen mekanismin. Lukitus toimii ikäänkuin sellainen tanko liukuu muovisen härpäkkeen sisällä, ja mulla oli avautuessaan tanko tippunut kokonaan pois omalta "reitiltään" Päässyt siis liikkumaan liikaa taaksepäin.
Tanko takaisin paikalleen ja vaikka nippusiteillä teet sellaisen kiristyksen, ettei tanko pääse avautuessaan pakenemaan liikaa.

Todella sekavasti selitetty, mutta avaa se verhoilumuovi ja tajuat mitä tarkoitan.
miikka555
'Kapitän'
'Kapitän'

Eiköhän tuo selvinne, pitää huomenna availla. Kiitokset vinkistä..
Saab
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ainakin sedan-mallissa on sellain, että jos takaluukun lukon kääntää avaimella vaaka-asentoon, niin se ei aukea keskuslukituksellaan... kunnes lukon kääntää taas "normaaliin" asentoon.
miikka555
'Kapitän'
'Kapitän'

Osku kirjoitti:Ainakin sedan-mallissa on sellain, että jos takaluukun lukon kääntää avaimella vaaka-asentoon, niin se ei aukea keskuslukituksellaan... kunnes lukon kääntää taas "normaaliin" asentoon.
Samalla tavallahan tuo farkussakin pitäisi toimia, mutta nyt tosiaan vaikuttaa siltä että ihan sama kummassa asennossa lukko on niin se ei lähde keskuslukon mukaan.
Saab
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

On myös hyvin todennäköistä, että luukkuun tuleva johtonippu on murtunut poikki. Piuhat tulevat luukkuun takaa katsottuna vasemmassa haitarikumissa. Avaa kumi ja katso missä kunnossa johdot ovat. Oletettavasti ainakin osa on vähintään kuoriutunut auki, ellei jo täysin poikki. Omassa autossa oli monta johtoa poikki ja kaikista kuoret murtunut.

Kuva

Vähän huono kuva, mutta näkee siitä mihin kuntoon nuo piuhat tahtoo mennä...
Kuva
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

No saitko kuntoon?
Vastaa Viestiin