X16XEL tyhjäkäynti
X16XEL tyhjäkäynti
Eli auto on Gastra -99 X16XEL-motilla. Tyhjäkäynnissä on jotain pikkusen kummallista: kun auton käynnistää kylmänä tyhjäkäynti röpöttää jossain 1300rpm tietämillä, mutta mikäli kerran ripeästi polkaisee kaasua siten että kiekat nousee 3000 tietämille, tyhjäkäynti tasaantuu.
Mistä kummasta tällainen voi johtua?
Lisäksi kun nostaa jalan kaasulta (moottorijarrutus) aut nytkähtää pari kertaa. Sama tapahtuu kun pienillä kierroksilla painaa kaasua vähänkin nopeammin.
Olisiko tähän ideoita?
Lisäksi kun nostaa jalan kaasulta (moottorijarrutus) aut nytkähtää pari kertaa. Sama tapahtuu kun pienillä kierroksilla painaa kaasua vähänkin nopeammin.
Olisiko tähän ideoita?
Re: X16XEL tyhjäkäynti
Tuota röpötystä itselläkin, onko sitten vika vai ei?? Oon ajatellu että kuuluu asiaan..Xtreme kirjoitti:Eli auto on Gastra -99 X16XEL-motilla. Tyhjäkäynnissä on jotain pikkusen kummallista: kun auton käynnistää kylmänä tyhjäkäynti röpöttää jossain 1300rpm tietämillä, mutta mikäli kerran ripeästi polkaisee kaasua siten että kiekat nousee 3000 tietämille, tyhjäkäynti tasaantuu.
Olisiko tähän ideoita?
Onko uutena tehny moista, kuka tietää kun käytettynä läjän ostin
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Mä olen ajatellut että on ihan normaalia, että kylmänä kierrokset on jonkin aikaa hiukan yli tuhat ja sitten laskee jonnekin 900 tienoille. Vähän niinku ryyppy toimii
Vai mitä tuo röpöttäminen tarkoittaa, seilaako tyhjäkäynti?
Mulla oli vikaa egr-venttiilissä, silloin tyhjäkäynti heitteli ihan miten sattuu, vika korjautui kyseistä osaa naputtelemalla.
Mulla oli vikaa egr-venttiilissä, silloin tyhjäkäynti heitteli ihan miten sattuu, vika korjautui kyseistä osaa naputtelemalla.
Ei mulla ainakaan seikkaile tyhjäkäynti, pakoäänet on vaan sellaset röps röps röpsAnodi kirjoitti:Mä olen ajatellut että on ihan normaalia, että kylmänä kierrokset on jonkin aikaa hiukan yli tuhat ja sitten laskee jonnekin 900 tienoille. Vähän niinku ryyppy toimiiVai mitä tuo röpöttäminen tarkoittaa, seilaako tyhjäkäynti?
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Egr on tukittu, ja egr:n piuha vielä irrotettu, kun ei nykiminen ilman loppunut! Tyhjäkäyntisäädintä voisi putsaillam ei kyllä taida olla paskainen, kun kuitenkin muuten käy tyhjäkäyntiä nätisti ja lähtee ilman kaasua liikkeelle, eli säätää oikein.kurttu kirjoitti:Vähän epäilisin takeltelevaa EGR-venttiiliä tai tyhjäkäyntisäädintä. Ne on aika yleisiä vikoja.