20xe nykiminen
20xe nykiminen
Missähän voisi mahdollisesti olla häikkää..
Tuo kadetti tahtoo nykiä matalilla kierroksilla ajettaessa.. n.1000-2000rpm alueella (lähinnä 1,2,3 vaihteilla), kun ajaa pintakaasulla.. Tai kiihdyttää pintakaasulla. Myös olevinaan moottorijarrutuksissa loppukierroksilla tahtoo nyitellä.
Autossa on vapaavirtaussuodatin ja powercap. Suodattimen letkuissa ei ole vuotoja ja kyllä tuo suodatin pitäis puhdas olla.
Täysikaasukiihdytyksissä ei auto nyi.
Tuo kadetti tahtoo nykiä matalilla kierroksilla ajettaessa.. n.1000-2000rpm alueella (lähinnä 1,2,3 vaihteilla), kun ajaa pintakaasulla.. Tai kiihdyttää pintakaasulla. Myös olevinaan moottorijarrutuksissa loppukierroksilla tahtoo nyitellä.
Autossa on vapaavirtaussuodatin ja powercap. Suodattimen letkuissa ei ole vuotoja ja kyllä tuo suodatin pitäis puhdas olla.
Täysikaasukiihdytyksissä ei auto nyi.
-
Reflection
- 'Kadett'

-
Reflection
- 'Kadett'

..
mulla täysin sama ongelma. vaihdettu tulpat, johdot, virranjakaja systeemit, lambda, lämpötila tunnistin sama ongelma vieläkin. kun ottaa katin pois niin ei nykinyt niin paljon. voisiko vika olla ilmamassa mittarissa tai kampiakselin tunnistimessa??? v****aa tollanen rytkytys varsinkin kaupunki ajossa 
-
viiksimies
- 'Senator'

Bilteman uudet tulpat aiheutti minulla samanlaisen nykimisen.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=110053
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=110053
Johdot mittaan tänään tai huomenna!Reflection kirjoitti:Vaihdoit siis tulpat, mutta mittasitko ne johdot? Itselläni oli joskus kadetti, jossa oli yksi tulpanjohto rikki, ja nykiminen johtui siitä. Nuo oireet on tosiaan sen oloiset.
Paikalla oli Boschin nelikärkiset.. Nyt vaihdettiin NKG:N 2 kärkiset..
Eileen sytytti ajossa muuten eka kertaa moottorivalon. Tosin seuraavan kerran ku auton käynnisti, niin sammui.
Tuota olen miettinyt! Jännä juttu, ettei kuitenkaan suuremmalla kaasulla ole probleemaa.. Tuo suodatin ei nyt hirveitä maksa, niin ehkä se vaihtoon seuraavaksi!Goljat kirjoitti:voisko pa suodatin olla niin tukkees ettei saa pintakaasulla tarpeeks soppaa läpi?
Ja lisäksi olen huomannut että nykimistä esiintyy pahiten silloin, kun kaasu on siinä rajalla kun se toinen isompi kaasuläppä aukeaa..
- kumikeisari
- 'Admiral'

-
keltanokka
- 'Diplomat'

mulla parani pikkuisen se nykiminen kun vaihdoin tulppajohdot, kuivasin niitten tulppien tilat (kaatanut öljyä ohi täyttöaukon ja valunu sinne suojakannen alle ja ajan mittaa etsinyt tietään tulppatilaan) Sekä ilmaläppäkotelon täsipuhdistus sekä huohotinletkut auki, varsinkin se pieni. näillä väheni nykiminen tasakaasulla lähes olemattomiin. vielä on se että ei vastaa ihan kunnolla kylmänä kaasu hiljaa lisättäessä. on niin kuin kuollu kohta ja sitte lähtee.
Pitänee kokeilla suorittaa seuraavat toimenpiteet jossain välissä.. Nyt ei vaan kertakaikkiaan jaksakeltanokka kirjoitti:mulla parani pikkuisen se nykiminen kun vaihdoin tulppajohdot, kuivasin niitten tulppien tilat (kaatanut öljyä ohi täyttöaukon ja valunu sinne suojakannen alle ja ajan mittaa etsinyt tietään tulppatilaan) Sekä ilmaläppäkotelon täsipuhdistus sekä huohotinletkut auki, varsinkin se pieni. näillä väheni nykiminen tasakaasulla lähes olemattomiin. vielä on se että ei vastaa ihan kunnolla kylmänä kaasu hiljaa lisättäessä. on niin kuin kuollu kohta ja sitte lähtee.
Tympeää tuo nykiminen kyllä on..