Päästöarvojen mittaus paisarista, miten luotettava tieto??
-
Peanuts
- 'Senator'

Päästöarvojen mittaus paisarista, miten luotettava tieto??
Eli kuinka luotettavasti tuommonen päästöjen mittaus paisarista kertoo mahdollisista kannentiivisteen vuodoista? Mulla on ikuinen ongelma ton ahdetun 20NE koneen kans että nestettä hävii, vähän aikaa sit uusin letkuja ym. mutta sit meni kampiakselin stefa ni en oikein kerenny testailla tuliko muutosta heti tuolla letkujen vaihdolla mutta nyt taas nestettä häviää. Yleensä silleen että jos käy vähän enemmän rallittelemassa ja ajelee vaikka pari kolme tuntia ni saattaa jo olla paisari melkein tyhjä. Savua ei kyllä tule putkesta mitenkään normaalista poikkeavasti ja ei haise siltä että nestettä palais... Onko mitään hyviä keinoja paikannella vuotoja kun ei auton alla läikköjä näy?
-
-VMK-
- 'Diplomat'

-
Matzi
- OCF Member

-
Jarno.v
- 'Diplomat'

-
Wesku79
- 'Diplomat'

Ihan sama testeri kuin pakokaasujenkin testauksessa. Pilli vain tökätään eri reikään.Jarno.v kirjoitti:Siihen on testeri, jolla ilmaistaan paisarissa olevaa häkää tms. pakokaasuja.
Tosiaan sen hajun kyllä huomaa nenälläkin helposti. Jos yhtään on nenää karvastelevaa hajua lämpimäksi ajon jälkeen, niin pahvi on moro.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
Peanuts
- 'Senator'

Korkki on ainaskin ihan vasta ostettu eli sen pitäis olla kunnossa. Pari kertaa kyllä kokeillu pyöritellä tuota konetta ihan lämpimäksikin mutta ei se oikein tykkää pulputella se paisarikaan. Pitää tässä vielä ennen takasin opiskeleen lähtemistä kokeilla pyöritellä tuota ja haistella sit sitä paisaria jos sieltä jotain katkua erottuis... Kiitokset vinkeistä!
-
Jope
- OCF Member 2016
-
-VMK-
- 'Diplomat'

Wesku79 kirjoitti:Ihan sama testeri kuin pakokaasujenkin testauksessa. Pilli vain tökätään eri reikään.Jarno.v kirjoitti:Siihen on testeri, jolla ilmaistaan paisarissa olevaa häkää tms. pakokaasuja.
Tosiaan sen hajun kyllä huomaa nenälläkin helposti. Jos yhtään on nenää karvastelevaa hajua lämpimäksi ajon jälkeen, niin pahvi on moro.
On siihen ihan oma testerikin olemassa.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
BMW 530 XD
-
Jarno.v
- 'Diplomat'

-
-VMK-
- 'Diplomat'

-
Wesku79
- 'Diplomat'

OK, en tiennytkään moista. Kahdesti olen itse mittauttanut, ja molemmilla kerroilla pakokaasuanalysaattorin letku tuikattu paisariin. Luotettavat tulokset saatu näinkin.Jarno.v kirjoitti:Niin juuri tätä tarkoitin, sellainen imuvehjes, johon laitetaan mitälie kemikaalia pohjalle, imetään nestettä kaveriksi. Sitten vaihtaa väriä jos on häkää nesteessä.-VMK- kirjoitti: On siihen ihan oma testerikin olemassa.
-
Peanuts
- 'Senator'

-
Wesku79
- 'Diplomat'

-
Peanuts
- 'Senator'

Joo no mä oon muutenkin aina ajon jälkeen pari minuuttia pyöritelly ni jäähtyy toi turbokin. Tuntus vaan edelleen et jonneki sitä nestettä pikkuhiljaa menee, tänä iltana oli semmostakin oireilua että vaikka puhallin oli lämpimällä ni välillä veti melko haaleeks sen ilman ja sit ku kengitti kunnol ni tuli taas lämmintä...
-
samppa H
- 'Kadett'

vajaalla neste määrällä lämmittää vain kieroksilla jos koneesssa on alipaine vuotoja"tihkuu tiivisteistä sisäänpäin". niin todella vaikea havaita.oiskohan kannes halkeama joka vuotaa paineen alla/lämmetessä.Peanuts kirjoitti:Joo no mä oon muutenkin aina ajon jälkeen pari minuuttia pyöritelly ni jäähtyy toi turbokin. Tuntus vaan edelleen et jonneki sitä nestettä pikkuhiljaa menee, tänä iltana oli semmostakin oireilua että vaikka puhallin oli lämpimällä ni välillä veti melko haaleeks sen ilman ja sit ku kengitti kunnol ni tuli taas lämmintä...