Omega B ja vaihdekepinnuppi (Jälleen)

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Johnny Rageous
OCF Member 2017

Omega B ja vaihdekepinnuppi (Jälleen)

Viesti Kirjoittaja Johnny Rageous »

No niin.. Tiedän että tästä on kai kirjoitettu jo jonkin verran, mutta ei ikinä riittävästi. Eli kuten arvasitte, tarkoitus olisi saada nuppia BOmegaan. Nyt pitäisi sitten tosiaan tietää että miten sen saa helpoiten irti, ja että sopiiko tuo nuppi siihen tankoon, mikä sieltä paljastuu. Koska en halua todellakaan repiä sitä nuppia siitä väkivalloin irti turhan takia.

Eli nuppi on seuraavan näköinen:
Kuva
Kuva

Tuo sisäosa on siis ontto, joten pitäisi sopia pakkilukollisiin. Mutta kun se sisäosa on vain 10-13mm halkaisijaltaan. Sen alareunan halkaisija on 33mm. Eli onko Omegan keppi yhtä paksu ylös asti? Kyllä siitä itsekin mitat saa. :roll:

Mutta jos jollain on valmis "tuunaus", ja voisi kertoa vaikka jopa kuvin, että miten tuon sinne saa kiinni, niin olisi hyvä.
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..
Kuva
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Poista se pakkilukko. Ei sillä mitään tee. Samalla voit lyhentää keppiä niin saat lyhyemmät liikkeet. Itse poistin vanhan nupin väkivalloin, eli sahalla ja pihdeillä. Ei se taida sieltä oikein muutenkaan lähteä. Siinä on metallirunko.
-Calibra-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -Calibra- »

millanen pakkilukko/vaihdekeppi on B-omegassa? Onko esim, vectrassa ja calibrassa samanlaiset?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

-Calibra- kirjoitti:millanen pakkilukko/vaihdekeppi on B-omegassa? Onko esim, vectrassa ja calibrassa samanlaiset?
Niistä sitä ei saa poistaa.
Johnny Rageous
OCF Member 2017

En mä haluais lähteä sitä ehdoin tahdoin rikkomaan. Mua vaan kiinnostaa se, että miten paksu se on se tanko sieltä yläpäästään. Koska jos revin sen vanhan nupin irti, niin ei sitä siihen takaisinkaan saa. Eli silloin sen uuden on vähän pakko mennä paikkaansa. Ei ketään varmaan tuollaista Jackyn nuppia ole laittanut?
Kuva
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Mulla on sellainen musta Jacky. Menee hyvin paikalleen.
Johnny Rageous
OCF Member 2017

Tollanen samanlainen? Sä olit ottanut pakkilukon pois? Tarvitsiko se sun nuppi adapteria? Kun tossa ei ollut mukana.
Kuva
SharPei
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SharPei »

Johnny Rageous kirjoitti:Tollanen samanlainen? Sä olit ottanut pakkilukon pois? Tarvitsiko se sun nuppi adapteria? Kun tossa ei ollut mukana.
Ei sitä pakkilukkoa tarvitse poistaa.
Mä voin tänään mittailla tuota vaihdekeppiä samalla kun tulee muutakin räpellettyä auton kanssa.
Opel Omega MV6
Nissan 200SX s14
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Eihän sitä välttämättä tartte poistaa. Sitä saa vaan lyhennettyä silleen. On mielestäni myös mukavampi ilman sitä lukkoa.

Nupin mukana tuli sellaisia muovi holkkeja joista sopiva laitetaan nupin ja kepin väliin.
Toi sinun nuppi näyttää kyllä pakkilukko mallilta. Mulla ei ainakaan ollut tollasta "syvennöstä"
Vastaa Viestiin