Mulla menee jotain 8-9 litraa /sata km. Noin 15tkm oon nyt ajanut autolla ja ajotietokoneen mukaan keskikulutus on tasan 8 litraa. Tietsikka näytti talven jälkeen 7,8 ja keväällä renkaiden yhteydessä tehdyn egrin tulppauksen jälkeen nousi aika nopeasti 8,1 muttakun otin egrin taas käyttöön (mielestäni tuli vetojakin taas vähän lisää) niin nyt se kulutuslukema on tasoittunut tuohon em. 8 litraan.
Olettaisin ajotietokoneen kaunistelevan lukemaa sellaisen 0,5 litraa, faktaa ei ole.
Ajo ihan normaalia, senverran ylinopeutta että pysyy muiden mukana
Työmatkalla on about kymmenet valot, mutta ei siinä silti koko aikaa tarvitse paikoillaan ollam kun kehä kolmostakin saa posottaa varmaan 15km ilman hidastuksia.
Matka-ajossa kulutus alkaa seiskalla (jos oikein kiinnostaa nysvätä niin ehkä kutosella) ja jos kaupungissa koko tankillisen repii, niin sitten mennään varmaankin toiselle kymmenelle.
Kori on 5d, talvella 205/55/16" ja kesällä 225/40/18" kummit. Ilmastointi päällä tarvittaessa, eli jos yli 20 lämmintä niin päällä.
Vaihteiston tyypistä en muuten tiedä, mutta kyllä se niin aavikkovälitteiseltä vaikuttaa että tuskinpa mistään sporttivaihteistosta on kyse. 100 km/h vitosella 2500 r/min ja kun joskus koitin niin kakkosella taisi ottaa sen sata tauluun
Itse skippaisin opelin dieselin, mitään kunnon perustetta tälle ei silti ole. Paitsi äiteen diesel kadettiin tehtiin meille tullessa koneremppa ja sama juttu myydessä (se oli meillä varmaankin pari vuotta)...tilalle tulleeseen carina II dieseliin ei tarvinnut tekniikalle tehdä yhtään mitään 300tkm -> 550tkm aikana, joten tuohon verrattuna opelin dieseli (kadetissa ollut) oli aivan lelu.