jakopää?
-
paholainen
- 'Admiral'

jakopää?
elikkä jos jakopään hihna menee poikki niin kuinka pahat vauriot siitä tulee....
kone on c20ne
kone on c20ne
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Re: jakopää?
Ei hajota mitään, eikun uutta hihnaa tilalle...paholainen kirjoitti:elikkä jos jakopään hihna menee poikki niin kuinka pahat vauriot siitä tulee....
kone on c20ne
-
paholainen
- 'Admiral'

8v OHC koneista ainoastaan C14NZ ja C18NZ syntyy vaurioita jakoremmin katketessa, noissakaan ei välttämättä... C16SE en ole varma mutta käsittääkseni siinäkään ei yllä männät venttiileihin?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
- AkseliTakaveto
- 'Senator'

- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Nostellaas ylös...
Eilen napsahti mun '94 vuosimallin Vectrasta C18NZ koneella jakopäänhihna poikki, kun olin reissussa tuolla pohjanmaalla.
Auto korjaamolle, uutta hihnaa paikalleen ja takasin ajoon. Ei siis tehnyt tuhoja.
(Mäntylän authuolto rules. Aamulle vei ja ennen kahta hain pois...)
Kiristin oli kuulemma edellisellä kerralla laitettu "väärin" ja söi hihnan poikki. En nähnyt vanhaa hihnaa, mutta oli kuulemma kärsinyt mukavasti.
Ennen katkeamista pihasta lähtiessä moottorista kuului selvät KOP KOP KOP äänet ihan kabiiniin asti ja talon kuistilta matkaan säälijätkin ihmettelivät. Ääni lakkasi nopeasti ja auto kuitenkin toimi moitteetta sen 15 kilometriä, ennenkuin hihna sitten antautui risteyksessä...
Pari kuukautta on tuo auto mulla ollut ja suunnitellut vaihtavani sen hihnan. Ei kerennyt, että vaihdettiin sitten reissussa.
Eilen napsahti mun '94 vuosimallin Vectrasta C18NZ koneella jakopäänhihna poikki, kun olin reissussa tuolla pohjanmaalla.
Auto korjaamolle, uutta hihnaa paikalleen ja takasin ajoon. Ei siis tehnyt tuhoja.
(Mäntylän authuolto rules. Aamulle vei ja ennen kahta hain pois...)
Kiristin oli kuulemma edellisellä kerralla laitettu "väärin" ja söi hihnan poikki. En nähnyt vanhaa hihnaa, mutta oli kuulemma kärsinyt mukavasti.
Ennen katkeamista pihasta lähtiessä moottorista kuului selvät KOP KOP KOP äänet ihan kabiiniin asti ja talon kuistilta matkaan säälijätkin ihmettelivät. Ääni lakkasi nopeasti ja auto kuitenkin toimi moitteetta sen 15 kilometriä, ennenkuin hihna sitten antautui risteyksessä...
Pari kuukautta on tuo auto mulla ollut ja suunnitellut vaihtavani sen hihnan. Ei kerennyt, että vaihdettiin sitten reissussa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4