Elikkä Omega on 2000 mallinen 2,5l V6 automaatti. Ajossa syttyy ensiksi TC valo palamaan, sen jälkeen lämpömittari nousee tappiin ja käynti ei ole enää tasaista. Kierrokset vaeltavat tyhjäkäynnillä 500 ja 2000 välissä. Kun moottorin sammuttaa, niin syttyy moottorin vikavalo, eikä auto enää suostu starttaamaan. Vikamuisti kuittaantuu ottamalla maakaapelin hetkiseksi akusta irti ja sen jälkeen auto toimii moitteettomasti kunnes vika taas tulee uudelleen. Vikaväli oli aluksi useita kuukausia, mutta nyt muutamia päiviä.
Missä vika voisi olla tai mistä kannattaa aloittaa metsästys? Olisin todella kiitollinen avusta.
Omega (X25XE) ei käynnisty, ei edes starttaa
Vikakoodien lukuun, mars. Joko itse tai sitten sellaiseen huoltoon jossa nuo pystytään lukemaan. (ei maksa pelkkä koodien luku maltaita)
Sieltä rupeaa todennäköisesti syyllinen löytymään.
Sieltä rupeaa todennäköisesti syyllinen löytymään.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Aa, hyvä kymysys...Seppo7002 kirjoitti:Jääkö vikakoodit muistiin, vaikka vika olisi kuitattu akkukaapeli irroittamalla?
Tuo on tapauskohtaista sikäli, että aina tuo vikamuisti ei nollaudu pelkällä hetkellisellä kaapelin irrotuksella...(mutta osaa kyllä nollautuakin) (tutkimattomat ovat herran tiet...apropoo, ajelikohan Herrakin aikanaan Opelilla
Mutta paras tilannehan se olisi antaa vian ilmestyä päälle (vikavalo loimottaa), ja saada piuhan päähän auto siinä tilanteessa. (tai ainakin jättää muistiin se koodi=ei irroittele kaapeleita ennenkuin koodit on purettu)
Tuossa vielä koodien lukuun TEE SE ITSE - ohjeita: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
http://www.fastcarskotka.com/tekniikka/ ... iikka1.htm
EDT: oiskohan tuossa jotain maadoitusvikaa... (joillakin on myös vetokoukun pistorasia antanut aika pahoja halvauksia hapettuessaan...)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta