Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
x20xev mittarissa 407tkm ,kansi remppa tehty koska edellinen omistaja oli jättänyt jakoremmin vaihtamatta ajoissa.
Samalla katsoin että sylinterit oli kuin uudet,hoonaus jäljet näkyvissä eikä syö kone öljyä.
Kyllähän nuilla ajaa vaikka miljuunan, kun remppaa yläkerran parin-kolmen satkun välein ja alakerran vaikka viiden satkun kohdalla. Ja muistaa hihnanvaihdot ajallaan ja korjaa satunnaiset sähkö- huohotin- ja sytkäviat jne jne. Pätee aika moneen nykyaikaiseen moottoriin.
Syy miksei monillakaan opeleilla ajella jotain liki miljoonaa, kuten vaikkapa vanhemmilla mersuilla on auton arvo. Jos remppa maksaa enemmän kuin autolla on arvoa, sitä tuskin rempataan. Helpompi ostaa toinen tilalle. Vanhoissa mersuissa on niin poskettomasti myyntiarvoa, että niitä kannattaa korjata vanhempanakin. Ja niitä on myös erittäin helppo korjata, kun ovat suunniteltu korjattaviksi. Näin olen asian ymmärtänyt.
Silti laitan rahani mieluummin opeliin, koska samalla rahalla saa uudemman ja isomman ja hienomman jne.
Juu kyllä täytyy sanoa että tyytyväinen olen ollu omaan työmatkaratsuun 96 veccu 1.6 aikanaan ostettiin vaimolle kakkosautoksi pihaan.
Jollain kumman tavalla se jäi minulle käyttöön onhan siinä ollu pikkuvikaa sun muuta mutta siihen rahaan nähden saa kauan etsiä mukavampaa ja halvempaa kyytiä.
Vaan ensi perjantaina seisookin pihalla vm 98 samanlainen paitsi että vajaat 100000 ajettu kyllä lähtee
Omega B X20XEV 257tkm, öljyä menee n. 1l/10 000km. Normi huolloilla, ainakin huoltokirjan mukaan
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07